Red Bull dezvăluie secretul aripii faţă apropiate de sol

De Daniel Popescu
Publicat Joi, 07.04.2011
Red Bull a explicat motivele pentru care este capabilă să utilizeze o aripă faţă care apare foarte apropiată de sol în fotografii fără să încalce regulamentul tehnic.

Acuzaţiile privitoare la legalitatea aripii faţă a monopostului Red Bull Racing continuă şi în paddock-ul din Malaezia şi provin tot de la McLaren.

Lewis Hamilton şi Jenson Button, piloţii echipei McLaren, au continuat să speculeze că Red Bull Racing încalcă regulamentul tehnic din cauza faptului că aripa faţă a monopostului RB7 este foarte apropiată de sol în timpul curselor, chiar dacă echipa austriacă a trecut toate testele regulamentare impuse de FIA.

Noile acuzaţii survin în contextul în care se speculează că Red Bull a utilizat în Australia un nas flexibil pentru monopost, care a permis inclusiv o flexibilitate sporită a aripii faţă.

Vizibil nemulţumit de faptul că rivalii continuţă să acuze Red Bull Racing de încălcarea regulamentului la peste o jumătate de an de la apariţia primelor speculaţii de acest gen, şeful Christian Horner a explicat jurnaliştilor prezenţi în centrul de presă de la Sepang motivele pentru care aripa faţă a monopostului RB7 apare foarte aproapiată de sol în fotografii.

"McLaren a dezvoltat un monopost care are o înălţime scăzută a părţii din spate şi, prin urmare, o aripă faţă cu înălţime scăzută nu funcţionează pentru ei.

Noi avem o înclinare foarte pronunţată în monopostul nostru, aşa că este inevitabil ca atunci când spatele monopostului este mai ridicat, partea din faţă a monopostului să fie mai apropiată de sol. Evident, este vorba despre ştiinţă şi, prin urmare, aripa noastră respectă intregral regulamentul. Va arăta mai apropiată de sol pentru că înclinarea monopostului nostru este mai mare. Este pur şi simplu matematică", a explicat şeful echipei Red Bull Racing.

Cu toate acestea, Horner nu a explicat motivele pentru care aripa faţă coboară vizibil în timpul unui tur de pista atunci când aceasta componentă este filmata cu o cameră video amplasată pe monopost, motiv pentru care speculaţiile pe acest subiect vor cotninua.

Jurnalistul independent Craig Scarborough a realizat o ilustraţie grafică a celor trei situaţii posibile pentru înălţimea aripii faţă a unui monopost în funcţie de inclinarea părţii din spate:

 

Fotografie publicata cu permisiunea scrisă a autorului Craig Scarborough.

Via | Autosport | Craig Scarborough

Comentarii (27)

  • Suspensii si inclinatie
    Pana la urma tot de supensii trebuie sa fie vorba si nu de flexibilitate. Solutia poate fi destul de usor adoptabila si de alte echipe. RedBul s-ar putea sa piarda avantajul pe parcursul campionatului
    4 4
  • Vetel e pilotul nr.1
    Asta trebuie sa fie explicatia diferentei de performanta intre cei doi piloti de la Red Bull."Au uitat" sa-i seteze amortizoarele jucariei lui Weber...
    5 9
  • "Noi avem o înclinare foarte pronunţată în monopostul nostru, aşa că este inevitabil ca atunci când spatele monopostului este mai ridicat, partea din faţă a monopostului să fie mai apropiată de sol."
    Am mari semne de intrebare in legatura cu explicatia asta, 2cm coborare fata ar insemna ca spatele masinii sa se ridice cu 10cm.
    Sigur nu e asta, e altceva.
    12 6
  • @DRAKo
    Mie mi se pare ca este toata inclinata. Nu balanseaza fata-spate. Orecum, coboara intregul monopost.
    1 4
  • Bishuc
    Nu coboara intreg monopostul, daca ar fi asa atunci si antena de pe nasul monopostului ar cobora odata cu eleronul fata. Daca privesti atent vei vedea ca la cresterea vitezei coboara doar eleronul si apendicele din dreapta nasului (care cred ca e o camera video). Antena, care e situata chiar pe linia puntii fata) ramane la acelasi nivel.
    5 2
  • Newey
    Din ce spune Newey masina isi schimba distanta fata de sol datorita unei miscari de tangaj, pe axa fata, eu asa inteleg din declaratia lui.
    2 2
  • eh rahat
    ce era sa zica? Au incercat s-o dea cumva la intors.
    Nu ma indoiesc ca pe parcurs o sa-si dea seama si ceilalti ce-au facut si o sa copieze inventia.
    Problema mea cu rahatu asta de competitie e alta: S-a transformat din "cine construieste cea mai buna masina" in " cine reuseste sa ocoleasca mai bine regulamentul pentru a lua un avantaj la inceput care sa nu mai poata fi remontat tot sezonul".
    Din punctul meu de vedere pot sa-si faca regulamentul supozitor. Prefer sa ma uit la competitii motorizate in care exista competitie. F1 a ajuns un moft scump si o minciuna
    8 6
  • DRAKo
    Din cauza unghiului de filmare nu pot sa fiu sigur. Orice eventuala flexibilitate poate fi verificata. Cred ca tot o smecherie de setare a suspensiilor si amortizoarelor e la mijloc. Performanta mai slaba lui Weber poate fi un indiciu...
    2 3
  • Tangaj
    Iar daca e vorba de lasare pe fata, nu e obligatoriu ca spatele sa se ridice. Pur si simplu se lasa pe fata.
    3 2
  • simona
    Bishuc
    mai Bishuc dragule, nu-ti mai da cu parerea ca reusesti doar sa te faci de ras, incearca alte sporturi poate te pricepi si tu la ceva, vad ca esti destul de activ pe aici dar nu e destul acest lucru !
    2 1
  • Newey are experienta de la Williams, anii '90
    Ipotea: Newey a fost designer la Williams cand aceasta echipa a lansat "suspensia activa", sistem care a fost interzis. Newey a pastrat probabil cateva idei colaterale de la acest sistem
    4 1
  • Ipoteza nu "Ipotea"
    Am corectat o eroare
    1 1
  • normal
    normal ca hammy sare cu gura cand cineva este vizat ca incalca regulamentul. dar in 2007 a fost tacut cand au copiat intregul monopost ferrari. intodeauna cand cineva sunt mai rapizi decat ei incalca regulamentul. asta-i politica mclaren
    7 7
  • nai ce comenta
    adevarul este ca sunt cei mai buni sint fan ferrari dar n-am ce comenta,f1 trebuie sa fie f1 inovatie fara limite cu buget accetabile punct
    5 0
  • .....
    cum puteti sa credeti ca e vorba de suspensii cand a fost postat filmuletul acela cu turul de calificare al lui S.F in care se vedea clar cum aripa fata isi modifica pozitia si chiar ei au declarat ca au inventat nu stiu ce nas bla bla. Acum vezi doamne ca nush ce suspensii ca face ca drege ai sa fim seriosi. Ar trebui sa invete sa si minta nu doar sa "ocoleasca" regulamentul.
    6 1
  • Scuze
    S.V :D
    0 2
  • @scuderia
    McLaren nu a copiat nimic de la Ferrari..doar au detinut informatii despre monopostul lor..chiar nu aveau ce copia:)) pentru ca monopostul lor era mai bun decat cel de la Ferrari, inainte sa obtina acele informatii. La randul lor si Ferrari detineau informatii despre McLaren (informatii privind distributia greutatii si alte aspecte ale masinii) dar lucrul acesta s-a ascuns. Ferrari au scpat ieftin..ca nah au spate acolo sus la FIA..
    6 7
  • mobius
    explicatii de doi bani
    Nu are importanta ce sistem folosesc pentru coborarea aripei fata, FIA ar trebui sa se sesizeze pentru faptul ca nu se respecta regulamentul in privinta distantei impuse fata de sol a acesteia. Daca nu o va face F1 risca sa coboare in derizoriu. In privinta explicatiilor Newey incepe sa semene cu Boc.
    3 0
  • mobius
    erata
    Horner nu Newey
    0 0
  • Lotus
    Azi dimineata in A1 se vedea acelasi efect si la eleronul celor de la Lotus
    0 0
  • Ideile plutesc in mediu
    Cui ii cade fisa o face... Vorbesc ca specialist in creativitate, in coaching, in dezvoltare personala
    0 1
  • dar daca ?
    Faptul ca Newwy a iesit cu explicatii dovedeste ca exista o smecherie. Sigur nu este ce spune el, astfel incearca doar sa-i trimita pe altii pe un drum gresit.
    Oricum inginerii celorlalti nu sunt copii de gradinita. Nu cred ca cineva o sa ridice masina de spate dupa interviul asta.
    3 0
  • @Popicu'
    Exista concurenta. Pe acest crfiteriu este bataie care asmute fanii....
    0 0
  • Conformism
    Am intrat pe acest site ca s[ aflu ce anume trebuie sa fac pentru a intra pe Digi to'i m-au tratat ca un imbecil... si am fost atacat violent, foarte violent. Am sperat ajutor de la voi ca sa vad si io chestiile din formula UNU. Sunt considerat bou si apache F1 incearca sa mi-o taga pentru ca dumnealui are problem serioase
    1 1
  • Aleluia
    Investigaa Formulei UNU se poate realiza si in afara lu' sistemu' lu Automearket
    1 1
  • Am urmarit intreg turul lui Vettel, si am observat ca la ei coboara cel mai mult aripa fata raportata la partea de sus al nasului masini, deci practic se schimba forma masinii, nu are nici o legatura cu coborarea suspensiei, sau inclinarea masinii. Deci explicatia aceasta este o abureala totala.
    1 0
  • Invins
    Ma dau batut. Daca nu cumva schimbarea temperaturii ajuta la deformari dirijate eu nu pricep ce se intampla. I am out
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru