FIA a decis recent ca noul regulament tehnic al Formulei 1 care urma să intre în vigoare în 2021 să fie amânat pentru sezonul 2022, ca urmare a pandemiei de coronavirus.
Cu toate acestea, Christian Horner, șeful celor de la Red Bull Racing, a dezvăluit că cele mai multe echipe intenționează să solicite o amânare și mai lungă, până în 2023.
Argumentul echipelor este că o amânare doar până în 2022 va genera costuri de dezvoltare semnificative în cursul anului 2021, în condițiile în care bugetele vor fi semnificativ mai mici ca urmare a faptului că televiziunile nu vor plăti drepturile TV pentru cursele anulate în acest an.
"Vorbim despre amânarea regulamentului cu încă un an, pentru că ar fi complet iresponsabil să avem astfel de costuri de dezvoltare în 2021. Pare să fie un acord de ansamblu, dar trebuie să fie ratificat de FIA pentru ca aceste costuri de dezvoltare să fie împinse în 2022 pentru a fi introduse în 2023", a declarat el pentru BBC.
Regulamentul pentru șasiu și alte componente va rămâne același în 2021, iar echipele vor avea dreptul să opereze doar modificări de natură aerdonamică.
Nu este clar dacă actualele monoposturi ar urma să fie practic folosite și în 2022."Cel mai important lucru este să avem stabilitate. Când faci schimbări apar costuri, iar în prezent păstrarea regulamentului este cea mai responsabilă metodă pentru a menține costurile reduse", a adăugat el.
Via The Race
Alta cursa de piloti reali pe simulator. Interlagos, turisme (nu stiu ce erau) si fara setup, practic toti cu aceeasi masina. A castigat iar Max. Lando pe doi. Deci Max le are si cu turismele. Bine, pe pista nu erau alienii din simracing, dar nu asta am vrut sa vad ci cum merg pilotii reali pe simulator si cum se mai schimba ierarhiile. Desi pe pista erau piloti de turisme, a castigat un pilot de monopost.
Daca la momentul aparitiei (si pana in anii 2000) reprezenta varful tehnolgic in domeniul auto si o batalie intre geniile pilotajului acum e doar o masinarie de facut bani.
Motiv pentru care nu se va inchide.