Red Bull confirmă că Vettel va avea un nou şasiu la Barcelona

de Daniel Popescu
Luni, 28.04.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Red Bull Racing a confirmat că Sebastian Vettel va primi un nou şasiu începând cu Marele Premiu al Spaniei, după ce anterior anunţase o posibilă defecţiune la şasiul folosit de german în primele curse.

Esential 18 puncte a castigat Sebastian Vettel in cursele din Bahrain si China
24 de puncte a obtinut Daniel Ricciardo in acelasi interval de timp
Red Bull Racing a dezvăluit la sfârşitul săptămânii trecute că una dintre posibilele explicaţii pentru debutul modest de sezon al lui Sebastian Vettel este o defecţiune la şasiu.

Inginerii cvadruplei campioane mondiale au analizat şasiul şi, chiar dacă nu au anunţat oficial dacă există într-adevăr o problemă de natură tehnică, au decis să-i ofere germanului un nou şasiu pentru debutul sezonului european, programat la Barcelona în weekendul 9-11 mai.

"S-a decis deja. La Barccelona, Vettel va avea un nou şasiu, pentru că uneori chiar şi cea mai mică găurică poate avea consecinţe majore", a declarat Helmut Marko, consultantul Red Bull.

În plus, echipa a putut profita şi de pauză de trei săptămâni între cursele din China şi Spania pentru a pregăti în mod corespunzător noul şasiu.

Marko este de asemenea încrezător că noul şasiu îi va permite lui Vettel să-şi îmbunătăţească performanţele comparativ cu cele ale coechipierul său Daniel Ricciardo şi face o referire directă la sezonul 2012, în care germanul a beneficiat de asemenea de un nou şasiu.

"În 2012, Vettel a avut probleme comparativ cu Mark Webber, dar după o schimbare de şasiu totul a fost brusc mult mai bine şi şi-a recăpătat încrederea.

A fost aproape invincibil şi a câştigat titlul", a mai precizat austriacul.

Via GMM

Comentarii (24)

  • ..cu care speram sa iasa tot in spatele lui alonso..
    16 14
  • fabrica de suc
    mda..o sa-i schimbe sasiul lui Riciardo mai degraba, prevad probleme pe monopostul tanarului australian similare cu cele avute de compatriotul lui, Webber.
    24 13
  • "Vettel are probleme daca nu are o masina perfecta" zic unii

    Trebuie sa ii dai pilotului ce i se potriveste. Despre asta e vorba in F1 daca vrei sa castigi titluri
    13 11
  • klausnake
    Ok,foarte interesanta stirea,asteptam toti sa vedem ce va face cu noul sasiu,etc. Dar...
    M-am saturat pana in gat sa citesc declaratii facute de retardatul ala de Marko. Si cred ca sunt in asentimentul multora de pe aici...
    24 6
  • imibatjo`
    Asta cu potrivitul e o prostie cat China. Daca i se potriveste lui Riciardo mai bine? Lui Fetel si se potrivea regulamentul vechi cand Newey facea trenuri pa sine. Acum tre sa piloteze si e mai greu.
    12 11
  • E normal sa-i faca un sasiu nou. De fapt e normal ca echipa sa faca tot posibilul ca pilotii ei sa-i aduca puncte. Toate punctele daca se poate. Problema este daca noul sasiu va functiona mai bine.
    18 0
  • Vettel nu7 are voie sa piloteze un monopost perfect. Nu, al lui trebuie sa ramana asa cu gauri, altfel castiga si nu e voie
    12 8
  • imbatjo`
    prostie cat china esti tu. Normal ca trebuie sa caute sa multumeasca pilotul care a demonstrat ca daca are cu ce (potrivit pe stilul lui) castiga si inca in stil de mare campion. Sa i se potriveasca si lui Ricci, nu are nimeni nimic impotriva, dar se pare ca Ricci e multumit. E cazul sa il multumeasca si pe Vettel. Normal ca tu care nu intelegi o masina si nu ai habar de ce ai nevoie (ca nu sti sa pilotezi macar) nu ai cum sa te prinzi de asta
    14 7
  • Dragon
    Mai lasatima fratilor cu Vettel nu vedeti ca fara o masina perfecta nu castiga ?? Hamilton in ani precedenti cu un monopost slab a castigat cel putin o cursa pe sezon ! Sa vedem daca si Vettel poate ?
    12 12
  • cry baby
    degetica are o...gaurica mica mica in sasiu....pe-acolo i se scurge talentul....asta e, micutii lui iubitori sa astepte sasiu' nou. O sa-l bata Ric de-o sa-l asculte cu urechea, oricum. Gata, baba cu colacu' Redbul s-a dus! PA!
    10 12
  • imibatjo`
    Dati-i nepuntinciosului un sasiu nou, abia astept sa vad ce alte scuze o sa mai gaseasca dupa! :)))-poate c-are nevoie de masinile din anii trecuti
    10 10
  • Dracon
    dar cine castiga fara o masina perfecta? Perfecta in sensul inteles de voi. Si cum faceti deosebirea intre o masina perfecta si una neperfecta? Si de unde stiti cine are masina perfecta? Webber a avut si el masina aia "perfecta" se pare. Mai degraba postulati voi:
    "Vettel fara masina perfecta..."
    Pana la urma despre asta e vorba in F1, sa faci cumva sa te descurci si sa iesi in fata. Vettel a facut-o de 4 ori. Acum face mai bine Ricciardo. Asta-i viata
    15 6
  • juristu
    Anul asta nu iti mai poti pune pilotajul in valoare asa cum a fost pana acum in F1. S-a vorbit mult despre cat de diferit va fi in 2014 cu toate aceste schimbari si uite ca e adevarat. Un pilot rapid franeaza mai putin. Cu noile sisteme e mai catigat cel care franeaza mai mult .... dandu-i una drept in cap pilotului de valoare....

    Uite parerea specialistului:
    https://willthef1journo.wordpress.com/2014/04/23/styling-it-out/

    cautati dupa "Why is this important? Because a driver has to ensure that his Energy Store is correctly filled"
    10 6
  • Multa lume frustrata ,doamne !!! Eu zic sa-i dea tigaia lui Alonso ca are aceleasi rezultate.Ca sa nu mai fie vreun dubiu.
    5 6
  • Fingerbaby-boy samd
    Ia uite mah cum stiu unii pe-aici cand e mai usor cu sofatu in F1! De parca ati conduce voi masinile alea!! @juratule, te-ai gasit tu sa spui cand e mai usor in f1haha, spun altii mai breji ca tine ca anul asta de cand cu era turbo e mai greu ca masinile nu mai au "ajutajele" si tevile prin pardoseala(sa-i ajute stilu la vetel) da tu tot batman batman spui! Vetel atata poate in era asta, poa sa-i schimbe si ce vor ei, asta e valoarea bre! Si masina nu-i naspa ca ala micu face treaba buna! Cu masina a 2-a sa iesi pe 5....pfff......Frustratii acu sunt in alta tabara, scuipati in san poate ca v-o scoate Ricciiii!!!
    10 3
  • juristu
    nu stau eu sa-ti traduc ce scrie colo ca sa intelegi si tu. Esti oricum cantitate neglijabila. Mai ieri te plangeai ca e prea multa tehnologie si d'aia nu poate fandosita sa-si arate talentul. Acum cand este ceva concret care chiar impiedica pilotii rapizi iti convine si tie, ca e fandosita (macar asa) mai in fata... deocamdata
    3 4
  • jusristu
    Deocamdata, pilotul care franeaza mai mult incarca mai bine bateria si are mai multa putere si per total face timpi mai buni pe un tur. Pilotul care stie sa franeze mai putin (acela mai rapid de fapt) are de pierdut. Pana cand? Nu prea mult, inginerii vor gasi solutia sa incarci destul bateria si franand mai putin. Pana atunci au si pacalicii artificiali castig de cauza
    4 5
  • Singaporezul
    SA vedem ce va fi cu noul sasiu.Oricum Vettel a recunoscut ca Ricci a fost mai rapid decat el ,spre deosebire e altii care nu au puterea sa recunoasca ca au fost invinsi de coeechipieri si si-au gasit scuze.
    6 3
  • @JURISTA
    "pilotul care franeaza mai mult incarca mai bine bateria si are mai multa putere si per total face timpi mai buni pe un tur" :)))) tu te citesti??Cat de prost trebuie sa fii ca sa scrii asta!!!:))))- hai sa-ti spun ey\u cum e cu vetel al tau, nu franeaza ca n-are pentru ce fraiere!!Pur si simplu merge prea incet si n-are nevoie de frane :))))
    6 6
  • juristu
    daca citeai unde ti-am dat eu link stateai deoparte si nu mai erau .... si fudul. Uite aici, dar nu pentru tine ca oricum nu te intereseaza, pentru altii ca sa-si formeze singuri o opinie

    There is another factor in the re-education of the Formula 1 driver in 2014 and it has to do with braking. Brake-by-wire has been introduced for this season as part of the new energy recovery systems. The MGU-K has replaced KERS in harnessing kinetic energy from the brakes and the resistance experienced under braking at the rear has increased tremendously.

    In the past, as with all single-seaters, braking was most efficient at high speed and with a clean hard initial compression being gradually softened. This is because braking works best in the initial phase thanks to the downforce created at speed. But in 2014 this has changed. Talking to the drivers, it seems that the initial braking pressure required this season has dropped tremendously, to something like 10 bar. That said, the braking force applied to the wheels is as strong if not stronger than in the past due to the resistance created by the MGU-K. As such it is not uncommon to see the rear locking under braking. In the old days, a fairly easy solution for this once brake bias had been shifted might be to simply blip the throttle, but in 2014 you can’t do that because blipping will affect the level of power harvested.

    Why is this important? Because a driver has to ensure that his Energy Store is correctly filled each and every lap. Crucially, failure to get it filled doesn’t just affect him when using the stored energy as a boost. In 2014 the energy harnessed is utilised throughout the lap by being fed back in, before also being used in driver-determined bursts as boost. Failure to top up the Energy Store thus means an insurmountable drop in lap time on the following lap.
    2 1
  • multi din cei care postati pe aici,o faceti doar sa refulati,nu puteti purta o discutie civilizata,a disparut vesttitul Mircea a lu' McLaren baiat,si aua aparut altii,pacat,pacat.
    5 1
  • @juristu
    Si ca sa-ti adaptezi stilul la noua configuratie a propulsorului nu trebuie sa fii un foarte bun pilot? In lungul tau citat nu trage nimeni vreo concluzie, tu esti ala care o face si evident in mod eronat. Un pilot de exceptie isi adapteaza stilul si inca foarte repede. De aceea e de exceptie. daca poti pricepe e bine daca nu lasa ca pricep altii. E grozav ca faci copy/paste dar nu e suficient. In ultimii 4 ani Vettel a fost ajutat foarte mult de tehnologia dezvoltata fara greseala de Newey. Acum pe primul loc este unitatea hibrida de propulsie. Pilotul ramane pilot.
    1 1
  • juristu
    ai impresii gresite. Adaptarea e una, stilul e altceva. STILUL NU SE SCHIMBA. Pilotii incearca sa seteze astfel incat sa le convina dar uneori nu e destul. Materialul tehnic trebuie schimbat, asta incearca sa faca orice echipa, de aceea exista o stransa colaborare intre pilot si ingineri. Acum RBR cauta solutii incat cu ACEST regulament tehnic sa adapteze masina la stilul lui Vettel. Vei vedea, prin toamna o sa incepi iar lamentarile cu Newey. Pilotii de exceptie fac prapad atunci cand au gasit ca masina raspunde conform asteptarilor. Pilotii de exceptie sunt straluciti cand au ce le trebuie si mediocri cand nu. Mai sunt si niste piloti medii, care nu sunt straluciti pe nicio masina pentru ca nu au un stil care sa le permita sa fie foarte buni. Dar nu platesc nici tributul unui stil special, nefiind nici mediocri cand nu au masina pe care o asteapta. Schumacher, Vettel sunt piloti care sunt straluciti. Cand au masina pe stilul lor ... ai vazut si tu rezultatele. Asta se vrea in F1 - rezultate, si impreuna au 11 titluri. Pilotilor medii le pica si lor acolo unu doua titluri cand sunt ceilalti in pana de idei si mediocri
    4 0
  • juristu
    "pilotul ramane pilot". Tu te-ai intrebat vreodata de ce avem campioni diferiti in functie de formula si migrarea unui pilot in alta formula se soldeaza in marea majoritate a cazurilor cu esec??? Ca doar e pilot si daca e bun se adapteaza, right??? Exista SPECIALIZARE iar asta are de-a face cu stilul. Daca ai gandi si tu putin ti-ai pune niste intrebari, ai cauta raspunsuri corecte si astfel luminat ne-ai scuti si pe noi de ideile tale preconcepute
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru