Red Bull cere clarificări privind interzicerea evacuărilor inovatoare

De Daniel Popescu
Publicat Marti, 14.06.2011
Red Bull aşteaptă să primească lămuriri suplimentare privind impactul pe care îl va avea interizcerea evacuărilor care permit eliminarea gazelor de eşapament prin eleronul spate.

Inginerii de top din Formula 1 se vor reuni joi în cadrul Working Technical Group împreună cu reprezentaţii FIA pentru a decide interzicerea sistemelor de evacuare care permit eliminarea gazelor de espament prin eleronul spate inclusiv când pilotul nu accelerează.

În contextul în care această decizie este iminentă, Red Bull Raciong speră să primească lămuriri suplimentare privind natura exactă a regulamentului cu scopul de a şti ce modificări se realizează din punct de vedere tehnic.

"Există două probleme. Una este impactul deciziei, care mă îndoiesc că ne va afecta mai mult sau mai puţin decât pe orice altă echipă. Dar cealaltă problemă este mecanismul şi înţelegerea din spatele directivei tehnice. Fără îndoială, despre asta se va discuta în cadrul TWG. Sunt anumite întrebări pe care vrem să le punem despre directiva tehnică", a explicat Christian Horner, şeful echipei Red Bull.

Presa internaţională speculează că Red Bull Racing va fi cea mai afectată echipa de schimbarea regulamentului, iar Ferrari susţine că sezonul ar putea fi chiar relansat.

"Trebuie să vedem la Silverstone care este efectul real al acestei schimbări în regulament în privinţa sistemelor de evacuare.

Apoi, vom vedea unde este cu adevărat al doilea campionat în termeni de nivel al perofrmantelor pe circuitele cu forţa de apăsare aerodinamică ridicată", a precizat Stefano Domenicali, şeful Scuderiei Ferrari.

Via | Autosport

Comentarii (13)

  • hakkinen
    Le taie aripile...
    Cred ca Valencia va fi ultimul circuit pe ca RedBull vor avea performanta maxima,de aici incolo batalia va fi McLaren-Ferrari. Totusi Vettel are un avans foarte mare,va fi greu de depasit.
    12 5
  • FIA
    In principiu nu cred ca trebuie schimbata regula jocului in timp ce se joaca. Lucrul asta trebuia facut inainte de inceperea sezonului, doar se stia ca litera regulamentului e fortata de inovatiile Renault si Red Bull. Sau, poate ca FIA a asteptat ca sistemul sa fie generalizat la echipe ca sa-l poata retrage fara mari probleme. In fine, avansul Red Bull e substantial, monopostul are suficiente puncte puternice, nu va fi o problema prea mare pentru ei. Vom vedea cat vor pierde in calificari.
    19 3
  • red bull
    Masina lor nu sta doar in evacuarea gazelor arse mai au ei destui asi in mineca ca sa se mentina sus sau poate ca de acum o sa repare si kersul.
    Orcum mare timpenie schimbarea regulamentului in plin sezon.
    11 2
  • Avantajul RBR
    Avansul major pe care Red Bull il are in calificari se datoreaza aerodinamicii extarordinare in general si in particular sistemului DRS ce poate fii activat peste tot in calificari spre deosebire de celelalte echipe.Nu va astepati la rasturnari dramatice de situatie, RBR vor ramane in varf in acest an
    11 3
  • @bernd
    perfect spus... eu au ata de multa apasare incat isi permit sa tina aripa spate activata aproape permanent pe un tur in calificari ... de aia sunt asa rapizi ...s-ar putea sa ii mai incetineasca putin dar raman favoritila victorii ... si brawn gp erau criticati si apoi toata lumea a pus difuzorul ala dublu si ... ce? plus ca brawn nu a avut mai deloc bani sa dezvolte masina, a spus-o button acu 2 saptamani, red bull au cati vor
    6 0
  • salutare
    avantajul celor de la RBR,e dat de posibilitatea,ca in momentul franarii podeaua sa mai primeasca gaze,de la teava de essapament,ceea ce face ca monopostul sa ramana 'lipit',pe circuit,asta fiind cel mai evident in timpul calificarilor,unde Vettel,are fata de urmaritaori un avans colosabil,insa acest avans nu se transpune si in cursa.
    Cred ca odata cu interzicera acestui lucru,rezultatul curselor va fi mult mai imprevizibil,la fel si al calificarilor!
    8 3
  • mobius
    va creste spectacolul
    Se pare ca aceasta schimbare de regulament ii afecteaza pe cei de la Red Bull. Probabil asupra FIA s-au exercitat presiuni puternice daca in mijlocul sezonului a luat o astfel de decizie, dupa parerea mea corecta. As vrea sa-i vad pe cei de la Red Bull (pe Vettel), plecand si din alte locuri de pe grila decat din pole. Repet daca Vettel nu ar fi plecat de pe prima pozitie de fiecare data nu ar fi avut atatea victorii acum.
    4 2
  • @mobius
    mobius, mi-a placut comentariul tau:

    "... dupa parerea mea corecta" Esti funny :))

    Apropo, mai este una in acelasi stil:

    "dupa parerea mea si a altor savanti ..." ;)
    1 1
  • mobius
    "Cyrus"
    Sa sti ca voturile negativa nu sunt de la mine. Eu nu judec decat comentariile legate strict de tema propusa, nu si persoanele.
    3 0
  • Andrei Alexandru
    @FIA
    Pacat ca FIA schimba regulamentul doar pentru ca fanii unor echipe sunt frustrati de impotenta intelectuala pe care o demonstreaza la fiecare cursa acele echipe. Ceea ce Red Bull a inovat pentru masina lor este treaba lor si considerand ca totusi vorbim despre Formula 1 nu face decat sa arate cat de ingusti si ignorati sunt fanii care se uita la fiecare cursa, crezind ca Formula 1 este ca fotbalul unde dai afara cand vrea arbitrul si unde nici cu dovada in mana nu se schimba rezultatul meciului. Pacat. Baietii de la Red Bull au dezvoltat o masina pur si simplu bestiala si echipele adversare in loc sa ceara schimbarea regulamentului ar putea sa caute antidotul pentru aceasta masina. Pacat ca fanii acestor echipa sunt impotenti intelectual si nu fac decat sa-si bata joc de munca echipelor si mai ales de acest sport. Formula 1 nu este despre spectacol este despre impingerea limitelor tehnologiei mai departe decat in prezent. Daca doriti spectacol exista Cascadorii rasului si mai ales Vacanta mare pentru fanii doritori.

    Formula 1 tinde sa devina o comedie ieftina in care spectacolul lipseste iar regulamentul se schimba dupa cum bate vantul si in functie de impotenta intelectuala a fanilor. Si cand ne gandim ca vine timpul sa ne dam seama ca totusi traim intr-un univers foarte foarte mare in care cu siguranta nu suntem singura rasa, atunci ne dam seama de cat de insignifianti si cat de mici suntem. Probabil fanii ar trebui sa se impace cu idea ca echipe nu trebuie sa fie egale, iar talentul are mai multe forme nu este limitat doar la ceea ce ei inteleg prin nivelul lor limitat de cunostinte.
    2 2
  • @Andrei Alexandru
    Inteleg ce vreai sa spui si sunt de acord cu tine, Formula 1 trebuie sa insemne inovatie si performanta la cel mai inalt nivel.
    Schimbarea care vor sa o faca ei acum nu este din cauza impotenta intelectuala a echipelor, ci iarasi vechea problema a costurilor.
    Sunt 3 echipe care utilizeaza motoarele Cosworth, iar furnizorul lor a refuzat sa lucreze asupra calibrarii motoarelor, fara de care nu poate fi aplicata (sau copiata) inovatia. Echipele respective s-au simtit nedreptatite de aceasta situatie si din cauza asta si-au manifestat protestul.
    In alta ordine de idei, aceasta inovatie, inca chiar inainte de inceperea sezonului, a fost pusa sub semnul intrebarii din punct de vedere a conformitatii cu actualul regulament, asa cum s-a intamplat si cu dublul deflector.
    Ceea ce vedem acum este un compromis mai mult sau mai putin reusit al FIA legat de cele 3 echipe, legalitatea sistemului, inovatie si faptul ca ne apropiem deja de mijlocul sezonului.
    1 0
  • mobius
    inovatii
    Sunt de acord cu inovatiile, asa s-a nascut F1 si ar fi fost bine sa fi ramas asa, dar FIA in timp, din diverse motive, a incarcat regulamentul cu fel si fel de prevederi, care fiind atat de multe lasa si loc la interpretarile dorite. Problema este ca aceste prevederi sunt incalcate de unele echipe cum a fost Brawn GP in 2009 si Red Bull in 2011. In 2009 FIA a lasat lucrurile sa-si continue cursul, dar in acest sezon se pare ca s-au depasit niste limite.
    1 1
  • RedBull
    RedBull nu are sistem Kers la nivelul competitorilor directi... Mercedes (McLaren, Mercedes GP), Ferrari au... RedBull va suferi cel mai mult pt ca vor iesi in evidenta problemele cu Kers-ul mult mai vizibil decat acum. Kers-ul este important, si sa nu-l ai functional pe intreaga cursa cum au concurentii directi, va lasa RedBull intr-un mare dezavantaj. Balanta se va echilibra spre Kers, cu siguranta. Campionatul se va da peste cap si totul va depinde de reactia marilor echipe. Oricum pana la final toti se apropiau de RedBull, FIA n-a facut decat sa accelereze lucrurile.
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru