Red Bull, dispusă să schimbe regulamentul motoarelor cu riscul ca Mercedes să se retragă

de Daniel Popescu
Vineri, 28.11.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Red Bull Racing susţine că va face tot posibilul ca regulamentul motoarelor pentru sezonul 2016 să fie schimbat, chiar dacă Mercedes se va retrage din Formula 1 într-o astfel de situaţie.

Esential 2016 este sezonul din care Red Bull vrea o schimbare drastica a regulamentului tehnic
Mercedes a intrat într-un conflict deschis cu Renault, Ferrari şi Honda după ce a refuzat să accepte dezvoltarea motoarelor în timpul sezonului, iar reacţia rivalilor a fost una pe măsură.

În calitate de echipa de uzină a celor de la Renault, Red Bull Racing a propus ca din 2016 motoarele să aibă două turbine şi sistem ERS standard, care în opinia cvadruplei campione mondiale ar conduce la o reducere de costuri. Christian Horner, şeful Red Bull Racing, crede că acest plan trebuie adoptat inclusiv cu riscul ca Mercedes să părăsească Formula 1.

"Ce facem? Dacă lăsăm regulamentul aşa cum este, probabil că Renault şi încă unul sau doi constructori ar pleca. Aşa că trebuie să facem ce este corect pentru sport decât ce este corect pentru un constructor individual. Nu ne putem permite să nu facem 2016 un sezon aşa cum trebuie.

Trebuie să eliminăm o parte din gadgeturi şi să facem pilotul să piloteze monopostul. Cantitatea de comunicaţii în privinţa gestionarii energiei este prea mare şi trebuie să reducem asta", a declarat el.

Cu toate acestea, rivalii consideră că utilizarea unui sistem ERS standard ar genera în realitate costuri mai mari pentru constructori, întrucât ar necesita o reconfigurare majoră a actualului sistem. În schimb, sistemul ERS actual necesită doar mici rafinări comparativ cu acest sezon pentru a deveni mai fiabil.

Via Autosport

Comentarii (6)

  • bine ca la dezvoltarea motoarelor pt 2015 nu au fosr deaccord ...
    ce pr#stitutie de prost gust duce si RBR ...
    10 12
  • ...castigara si cei de la Mercedes in 2014 ambele titluri si nu au loc sa sarbatoreasca de cei de la Redbull. Poate in 2015 va castiga tot Mercedes - in 2016 poate o sa castige si Ferrari ceva, 2017 poate Honda cu Mclaren, iar in 2018 se retrag cei de la Redbull.
    15 7
  • Ha,ha,ha...
    Imi place abordarea situatiei !
    Greseala echipelor a fost cand au hotarat/acceptat sa inghete dezvoltarea motoarelor fara sa aibe habar unde sunt ca si performanta,ma intreb cum ar fi procedat Mercedes daca nu erau unde sunt acum?!Probabil ca amenintau cu retragerea si se rezolva....doar au experienta in fortarea deciziilor.
    Nu stiu ce jocuri financiare sunt la mijloc,dar sigur sunt,insa "cumintenia"celor de la Ferrari e de neanteles pentru mine,avand drept de veto si echipe äliate",stau la mofturile celor de la Mercedes!?Dar cum am spus,cartile probabil sunt facute si asa trebuie sa fie !
    12 1
  • Cei care au motoare Mercedes nu au voie sa protesteze , caci au clauza in contract sa nu fie de acord cu alti constructori de motoare , ca sunt sigur ca se mai gaseau cateva echipe doritoare de dezvoltare .

    E F1 - deci e normal sa dezvolte la maxim !
    8 0
  • sebi4fc
    Ce milogii astia de Mercedes, in DTM plangeau ca sa primeasca aprobare la dez. motorului pana in 2015 ca erau cei mai slabi, SUNT SINGURI DIN DTM care au voie sa dezvolte motoarele iar in F1 ca sunt pe val nu permit altora sa dezvolte motoarele .

    O GAINARIE si plictiseala a devenit F1 in ziua de azi din pacate.
    5 1
  • Vad ca lumea pur si simplu nu vrea sa inteleaga regulamentul. Restul pot dezvolta motoarele dar doar intre sezoane (nu in timpul lui) in baza unor token-i. Pentru 2015 pot schimba 49% din greutatea totala a motorului in componente. RB si Ferrari fac scandal pentru ca in cazul scoateri restrictiilor preturile motoarelor ar ajunge "pana la cer" si at cine are banii are si ultimele "noutati" la motor. Atunci chiar am avea o formula pe nivele....Acuma domina Mercedes dar restu sunt destul de apropiatii, fara restrictii ar fi Ferrari si Mercedes pentru 1 si 2, Mclaren cu RB pentru locu 3 si restul la 3 ture in spate....
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru