Red Bull: "Echipe cu deflectorul ilegal sunt in alta liga"

De Daniel Popescu
Publicat Vineri, 27.03.2009
Christian Horner sustine ca Brawn GP, Toyota si Williams concureaza intr-o alta liga fata de restul plutonului pentru ca utilizeaza un deflector ilegal.

Comisarii de cursa au declarat joi drept legale monoposturile echipelor Brawn GP, Toyota si Williams, dupa ce Red Bull, Renault si Ferrari le-au acuzat ca incalca regulamentul tehnic. Acuzatiile au avut la baza teoria potrivit careia deflectorul monoposturilor BGP001, TF109 si FW31 nu respecta regulamentul tehnic.

Cu toate acestea, Christian Horner, seful echipei Red Bull Racing, crede ca este o rusine ca FIA a dat unda verde celor trei echipe, dupa ce acestea au dominat fara drept de apel primele sesiuni de antrenamente libere de la Melbourne.

"Cred ca aceasta interpretare (n.r - a regulamentului) ofera un avantaj in termeni de performanta, asa ca daca aceasta solutie va fi permisa toate echipele vor realiza versiuni similare", a declarat britanicul pentru publicatia Autosport.

Horner crede ca Brawn GP, Williams si Toyota pot considera ca fac parte dintr-o alta liga a competitiei. "Poti sa spui ca exista mai multe ligi: echipe cu KERS si fara KERS si, respectiv, echipe cu un anumit tip de deflector si altele cu un alt tip! Este o rusine ca FIA a declarat aceste monoposturi legale.

Cu siguranta avem dreptul de a face apel, dar suntem aici pentru curse si vom face cea mai buna treaba posibila. Speram sa fim cat mai aproape de locurile fruntase".

Desi probabilitatea unui apel la Curtea Internationala de Apel a FIA este foarte mare, Red Bull a confirmat ca lucreaza deja la implementarea unui sistem de deflector asemanator, in cazul in care FIA va confirma legalitatea celui utilizat de Brawn GP, Toyota sau Williams. "Nu ne putem permite sa asteptam, asa ca am inceput deja sa lucram la solutii alternative. Sistemul este fezabil, dar depinde cat de mult vrem sa mergem pe aceasta linie. Procesul implica foarte mult timp daca vrem sa optimizam pana la extrem si cel mai probabil va implica jumatate de masina. Asa ca nu reprezinta o solutie rapida sau ieftina".

Via | Autosport

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru