Proprietarul Dietrich Mateschitz consideră că, în condiţiile în care toate comunicatele radio dintre piloţi şi echipe se bazează pe gestionarea pneurilor, Formula 1 nu mai este un sport propriu-zis, ci doar o competiţie în care contează modul în care ai grijă de cauciucuri.
"Toată lumea ştie ce se întâmplă aici. Nu mai are nicio legătură cu cursele propriu-zise, aceasta este o competiţie pentru gestionarea pneurilor. Adevăratele curse de maşini arată altfel. În circumstanţele actuale, nici noi şi nici piloţii noştri nu pot obţine ce este mai bun de la monoposturi", a declarat austriacul.
Mateschitz a reiterat faptul că inginerii Red Bull Racing au fost nevoiţi să scadă în mod artificial performantele monopostului RB9, pentru ca în caz contrar Sebastian Vettel şi Mark Webber ar fi efectuat până la 10 opriri la boxe pe parcursul unei curse."Nu mai există calificări şi lupte adevărate pentru pole position, pentru că toată lumea încearcă să salveze pneuri pentru cursă.
Dacă am scoate tot ce este mai bun din monopostul nostru ar trebui să oprim la boxe de opt sau 10 ori într-o cursă, în funcţie de circuit", a mai precizat el.Via ESPNF1
Problema pneurilor va exista mereu. Baietii astia de la Red Bull isi inchipuie ca din 2013 au pus pneuri pe monopost? Si daca nu sunt in stare sa aiba grija de ele, ce-mi pasa mie? Ma plateste pe mine cu 15 mil pe sezon ca sa am grija de pneuri? E problema lor. Rezolvati-o, baieti. Pentru mine Formula 1 la fel de frumoasa si fara Red Bull castigatoare(ba chiar cea mai frumoasa cu Ferrari in fata). Le doresc sa-si rezolve problemele cu pneuri cand va mai fi bunica fata mare. :))
Avem 4-5 opriri la boxe in conditiile in care pilotii au grija de pneuri. Altfel...
Verifica aici rezultate oficiale
http://www.formula1.com/results/season/2013/896/7209/pit_stop_summary.html
Am mai sus-o si la alta stire. Ceea ce sustin cei de la RBR e o mare minciuna. Nu sint mai lente monoposturile de anul acesta fata de cele de anul trecut.
Verificati rezultatele oficiale si nu va mai uitati in gura celor de la RBR. Ei critica pneurile pentru ca nu le pot gestiona. Dar aceleasi pneuri sint si pe monoposturile Ferrari sau Lotus. Si ei nu au nimic impotriva lor.
Timpii din calficari sau timpii in care se parcurge o cursa nu s-au inrautatit cu toate ca se efectueaza o oprire in plus la boxe.
Cum poti sa fii la fel de rapid per total cu o putere scazuta la motor la 80% si sa mai pierzi 18-22 de secunde cu un pitstop ? Raspuns logic ... dati-l voi.
Ia uitati aici:
- calificari Spania 2012 (rezultat Q1/Q2/Q3)
1.Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:22.583 1:22.465 1:21.707
- calificari Spania 2013 (rezultat Q1/Q2/Q3)
1.Nico Rosberg Mercedes 1:21.913 1:21.776 1:20.718
- cursa Spania 2012
castigator: Pastor Maldonado Williams-Renault timp total 1:39:09.145
- cursa Spania 2012
castigator: Fernando Alonso Ferrari timp total 1:39:16.596
Cel mai rapid tur in cursa:
-2012 Romain Grosjean Lotus-Renault 53 1:26.250
-2013 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 56 1:26.217
Aceleasi rezultate le veti avea si daca alegeti oricare alta cursa de pana acum ! De ce anul trecut pneurile au fost in ordine iar acum unele echipe le critica si le indica ca si vinovate ca nu pot castiga?
Verifica ce a spus D. Coulthard cand comenta pentru BBC MP al Malaeziei. Turul 3: Surprinzator ca nu a intrat nimeni la boxe. In turul 4 vuia linia boxelor. Nu uita: 4 schimburi inseamna 5 seturi de pneuri, nu tot 4.
Poti verifica aici:
http://www.formula1.com/results/season/2013/894/7197/pit_stop_summary.html
Eu nu am comparat mere cu pere! Am comparat date din cursa de pe acelasi circuit din 2012 cu cele din 2013. Anul trecut nimeni nu se plingea de pneuri anul acesta sint cateva echipe care nu mai pot castiga din cauza pneurilor. Cel putin asa spun. Eu cred ca e fals, problema lor este altundeva. Monoposturile RBR si Mercedes nu functioneaza pe pneuri hard. Problema asta a avut-o si Ferrari acum doi ani si nu au putut sa o rezolve tot sezonul.