Potrivit consultantului Helmut Marko, utilizarea unei astfel de specificaţii pentru aripa faţă a reprezentat o "greşeală proasteasca" din partea cvadruplei campioane mondiale.
"A fost o greşeală prostească din partea noastră. Aş spune că a fost o interpretare naivă a regulamentului. Am crezut că respectă regulamentele", a declarat austriacul pentru jurnalistul britanic Adam Cooper.
Cei doi piloţi ai echipei au fost nevoiţi să plece în cursă din pitlane, însă Ricciardo a obţinut în cele din urmă locul patru, în timp ce Vettel a terminat pe poziţia a opta.
Rivalii de la Force India consideră însă că Red Bull Racing ar fi trebuit exclusă din Marele Premiu pentru a nu avea dreptul să mai concureze în Abu Dhabi, iar aceştia fac o paralelă cu cazuri asemănătoare, dar şi cu penalizările în serie primite de Romain Grosjean pentru o simplă înlocuire a motorului."Dacă asta ni s-ar fi întâmplat nouă, am fi fost excluşi după modelul BAR în 2005, care foloseau un rezervor ascuns pentru combustibil.
Dar Red Bull a trebuit doar să plece din pitlane. A fost o penalizare mai puţin severă pentru aripi ilegale decât a avut Grosjean pentru o schimbare regulamentară a motorului", a declarat Andy Green, directorul tehnic al Force India.La rândul său, Vijay Mallya, coproprietarul Force India, i-a acuzat pe cei de la Red Bull că au trişat prin nerespectarea regulamentului. Via Adam Cooper, Motorsport
A big F1 team that says we small outfits should not come with bananas to a gun fight, grabs maximum money and cheats on the regulations
— Vijay Mallya (@TheVijayMallya) November 22, 2014
faza cu BAR a fost in cursa...