Red Bull exclude utilizarea motoarelor Mercedes

de Daniel Popescu
Miercuri, 14.05.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Red Bull Racing a exclus posibilitatea de a utiliza motoare Mercedes, întrucât nu ar putea avea încredere în constructorul german. În plus, nici opţiunea Honda nu este agreată de oficialii echipei.

Nu vrem motorul lor, chiar dacă este cel mai bun. Cum am putea şti dacă ne oferă echipament egal.

Helmut Marko
Consultant Red Bull
Presa internaţională speculează de mai mult timp că Red Bull Racing ar putea renunţa la contractul cu Renault pentru furnizarea motoarelor din cauza rezultatelor modeste înregistrate în acest debut de sezon.

Opţiunile cvadruplei campioane mondiale sunt însă limitate, întrucât echipa luptă pentru trofee cu Mercedes şi Ferrari. De altfel, oficialii au exclus o posibilă alianţă cu Mercedes, întrucât nu ar putea avea încredere că germanii le-ar oferi acelaşi motor ca şi pentru echipa de uzină.

"Nu vrem motorul lor, chiar dacă este cel mai bun. Cum am putea şti dacă ne oferă echipament egal?", a declarat consultantul Helmut Marko.

O alternativă la motoarele Mercedes şi Ferrari este Honda, care va reveni anul viitor în Formula 1 în calitate de partener al celor de la Honda. Totuşi, nici această soluţie nu este pe placul celor de la Red Bull Racing, întrucât McLaren va juca rolul de echipa de uzină a constructorului japonez.

"În primul rând, avem un contract pe termen lung cu Renault.

Iar în al doilea rând, am primi doar un motor de client de la Honda", a precizat Dietrich Mateschitz, proprietarul Red Bull Racing.

Via GMM

Comentarii (6)

  • pablo256r
    Iar declaratii de-ale lui Marko?
    Nu v-ati saturat de guralivul asta?
    Cum sa le dea Merc sau Ferrari motoare la principalii lor contracandidati?
    Ipoteza asta este absolut aberanta!
    19 11
  • Cine exclude o revenire Renault cred ca va avea o surpriza. Mercedes a facut o treaba extraordinara pentru care merita tot respectul in conditiile in care a cheltuit aproximativ dublu (in jur de 500 mil euro si 400 de ingineri) fata de Renault. Fara a stirbi meritul lor, cred ca este un lucru normal tinand cont de toate circumstantele sa fie unde sunt, iar daca nu ar fi fost acolo, atunci am discuta de ceva ciudat. Insa istoria se repeat in general vorbind asa ca mai devreme sau mai tarziu Renault va avea din nou un motor cel putin atat de bun ca Mercedes daca nu mai bun.
    15 7
  • pablo256r
    Da, Renualt a stiut si stie sa faca motoare.
    Dar, exista un mare dar. Pentru ca dezvoltarea motoarelor este deja inghetata cu greu se vor putea aduce imbunatatiri ca sa-i ajunga din urma pe Merc. Daca nu chiar imposibil.
    Deocamdata pe linia dreapta nici macar DRS nu-i ajuta. Si fata de echipa Ferrari par sa aiba aceeasi problema.
    Eu le urez succes, cu cat mai multe echipe de vallori/puteri apropiate cu atat mai bine pentru spectacolul pe care-l vom putea urmari.
    11 5
  • @pablo256r-motoarele sunt inghetate conceptual. Chiar si acolo se pot aduce modificari in cazul in care se demonstreaza probleme de safety sau fiabilitate. Dar ca si software nu sunt inghetate, ca si combustibil folosit se poate folosi unul imbunatatit. Iar in final tine cont ca Renault sunt in urma din toate punctele de vedere. Se mai pot obtine destui cai din reglarea corecta, dar problema cea mai mare in F1 a fost si este modul in care este folosita puterea nu puterea in sine( eveident vorbim de puteri apropiate) Dupa ultimele estimari, Mercedes mai are doar vreo 30-40 de cai in plus Iar Renault nu este la 100%. Chiar in conditiile in care sa spunem ca Mercedes ar avea in final vreo 20 de cai in plus, asta se poate compensa printr-o mai buna ajustare a celorlalti parametrii. Nu uita ca Renault nu s-a bazat mai niciodata pe cea mai mare putere ci pe alte calitati pe care le are si anul acesta. Si asa cum este acum, motorul lor are cel mai jos centru de greutate si este mai compact decat Mercedes. Daca ai urmarit de-a lungul sezonului interviurile inginerilor implicati( nu numai presa romaneasca), la un moment , Remi Tafin a spus ca s-au gandit la seprarea turbinei de charger cum a facut Mercedes dar au optat pentru un design clasic tocmai pentru a face motorul mai compact. S-ar putea sa fi gresit dar asta vom vedea. In final bravo Mercedes si astept Renault( si Ferrari) sa revina. Vreau ca Renault sa fie cei mai buni dintre cei buni nu dintre greseli...
    11 4
  • pablo256r
    E corect ce spui tu ca si principiu.
    Modificari la motor se poate aduce doar cu acceptul si celorlalti doi producatori de motoare si DOAR daca este o problema de siguranta.
    Eh, aici e cam greu de crezut ca vreodata Merc sau Ferrari ar accepta sa-si bage singuri bete in roate.
    Prin modificarea softului sau a combustibilului poti scoate ceva avans dar nu de nivelul zecilor de cai si nu pe orice circuit.
    Vedem ce va fi

    PS: au am doua "romburi" in garaj. Un tractoras si un bezinar ... asa ca ... da, imi plac masinile Renault! :))
    8 3
  • iceman
    au voie sa faca modificar daca sunt pentru imbunatatirea fiabilitatii, reducerea consumului si reducerea costurilor, dar informatiile se impart; daca ferrari vine cu o solutie pentru reducerea consumului sunt informati renault si mercedes
    8 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru