Sebastian Vettel a preluat duminică conducerea clasamentului general după o serie de trei victorii consecutive obţinute în Singapore, Japonia şi Coreea de Sud, însă are un avans fragil de doar şase puncte în fata principalului său rival, Fernando Alonso.
Coechipierul său Mark Webber ocupă doar locul cinci în clasament şi are de recuperat 63 de puncte în fata germanului, însă oficialii Red Bull insistă că nu se pune problema că australianul să îl ajute pe Vettel în lupta pentru trofeu.
"Nu încă. Vettel a devenit lider, iar Webber încă are o şansă să câştige campionatul. Cred că ar fi greşit să impunem ordine de echipă atât timp cât Webber are încă o şansă matematică la titlu. Au demonstrat amândoi în Coreea de Sud că pot concura unul împotriva altuia în mod corect şi asta este tot ce le cerem", a declarat Christian Horner, şeful echipei austriece.Unii fani au considerat că Red Bull a impus ordine de echipa chiar în cursă din Coreea de Sud, atunci când Webber a ratat startul şi i-a permis lui Vettel să treacă la conducerea cursei, pe care nu a mai cedat-o până la final.
Via Autosport
cat tupeu...sa ii arate pe ferrari cu degetul si ei fac la fel (vezi cursa trecuta)
Conform celor de la Red Bull Webber in fiecare an poate lupta pentru titlu, dar mereu se da la o parte ori il da echipa la o parte.
Mark are tot atea sanse sa castige campionatul la piloti cate am eu sa castig anul viitor titul, avand in vedere ca nu prea o sa particip.
Maxim de puncte ce pot fi castigate in cele 4 curse ramase e de 100. El are acum un deficit de 63 puncte si e pe locul cinci in clasament. Asta inseamna ca in trei curse primii patru trebuie sa abandoneze.
E adevarat ca in Corea a mai aparut un kamikaze care sa mai rareasca din pilotii de pe grila la start (Kobayashi) pe linga deja consacratii Romain Grosjean si Pastor Maldonado dar e cam prea mult de lucru.
BTW, din punct de vedere al corectitudinii eu unul imi aduc aminte ca la ultima cursa din 2010 Webber conducea campionatu' (si ca putea sa incheie campion chiar mai devreme de ultima cursa, daca nu derapa ca un incepator pe ploaie, cu 2 curse-nainte, cand era detasat in fruntea plutonului). Din punctul meu de vedere, RedBull chiar au fost fair-play anul ala. Ca dupa aia s-au stricat, asta e o alta treaba, dar sa nu uitam si amanuntele astea.