Red Bull cere clarificări privind interzicerea evacuărilor inovatoare
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Inginerii de top din Formula 1 se vor reuni joi în cadrul Working Technical Group împreună cu reprezentaţii FIA pentru a decide interzicerea sistemelor de evacuare care permit eliminarea gazelor de espament prin eleronul spate inclusiv când pilotul nu accelerează.
În contextul în care această decizie este iminentă, Red Bull Raciong speră să primească lămuriri suplimentare privind natura exactă a regulamentului cu scopul de a şti ce modificări se realizează din punct de vedere tehnic.
"Există două probleme. Una este impactul deciziei, care mă îndoiesc că ne va afecta mai mult sau mai puţin decât pe orice altă echipă. Dar cealaltă problemă este mecanismul şi înţelegerea din spatele directivei tehnice. Fără îndoială, despre asta se va discuta în cadrul TWG. Sunt anumite întrebări pe care vrem să le punem despre directiva tehnică", a explicat Christian Horner, şeful echipei Red Bull.
Presa internaţională speculează că Red Bull Racing va fi cea mai afectată echipa de schimbarea regulamentului, iar Ferrari susţine că sezonul ar putea fi chiar relansat.
"Trebuie să vedem la Silverstone care este efectul real al acestei schimbări în regulament în privinţa sistemelor de evacuare.
Apoi, vom vedea unde este cu adevărat al doilea campionat în termeni de nivel al perofrmantelor pe circuitele cu forţa de apăsare aerodinamică ridicată", a precizat Stefano Domenicali, şeful Scuderiei Ferrari.Via | Autosport
Orcum mare timpenie schimbarea regulamentului in plin sezon.
Cred ca odata cu interzicera acestui lucru,rezultatul curselor va fi mult mai imprevizibil,la fel si al calificarilor!
"... dupa parerea mea corecta" Esti funny :))
Apropo, mai este una in acelasi stil:
"dupa parerea mea si a altor savanti ..." ;)
Formula 1 tinde sa devina o comedie ieftina in care spectacolul lipseste iar regulamentul se schimba dupa cum bate vantul si in functie de impotenta intelectuala a fanilor. Si cand ne gandim ca vine timpul sa ne dam seama ca totusi traim intr-un univers foarte foarte mare in care cu siguranta nu suntem singura rasa, atunci ne dam seama de cat de insignifianti si cat de mici suntem. Probabil fanii ar trebui sa se impace cu idea ca echipe nu trebuie sa fie egale, iar talentul are mai multe forme nu este limitat doar la ceea ce ei inteleg prin nivelul lor limitat de cunostinte.
Schimbarea care vor sa o faca ei acum nu este din cauza impotenta intelectuala a echipelor, ci iarasi vechea problema a costurilor.
Sunt 3 echipe care utilizeaza motoarele Cosworth, iar furnizorul lor a refuzat sa lucreze asupra calibrarii motoarelor, fara de care nu poate fi aplicata (sau copiata) inovatia. Echipele respective s-au simtit nedreptatite de aceasta situatie si din cauza asta si-au manifestat protestul.
In alta ordine de idei, aceasta inovatie, inca chiar inainte de inceperea sezonului, a fost pusa sub semnul intrebarii din punct de vedere a conformitatii cu actualul regulament, asa cum s-a intamplat si cu dublul deflector.
Ceea ce vedem acum este un compromis mai mult sau mai putin reusit al FIA legat de cele 3 echipe, legalitatea sistemului, inovatie si faptul ca ne apropiem deja de mijlocul sezonului.