Red Bull a introdus o nouă inovaţie: nasul flexibil
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Marele Premiu al Australiei a evidenţiat, printre altele, faptul că monopostul Red Bull Racing continua să beneficieze de o aripă faţă flexibilă care se apropie foarte mult de sol în virajele de mare viteză pentru a obţine mai multă forţă de apăsare aerodinamică.
Inovaţia a fost introdusă de echipa patronată de Dietrich Mateschitz încă de anul trecut, însă FIA a înăsprit ulterior regulamentul tehnic pentru a evita repetarea situaţiei.
Cu toate acestea, inginerii conduşi de Adrian Newey au descoperit o nouă modalitate pentru a ocoli regulamentul: au introdus un nas flexibil pentru monopost care, pe măsură ce se mişcă în jos, forţează şi aripa faţă în aceeaşi direcţie.
Această serie de modificări se petrece în virajele de mare viteză şi a fost evidentă pe circuitul de la Melbourne în ultimul sector, acolo unde Sebastian Vettel a obţinut timpii semnificativ mai buni decât ai piloţilor echipelor rivale. De asemenea, în clipul de mai jos care redă un tur de calificări al lui Vettel, poziţia camerei video amplasate pe nasul monopostului se modifică pe linia dreaptă şi în momentul intrării în primul viraj:
Via | F1Technical
http://www.youtube.com/watch?v=gFxAqRNlo3A
Oricum interesant ca de fiecare data se gaseste cate cineva sa ocoleasca regulamentul si sa obtina un avantaj de pe urma asta, vezi dublul deflector, f-duct si altele.
perfect de acord cu tine!
@Bishuc
du-te si fa-ti niste ochelari!Pune mana pe o carte de gramatica de clasa a5-a sau a 6-a,invata sa scrii corect si mai vorbim atunci!
Cei de la RedBull fac misto de FIA (mai aveam o formulare dar nu era eleganta). Sau mai precis Newey care este un tip clar destept.
Pana la urma, daca sunt buni /inovativi /isteti, care este problema? Incalca regulamentul? De dovedit...
Vor face asta pana cand FIA va schimba regulamentul din temelii cum au facut in era Schumacher!
Nu cred ca in cazul lui era vorba doar de cea mai buna masina. Adica.. in cazul lui Jacques Villeneuve , da . Dar in cazul lui Senna , imi pare rau sa te constrazic , dar nu ai dreptate. Pur si simplu nu ai :) Puteau sa-l puna si intr-un carucior de Carrefour , s-ar fi descurcat. Omul pentru asta traia . Vor mai trece inca 50 de ani (probabil mai mult de 50) pana la urmatorul Senna.
@dany
A cam fost sah-mat asta :)
Urmariti aripioara mica in raport cu suspensia.
Toti ceilalti piloti se luptau serios cu volanul sa mentina masina pe trasa ideala,pe cand cei de la Red parca erau la o plimbare in parc......
Diferentele de timpi au fost clar in viraje,acol-o cei de la Red au castigat acele milisutimi in plus.
Zici ca unul merge cu un Range Rover si ceilalti cu un amarat de Aro pe un teren accidentat.
Revedeti si faceti o diferenta intre masina lui Vettel a lui Schumacher si Kobayashi.
Oricum felicitari celor de la Red......momentan de neoprit!
Ce demonstreaza toate astea? Probabil faptul ca oricat de genial ar fi pilotul, fara o masina rapida, inovativa, cu un pas (sau doi) inaintea concurentilor nu castigi titlul mondial; sau cel putin nu de o maniera categorica. Da probabil ca Senna a fost cel mai bun pilot din istoria Formula 1 sau Jim Clark, sau Prost, sau Schumacher... Cert e faptul ca perioadele de glorie ale acestor piloti au concis cu periodele de glorie ale echipelor pt care au pilotat: McLaren, Lotus, Benetton, Ferrari. Si exemplele pot continua: Mansell, Hill, Villeneuve - Williams; Alonso - Renault; Button - Brawn; Vettel - Red Bull...
Asadar, sa nu ne facem iluzii ca daca Ferrari sau McLaren vor copia noul sistem al celor de la Red Bull, Alonso respectiv Hamilton/Button vor avea sanse sa fie campioni mondiali. Cel putin pt moment Red Bull sunt in frunte si se pare ca tot scot asi din maneca la care celelalte echipe nu par decat sa reactioneze (nicidecum o atitudine castigatoare). Mie mi se pare perioda actuala oarecum similara (la scar putin redusa) cam cu ce a facut Williams in 92-93, cand tehnologic eram mai avansati decat rivalii lor si au castigat la pas titlurile.
In ceea ce priveste nasul flexibil (ca pana acum am cam fost off-topic) nu stiu exact cat de regulementar este (presupun ca vom afla zilele urmatoare) insa mie personal tot a "cheating" imi suna>> "With the exception of the rear wing, moveable bodywork is not allowed" (via F1.com).
Vettel: http://www.youtube.com/watch?v=SqCcxD5xr9g&feature=related
Alonso: http://www.youtube.com/watch?v=qmImSNBANj8
Ca o concluzie ,ce a spus @Redhimihai mai sus,este perfect valabil!
E putin cam mult sa il numim pe Senna oportunist. A fost oportunist in aceeasi masura cum e oricare alt pilot de pe grila. Pana una alta a petrecut 6 sezoane la McLaren (a fost destul de loial). A plecat doar in momentul in care acestia nu au mai putut sa ii ofere o masina castigatoare si a pariat oarecum gresit pe Williams.
Am vazut si eu documentarul (despre Senna) insa l-am luat ca atare. Masina Williams era instabila insa nici chiar atat pe cum a lasat filmul sa se intelega. D. Hill a terminat totusi campionatul la foarte putine puncte in spatele lui Schumacher. Moartea pilotului brazilian a fost o combinatie de "mechanical failure" + un ghinion imens (bratul suspensiei).
@fal_nessus
Intradevar, diferentele sunt mari.
Same story here:
http://www.onestopstrategy.com/dailyf1news/nieuw/article/13909-Hamilton+says+Red+Bull+wings+still+flexing.html