Australianul l-a învins cu numai 0.01 secunde pe Kimi Raikkonen (Ferrari), în timp ce Sergio Perez a ocupat locul trei pentru Force India cu un set de pneuri supersoft.
Nico Rosberg este capabil să concureze pentru Mercedes după problemele medicale înregistrate joi şi ocupă locul patru în clasamentul provizoriu, însă a parcurs cel mai mare număr de turiri: 66, cu numai două mai multe decât Ricciardo.
De asemenea, Fernando Alonso a înregistrat 28 de tururi pentru McLaren, însă monopostul este echipat cu o componentă care poate conduce la avaria sistemului MGU-K, aşa cum s-a întâmplat şi joi.
Spre deosebire de numeroasele evenimente din prima zi, cea de-a doua zi este semnificativ mai liniştită, iar singurul moment în care a fost afişat steagul roşu a fost la start, când Ricciardo a rămas câteva secunde blocat la ieşirea de la boxe.
Loc | Pilot | Monopost | Timp | Diferenta | Tururi |
---|---|---|---|---|---|
1 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m24.574s | - | 64 |
2 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m24.584s | 0.010s | 46 |
3 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m24.702s | 0.128s | 44 |
4 | Nico Rosberg | Mercedes | 1m25.556s | 0.982s | 66 |
5 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1m26.387s | 1.813s | 28 |
6 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m26.927s | 2.353s | 47 |
7 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m27.344s | 2.770s | 58 |
8 | Jolyon Palmer | Lotus/Mercedes | 1m28.128s | 3.554s | 31 |
9 | Carlos Sainz Jr. | Toro Rosso/Renault | 1m28.945s | 4.371s | 41 |
Honda’s Head of Motorsport Yasuhisa Arai says the firm have already finalised their power unit design, despite still having a week available to develop it ahead of the homologation deadline:
“I know that the homologation is in one week, but have already fixed the design,” he said
54 laps for McLaren today and racing director Eric Boullier says the team have managed to exceed their planned test schedule as they finally get some mileage on the MP4-30:
“It is good to finally put some laps on the board and get the programme back over the boundary – we have actually done more things today then we were expecting. So we are catching up on our programme.
“I am happy with what we are doing, we are not looking for performance as we have a long list of system checks. Our aero plan has been done today in full and we have been doing some set up work on the car for the first to understand how the car is reacting and so far so good.”