Red Bull dezvăluie secretul aripii faţă apropiate de sol
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Acuzaţiile privitoare la legalitatea aripii faţă a monopostului Red Bull Racing continuă şi în paddock-ul din Malaezia şi provin tot de la McLaren.
Lewis Hamilton şi Jenson Button, piloţii echipei McLaren, au continuat să speculeze că Red Bull Racing încalcă regulamentul tehnic din cauza faptului că aripa faţă a monopostului RB7 este foarte apropiată de sol în timpul curselor, chiar dacă echipa austriacă a trecut toate testele regulamentare impuse de FIA.
Noile acuzaţii survin în contextul în care se speculează că Red Bull a utilizat în Australia un nas flexibil pentru monopost, care a permis inclusiv o flexibilitate sporită a aripii faţă.
Vizibil nemulţumit de faptul că rivalii continuţă să acuze Red Bull Racing de încălcarea regulamentului la peste o jumătate de an de la apariţia primelor speculaţii de acest gen, şeful Christian Horner a explicat jurnaliştilor prezenţi în centrul de presă de la Sepang motivele pentru care aripa faţă a monopostului RB7 apare foarte aproapiată de sol în fotografii.
"McLaren a dezvoltat un monopost care are o înălţime scăzută a părţii din spate şi, prin urmare, o aripă faţă cu înălţime scăzută nu funcţionează pentru ei.
Noi avem o înclinare foarte pronunţată în monopostul nostru, aşa că este inevitabil ca atunci când spatele monopostului este mai ridicat, partea din faţă a monopostului să fie mai apropiată de sol. Evident, este vorba despre ştiinţă şi, prin urmare, aripa noastră respectă intregral regulamentul. Va arăta mai apropiată de sol pentru că înclinarea monopostului nostru este mai mare. Este pur şi simplu matematică", a explicat şeful echipei Red Bull Racing.Cu toate acestea, Horner nu a explicat motivele pentru care aripa faţă coboară vizibil în timpul unui tur de pista atunci când aceasta componentă este filmata cu o cameră video amplasată pe monopost, motiv pentru care speculaţiile pe acest subiect vor cotninua.
Jurnalistul independent Craig Scarborough a realizat o ilustraţie grafică a celor trei situaţii posibile pentru înălţimea aripii faţă a unui monopost în funcţie de inclinarea părţii din spate:
Fotografie publicata cu permisiunea scrisă a autorului Craig Scarborough.
Via | Autosport | Craig Scarborough
Sigur nu e asta, e altceva.
Nu ma indoiesc ca pe parcurs o sa-si dea seama si ceilalti ce-au facut si o sa copieze inventia.
Problema mea cu rahatu asta de competitie e alta: S-a transformat din "cine construieste cea mai buna masina" in " cine reuseste sa ocoleasca mai bine regulamentul pentru a lua un avantaj la inceput care sa nu mai poata fi remontat tot sezonul".
Din punctul meu de vedere pot sa-si faca regulamentul supozitor. Prefer sa ma uit la competitii motorizate in care exista competitie. F1 a ajuns un moft scump si o minciuna
Oricum inginerii celorlalti nu sunt copii de gradinita. Nu cred ca cineva o sa ridice masina de spate dupa interviul asta.