Red Bull a aflat cauzele flexibilităţii extreme a aripii Ferrari

De Daniel Popescu
Publicat Joi, 24.11.2011
Red Bull a descoperit motivele pentru care aripa faţă a monopostului Ferrari a avut o flexibilitate extremă în India şi Abu Dhabi.

Ferrari a introdus în India o aripă faţă de specificaţie nouă, în încercarea de a copia succesul celor de la Red Bull Racing. Totuşi, Scuderia s-a confruntat cu o flexibilitate extremă a componentei, care a generat lovirea parţilor exterioare de asfalt şi producerea de scântei.

Ulterior, la Abu Dhabi, Ferari a avut din nou acelaşi tip de probleme, însă inginerii nu au reuşit să identifice cauzele. În schimb, explicaţia a venit din partea rivalilor de la Red Bull, care au experimentat la rândul lor o flexibilitate uşoară a aripii în Abu Dhabi.

Potrivit unor surse din cadrul campioanei mondiale, problema este generată de activarea sistemului DRS şi de presiunea existentă în pneuri.

"Flexibilitatea se produce la finalul unei linii drepte când sistemul DRS este activat, ceea ce înseamnă că încărcarea aerodinamică creşte pe partea frontală a monopostului. Apoi, dacă presiunea pneurilor este scăzută, monopostul 'sare' pe pneuri, motiv pentru care părţile laterale vibrează", precizează publicaţia Auto Motor und Sport, care citează o sursă din cadrul Red Bull.

Via | Auto Motor und Sport

Taguri: Ferrari, Red Bull

Comentarii (4)

  • :))
    foarte tare. afla red bull problemele monpostului ferrari
    19 1
  • pai da scuderia
    e vorba de un experiment pe care Ferrari il incercau. Evident, nu aveau destule date sa ajunga la o concluzie.
    Redbull in schimb se pare ca stie multe trucuri despre cum se comporta monopostul cand are parti flexibile in aerodinamica, ceea ce ma duce cu gandul la faptul ca ceea ce banuiau multi ar fi adevarat: Redbull a gasit echilibrul perfect intre o flexibiliate ce sa le dea un avantaj si ramanerea inca in zona alba/gri a regulamentului.
    Sincer, dupa 23 ani de urmarit/participat ca spectator/comisar de traseu in Formula1 asta e primul sezon in care am renuntat sa urmaresc cursele de prin August. In momentul in care conteaza mai mult masina decat un pilot putem sa ne jucam cu robotzei teleghidati si sa nu mai riscam viata oamenilor punandu-i pe circuit.
    Noua generatie de campioni mondiali din ultimii 4-5 ani ma lasa rece. Toate campionatele au fost castigate ba cu difusere, ba' cu F-duct, ba cu parti flexibile, etc etc. WTF is this?
    Specificatiile de constructie sunt atat de slabe si gandite de niste oameni atat de depasiti de tehnica curenta ca efectiv iti dispare zambetul cand realizezi.
    Good luck, priviti mai departe un campionat a carui esenta e "cine fura mai mult si mai pe nevazute". Inteleg ca pentru mentalitatea romaneasca asta e o mesha perfecta, da' nu va mirati de ce F1 pierde din spectatori la nivel mondial.
    17 9
  • Ursu
    "Sincer, dupa 23 ani de urmarit/participat ca spectator/comisar de traseu in Formula1 asta e primul sezon..."
    Sa inteleg ca ai fost si comisar de traseu in F1?
    3 4
  • mobius
    involutie, lipsa spectacol
    Nu ma intereseaza daca "Ursu" a fost comisar de treseu in F1 sau nu, important este ca are perfecta dereptate in ceeace spune in comentariu de mai sus. In momentul de fata masina este factorul principal in stabilirea ierarhiilor, talentul si grija pilotilor de a apesa la timp pe butoane au devenit nesemnificative.
    8 6

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru