Lotus a ţinut capul de afiş în ultima perioadă datorită sistemului său Double Drag Reduction System (DDRS), pe care echipa a amânat însă de mai multe ori să-l introducă pe monopostul E20.
Între timp, cei de la Red Bull Racing au reuşit să dezvolte propria versiune a sistemului DDRS şi au concurat cu aceasta atât la Suzuka, cât şi în alte curse anterioare, iar presa internaţională a aflat această informaţie abia la Marele Premiu al Japoniei.
Potrivit speculaţiilor, sistemul DDRS al celor de la Red Bull este diferit de tehnologiile Mercedes şi Lotus prin faptul că direcţionează aerul atât spre aripa spate, cât şi spre difuzor.
Utilizarea tehnologiei a coincis cu victoriile obţinute de Sebastian Vettel în Singapore şi Japonia, element care sugerează că DDRS are un rol important în performanţele monopostului RB8. Totuşi, şeful Christian Horner susţine că rezultatele se datorează monopostului în general şi mai puţin sistemului DDRS."Nu există un glonţ de argint şi cred că ar fi foarte dificil să spunem că performanţa de aici a monopostului se datorează unei aripi spate. Cred că am făcut progrese în toate zonele şi totul depinde de a extrage şi ultimul detaliu. De exemplu, în Japonia am avut cel mai rapid pitstop, aşa că ar fi greşit să spunem că revenirea noastră se datorează unei viteze mai mari pe liniile drepte cu câţiva kilometri pe oră", a declarat el.
În urma victoriilor din Singapore şi Japonia, Vettel s-a apropiat la numai patru puncte de Fernando Alonso în clasamentul general.
esti cam tembel sa spui ca FIA ar interzice DDRS ca Alonso sa castige campionatu`.Sunt fan alonso insa FIA nu ar face asa ceva niciodata, mas simti groaznic daca alonso ar lua titlul pe degeaba.
da, fix ca ultimu titlu castigat, ala a fost fix pe merit:
"grosjean, alonso has pitted. crash into the wall. crash into the wall"