Red Bull explica ignorarea sistemului KERS
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Noul sezon competitional a fost marcat de aparitia mai multor tehnologii noi, punctul de atractie fiind reprezentat de sistemul de recuperare a energiei in momentele de franare (KERS) si dublul-deflector, care a divizat practic echipele in doua tabere.
In ciuda faptului ca a inceput sezonul fara aceste tehnologii, Red Bull Racing a fost singura echipa capabila sa tina pasul in campionat cu Brawn GP, echipa introducand noul dublu-deflector abia la Marele Premiu al statului Monaco.
In ceea ce priveste sistemul KERS, Adrian Newey, designerul sef al Red Bull Technology, spune ca principalul inconvenient a fost faptul ca Mark Webber nu putea utiliza tehnologia din pricina gretatii sale corporale prea mari, iar acest lucru ar fi dus la crearea a doua monoposturi diferite.
"Am testat sistemul KERS al celor de la Renault (n.r - furnizorul de motoare al Red Bull) inainte de inceputul sezonului si l-am fi putut utiliza pentru Sebastian Vettel, dar problema este ca nu il putem folosi pentru Mark Webber fara ca monopostul sa aiba o greutate prea mare", a declarat britanicul.
"KERS afecteaza stabilitatea si, implicit, manevrarea monopostului, asa ca ar fi trebuit sa concuram cu doua monoposturi cu specificatii diferite, iar eu sunt foarte reluctant la aceasta idee.
Sa concurezi cu doua monoposturi diferite in aceeasi echipa produce un regres al procesului de invatare. Nu poti face la fel de multe lucruri ca atunci cand ai o singura specificatie, iar acesta este principalul motiv pentru care nu utilizam KERS".De asemenea, Newey a explicat ca initial a considerat ca dublul-deflector utilizat de Brawn GP, Williams si Toyota este ilegal, motiv pentru care a refuzat sa il implementeze pe monopostul RB5. Acest lucru are efecte negative in prezent, intrucat Red Bull a trebuit sa faca un compromis in privinta configuratiei monopostului.
"Am analizat dublul-deflector in luna iulie a anului trecut, am facut cateva simulari pe computer, dar sincer sa fiu am considerat ca este ilegal. Am fost foarte surprinsi ca FIA l-a considerat legal cand alte echipe l-au dezvelit la inceputul anului", a precizat el.
"Asta a reprezentat o problema pentru noi, pentru ca monopostul nostru nu a fost desenat pentru acest dublu-deflector, asa ca a fost foarte provocator sa il adaptam in spatele masinii.
Cred ca nu obtinem atat de mult din dublul-deflector pe cat am fi obtinut daca am fi desenat monopostul cu el in minte. Nu avem resursele necesare pentru a reconfigura intregul spate al monopostului, asa ca l-am adaptat asa cum am putut mai bine".Via | RedBulletin
Comentarii (0)