FIA a anunțat recent că actualele motoare turbo V6 de 1.6 litri vor fi înlocuite începând din sezonul 2021 cu unități de propulsie mai ieftine, mai simple de dezvoltat și mai zgomotoase.
Pentru moment, echipele nu au stabilit concret tipul de motor pe care îl vor alege, însă Red Bull profită de schimbarea regulamentului pentru a forța apariția unui furnizor independent.
Astfel, oficialii producătorului de băuturi energizante care deține două echipe în Formula 1 afirmă că Red Bull ar putea părăsi Formula 1 în cazul în care din 2021 nu va exista un furnizor independent de motoare. În plus, Red Bull vrea ca o decizie finală în acest sens să fie luată până la sfârșitul acestui an.
"Cel târziu în 2021 trebuie să existe un furnizor independent de motoare care să vină în F1. Este mai mult decât necesar, iar motorul trebuie să fie simplu, zgomotos și cu un preț mai mic de 10 milioane. Așteptăm o soluție cel târziu la sfârșitul acestui sezon. Dacă nu se întâmplă, rămânerea noastră în Formula 1 nu este sigură", a declarat Helmut Marko, consultantul Red Bull.Red Bull este dezavantajata în lupta pentru titlurile mondiale de faptul că nu este susținută în mod direct de un constructor, așa cum se întâmpla cu Ferrari și Mercedes.
Via Motorsport
Redbull iti da aripi.
Motorul Renault nu a functionat singur pe monopostul RedBull! A avut nevoie de un pilot, care s-a achitat foarte bine de sarcini. Au mai fost piloti cu monoposturi performante, care nu au reusit sa castige titluri.
Iar despre RedBull, well, aceleasi texte. Nu castigam, plecam! Marko nu concepe si nu stie sa digere faptul ca pot fi altii mai buni.