Marele Premiu al Austriei a fost încă o dată o afacere între cei doi piloţi ai echipei Mercedes, după un abandon prematur suferit de Sebastian Vettel. Hamilton a profitat din plin de pole position-ul obţinut sâmbătă şi şi-a păstrat prima poziţie la start în faţa lui Jenson Button şi Kimi Raikkonen, însă adevăratul câştigător al primului stint a fost Nico Rosberg.
Plecat doar de pe locul 6 după retrogradarea suferită pentru înlocuirea cutiei de viteze, germanul a progresat până pe 4 după depăşirile succesive efectuate asupra lui Daniel Ricciardo şi Nico Hulkenberg. Pilotul echipei Mercedes a intrat rapid la boxe pentru un set de pneuri soft, iar la revenirea pe circuit a fost cu una până la două secunde mai rapid decât coechipierul său. Viteza mai bună i-a permis lui Rosberg să ajungă pe prima poziţie şi să rămână acolo inclusiv după oprirea la boxe efectuată de Hamilton. Acest lucru a fost însă posibil şi datorită unei probleme la schimbarea pneului stânga-spate.
Cursa părea astfel că se îndreaptă spre o victorie a lui Rosberg, însă incertitudinea a apărut aproape de jumătatea rundei, când Sebastian Vettel a fost nevoit să abandoneze în urma unei pene de cauciuc. Plecat doar de pe locul al nouălea după o penalizare de 5 poziţii pe grila de start, Vettel a preferat să rămână pe circuit mai mult decât rivalii săi, în speranţa unei strategii câştigătoare, însă pneul dreapta-spate a cedat. Pirelli a anunţat ulterior că până a fost provocată şi de unele resturi prezente pe circuit.Abandonul lui Vettel a declanşat intrarea Safety Car-ului pe circuit, iar Rosberg şi-a văzut practic redus la zero avansul în faţa lui Hamilton, cu Vertappen, Ricciardo şi Raikkonen pe următoarele două poziţii. Totuşi, reluarea cursei din turul 29 nu a produs nicio schimbare în top 5 până în turul 55, astfel că ordinea a rămas Rosberg, Hamilton, Verstappen, Ricciardo şi Raikkonen. Rosberg a ieşit uşor în decor pe o bandă suplimentară de asfalt, a avut o bucată de deflector ruptă pe partea stângă a monopostului, însă a rămas în faţa lui Hamilton.
Cei doi piloţi au intrat succesiv la boxe pentru a doua schimbare de pneuri în tururile 55-56, însă Hamilton a optat pentru cauciucuri soft şi s-a arătat surprins că Rosberg a trecut pe pneuri supersoft. Intrările celor doi i-au permis lui Verstappen să urce temporar pe prima poziţie, însă ambii piloţi Mercedes l-au depăşit ulterior pe olandez.
Cursa se îndrepta spre o victorie a lui Rosberg, însă Hamilton a iniţiat un atac decisiv în ultimul tur, l-a depăşit pe german, însă acesta din urmă nu s-a dat bătut. Cei doi s-au acroşat de două ori, iar în urma celui de-al doilea impact Rosberg a suferit o defecţiune la aripa faţă în urma căreia Hamilton a devenit lider şi a câştigat cursa.
Verstappen şi Raikkonen (care între timp îl depăşise pe Ricciardo) au profitat de situaţie pentru a termina pe locurile 2 şi 3, în timp ce Rosberg a reuşit să treacă cu greu linia de sosire pe locul 4.
McLaren a obţinut locul 5 prin Button în faţa lui Romain Grosjean (Haas), Carlos Sainz (Toro Rosso) şi Valtteri Bottas (Williams), în timp ce ultimul punct i-a revenit lui Pascal Wehrlein, care a obţinut astfel primul punct pentru Manor.
Foarte buna cursa lui Button. Ma bucur foarte tare pentru el.
Verstapen a mers din nou excelent si a facut o cursa solida.
Lui Hamilton, astazi, i s-a terminat norocul.
Congrats pentru Verstapen si Kimi. Pacat ptr Ferrari care sta extrem de prost la capitolul strategie.
Dar nu pot sa zic cine a gresit pana nu vad reluarile.
In momentul asta Hamilton, pe podium fiind, tocmai este huiduit copios in Austria.
Ma bucur pentru Button, le-a dat o palma celor de la Mclaren care nu il mai vor anul viitor.
Exact ce am spus de la inceputul sezonului, Robserg trebuie sa iasa titlul anul acesta prin orice mijloace, se vede clar ca ca echipa tine cu el.
Pai o luam cu inceputul, Ham a vrut o singura oprire la boxe, la primul schimb, mecanicii isi fac "treaba"", il tin 3-4 secunde in plus la boxe. 2, il baga la boxe pe Hamilton, de ce? Avea cauciucuri bune, Verstappen a schimbat inaintea lui Hamilton si a mers cu anvelopele 60 de tururi. 3, ii schimba caucciuruile lui Hami, mai erau 20 de tururi si ii pune softuri, wtf, e o gluma??? 3, iar il fac mecanicii laboxe, iar 4 secunde la o roata, serios????? 4, domnul Rosiberge iese cu supersofturi, ce cum , de ce??? 5, nesimitre curata din pareta lui Rosberg, Hami il fereste si ramane pe exterior, jegosul de Nico ca nu ii pot spune altfel, trage stanga sa ils coata pe Hami, de ce??? Urma linoa dreapta de la egal la egal, esti bun, ramai in fata, nu, te depaseste coechipierul. 7, ati vazut reactia lui Toto???Clar, ce vreti mai mult??? 8, publicul din Austria...de toata jena, adica nsimtitul ala il loveste pe Hami9lton si il huiduti tot pe Hami? Rosberg necesita penalizare dar cum sunt in aceeasi echipa, echipa lor nu va face recurs si scapa basma curata Nico.
Pe de alta parte cica Nico este investigat pentru producerea accidentului.
de ce nu a optat echipa pentru aceleasi cauciucuri?
de ce se chinuiau sa al intarzie si la schimb?
Pentru ca rosberg trebuia sa castige cu orice pret...
Ps. Depasirea lui Ham clar neregulamentare,dar cine nu ar fi facut asa in locul lui?Toate cartile pe rosberg...PENIBILI
Strategic vorbind, Nico trebuia sa il lase sa treaca, ca nu aici se decidea campionatul si oricum el avea cauciucurile terminate. Dar cred ca e si el cu capsa pusa pentru fazele pe care i le-a facul Hamilton pana acum, sezonul asta.
"It turned out that it was too marginal, so we needed to convert onto a two-stop and that brought him out behind Nico. Unfortunate, but that's racing."
in fine ...putea sa iasa amandoi in decor si sa abandoneze. de asta trebuia sa functioneze ordinele de echipe.toata lumea din exterior sunt impotriva lor,dar daca am investi si noi 500 de milioane anual in f1,am intelege ca nu poti accepta asemenea tampeni intre piloti tai. ai platesti sa iti aduca campionatul la constructori si pilot,si sa recuperezi bani de la eclestone,si nu sa faci show pe burta goala.
daca 1 an nu castiga nimic,au gaura de minim 200 milioane mercedes !!!
trebuie lasati sa concureze intre ei,dar regula nr1 : nu ai voie sub nici o forma sa te atingi ! si punct
Inteleg ca il vor neaparat campion pe Rosberg,care dupa parerea mea e cel mai prost pilot,ever,ce s-a batut vreodata pentru titlul mondial (poate doar Massa e mai prost ca el);iar gestul facut de Hamilton,mie unul nu imi pare deloc corect,e total lipsit de fairplay si arata foarte clar ce fel de caracter are nigger-ul...
Imi pare rau s-o spun dar poate e cel mai bun de pe grila,cel putin sigur are cea mai buna masina,in schimb ca si caracter,e exact la celalalt pol...
Toto tocmai da un al doilea interviu la Sky si este extrem de suparat pentru ce s-a intamplat. A ajuns sa spuna ca este bataie de joc la adresa celor 1500 de oameni care lucreaza pentru echipa sa ajungi in situatia de a abandona cu ambele masini in urma unei coliziuni intre ele.
Mda ... din pacate Nico a gresit si va trebui sa plece capul, sa isi inghita amarul si invete ce este de invatat din situatia asta.
Snt tare curios ce decizii va lua conducerea. Repet ... Toto Wolff era extrem de suparat pentru ca situatia este serioasa si extrem de suparatoare pentru ei.
.
Rosberg nu mai avea un set de softuri disponibil. Urmareste cursa pe Sky si o stii mult mai multe in timpul cursei.
La Red Bull, Ricciardo inca nu s-a prins ca Verstappen este preferatul echipei, in 2014 a fost invers, dar treaba lui, urmeaza doi ani grei. Bravo pentru Verstappen, inca un podium!
La Ferrari, pacat de abandonul lui Vettel, nu aveau nici o sansa la victorie, nici el si nici Raikkonen dar au incercat o alta strategie care iarasi nu a dat roade, poate schimba ceva pe aici... Bravo pentru Raikkonen, inca un podium!
Ca sa inchid, o mentiune pentru Button si un mare bravo pentru Wehreiln, care aduce primul punct pentru Manor in 2016.
P.S. Am vazut ca spectatorii l-au... fluierat pe Hamilton si nu stiu din ce motiv, dar cred ca este din cauza incidentului si poate ei fiind acolo la fata locului, stiu mai bine cum au stat lucrurile.
Sa vedem cursa urmatoare din Anglia acuma :P
Rosberg un mare nesimtit tot timpul sicaneaza adversarii
Primul impact a fost cel in care Nico s-a ales cu aripa fata rupta.
Zic sa treci si tu pe Sky si sa urmaresti transmisiunea lor inca vreo jumatate de ora dupa cursa si abia pe urma sa termini articolul.
Desi a plecat din pole position, Hamilton a reușit să fie depășit de un Rosberg plecat de pe 7. Dacă era un britanic si un coleg corect, fair play-ul îl obliga să accepte realitatea și să nu încerce acea depasire riscanta în ultimul tur, care putea foarte ușor să-i coste pe amândoi + echipa podiumul si punctele. Huiduieli si fluierături de la premiere dovedesc faptul că același lucru l-au simțit și spectatorii.
La rândul lui, Rosberg putea să ia curba mai strâns, pe trasa ideala, dar a vrut sa-i plătească lui Hamilton cu aceeași monedă ( va amintiți startul din Canada când Hamilton era pe interior si Rosberg pe exterior si britanicul a luat curba foarte larg, exact ca Rosberg azi, fortandu-l pe german să iasă în decor), dar nu a avut șansa lui Hamilton din Canada.
Stan si Bran 2016!
"O cursa frumoasa stricata de caracterul unui individ care nu are nici o legatura cu F1"
Sper ca te referi la Rosberg....
Dar de caracterul echipei Mercedes care a incercat prin orice mijloace sa-l incetineasca pe Lewis si sa-l faca pe Rosberg castigator?
Ce strategii de pneuri sunt astea? Il tii pe Lewis pe US pana se fac opinci ca sa fie Rosberg mai rapid cu 1s pe tur? La boxe il intarzii o secinda-doua? La al doilea schimb ii pui lui Rosberg SS noi si lui Hamilton softuri uzate? Cat de superficial privesc unii cursele si nu inteleg nimic. Ce trebuia sa faca Lewis, sa se lase invins de neamt ca e intr-o tara germanica ?
https://www.facebook.com/F1undercovercom-134393720288616/?fref=nf
Stewarzii au decis: 10 s penalizare pt Rosberg,vinovat clar de coliziune, dar care nu schimba cu nimic lucrurile pe grila, doar arata cat de subiectivi sunt unii pe aici....
BBC F1 analyst Allan McNish, a former F1 driver and three-time winner of the Le Mans 24 Hours sportscar classic, said he felt Rosberg was to blame for not turning into the corner when he should have done.
Nici tu nu te-ai uitat la cursa prea bine. Rosberg a tinut volanul drept. Nu a tras stanga. A incercat sa forteze mana lui Hamilton sa renunte la depasire, avand in vedere ca neamtul a avut probleme la sistemul Brake By Wire.
In schimb Rosberg era clar depasit din momentul in care a dat in vibratoarele din sectorul 1. Ceva a deranjat monopostul si nu i-a mai oferit deloc sansa de a functiona cum trebuie pe franare. Era evident ca va fi depasit. A incercat o manevra a la Schumacher de a nu se lasa intimidat. A pierdut. Rau.
Si-a distrus avansul considerabil, cand putea termina pe 2.
Hamilton went for the outside as Rosberg defended the inside and was marginally ahead as they got to the corner. But Rosberg did not turn where he would be expected to and when Hamilton did try to make the corner very late, the two collided.
Hami:
“I was on racing line, he was on my blind side, I assumed he was there. I went very wide and, as I started to turn, I was on edge of the track and he collided with me.”
PAM-PAM:
The incident happened as Hamilton was chasing Rosberg down at the end of the race, after he had ended up behind his team-mate despite leading the first 23 laps of the race, thanks to a slow pit stop.
De unde tragi tu concluzia ca "m-as umfla in pene" baiatule"
Eu am dat un link cu explicatia unui profesionist de la Sky Sports F1, care explica clar despre ce este vorba in propozitie.
Mai calca frana !
Acum asta e, vorba cuiva, in definitiv toti vor sa castige :) !
https://www.facebook.com/F1undercovercom-134393720288616/?fref=nf
Cei care au impresia ca Nico a virat stanga, sau ca aripa fata a fost rupta in urma unui al doilea impact sa dea click pe link-ul postat de Zifi si sa urmareasca acolo reluarile si comentariile celor de la Sky.
Legat de situatia asta adaug urmatoarele comentarii:
- nu stiu care este politica, in momentul de fata, la Mercedes, dar Hamilton (ca individ de sine statator, excluzand calitatea lui de pilot la Mercedes) avea tot dreptul sa faca acea depasire;
- manevre similare celei facute de Rosberg la faza incidentului a facut si Hamilton. De multe ori. Doar ca in cazul lui, celalalt pilot a cedat si asa a scapat Ham cu bine din situatiile alea;
- am si eu impresia ca in unele situatii din trecut Rosberg a cedat in fata lui Hamilton, fiind mai domn sau poate mai molau. Azi insa, a ales sa nu cedeze, desi era mai bine daca isi pastra calmul si il lasa pe berbec sa treaca in fata;
Sunt multi care fac comentarii partinitoare si din pacate destui care nu gandesc si ii citeaza pe primii, cu valoare de concluzie. Ca sa zic asa ... Rosberg e prostovan cand, din diverse ratiuni, cedeaza in fata lui Ham, dar si atunci cand incearca sa se comporta ca coechipierului (cacofonie intentionata) lui ...
Eu cred ca Toto Wolff s-a suparat pe Rosberg pentru intamplarea asta mai tare decat pe Ham ... Sunt tare curios ce gandea si ce hotarase echipa inainte de eveniment. Si daca luasera vreo hotarare, le comunicasera ceva pilotilor?
Pentru ca este foarte posibil ca, desi Toto Wolff sustine public ca pilotii au liber sa concureze unul contra celuilalt, de fapt, sa fie situatii in care sa decida de la boxe ce trebuie sa faca cei doi. Astazi, spre exemplu, lui Ham i s-a comunicat la un moment dat, pe finalul cursei, ca are probleme cu suspensia. Poate ca asta a fost un mesaj codat (destul de stangaci dupa parerea mea), continutul lui fiind : nu il ataca pe Rosberg. Conserva actuala pozitie.
Daca echipa luase deja hotararea de conservare a pozitiilor, iar ea fusese comunicata ambilor piloti, dar Ham nu a respectat-o, poate asa se explica deconcentrarea si eroarea lui Rosberg din virajul precedent celui in care s-a petrecut incidentul(poate i s-a urcat la cap cand a aflam ca Ham nu respecta decizia de la boxe si urmeaza sa il atace) si reactia emotionala din virajul in care a fost depasit cand a luat decizia sa fie si el iresponsabil si sa se puna pe el si emotiile lui pe primul loc, fara a se mai gandi la echipa si la punctele pe care le vor pierde.
S-a constatat in cursele anterioare ca pneurile soft sunt cele mai rezistente si se comporta total atipic, in nici un caz ac niste pneuri soft. De asemenea, nu este prima data cand SuperSofturile se consuma puternic si foarte repede.
Pneurile lui Ham au fost net superioare celor pe care le-a avut Nico, dupa ultima schimbare.
Urmaresti cumva cursele pe posturile din romania, unde comentatorii habar nu au despre ce vorbesc? Se vede. Schima si tu canalul.
ferrari sunt praf, pana acum isi ingropau doar un pilot, dar au "progresat".
bravo maxx, totusi ai grija la ham, nu te poti apara de kamikaze. :/
"Desi Rosberg a gresit consider ca a facut o cursa mult mai buna decat Ham"
Aceasta este parerea ta, nu trebuie sa fie si adevarat ce spui...
Cand strategia echipei pt Lewis e sa-l tina cu 10 tururi mai mult decat trebuie pe primele gume, doar ca sa fie mai lent cu o secunda pe tur decat Rosberg....nu mai e nimic de spus.Dar nimeni nu a inteles,de ce l-au tinut atat daca nu au avut o strategie cu o singura oprire.Apoi in stintul 2 s-a facut lumina" Lewis softuri uzate,Rosberg supersofturi noi,Lewis schimba primul....aici doar cine are minte si judeca isi da seama ce se intampla de fapt anul acesta la mercedes
http://www.f1fanatic.co.uk/2016/07/03/2016-austrian-grand-prix-tyre-strategies-and-pit-stops/
Eu nu am spus niciodata ca Lewis si-a facut strategia...
L.Hamilton nu se incadreaza in peisaj. A fost bun pana i-a adus in frunte iar acum se spala pe maini dar e util pentru ca le asigura locul 2 la piloti si titlul la constructori.
Alta logica e ca isi dau seama ca nu poti tine doi piloti mari cu caracter de campion pentru ca inerent ajungi la astfel de situatii.
Wehrlain nu e cumva scolit de Mercedes ? Nu m-ar mira sa-l vedem ocupand locul doi la Merc. Cu Rosberg a cam fost aceeasi poveste dar rolurile s-au schimbat.
1. Rosberg clar vinovat. Nu a virat si a avut intentia evidenta sa-l forteze pe Hamilton sa iasa in afara circuitului. I-a dat cu virgula...
Nu iau apararea nici unui pilot, dar ei sunt acolo sa castige asa cum a spus si Hamilton pe podium.
2. Pneul lui Vettel a cedat inainte de a se termina numarul de tururi recomandate de Pirelli. Asa ca acolo nu este vorba de strategie gresita. Doar ghinion.
3. Comportament Mercedes evident in favoarea lui Rosberg. Toto W. a fost luat la intrebari destul de tare de prezentatorii Sky si la o prima abordare a raspuns cam deranjat iar la un interviu ulterior a oferit niste explicatii care nu stau in picioare.
Personal cred ca Hamilton va trece la Ferrari. Prea mare era prietenia cu Vettel acum vreo doua curse. Nu se zvoneste nimic, doar asa cred eu. Totusi mi-e greu sa cred ca Ferrari si-ar asuma o asa lupta interna dat fiind cunoscuta politica lor de ani de zile cu un pilot in plan secund.
Degeaba va uitati la o cursa daca nu sunteti atenti la aceste detalii, pentru ca ele conteaza foarte mult in economia cursei, strategii echipelor sunt atenti la aceste detalii... mai putin cei de la Ferrari care probabil se uita pe Digi... (glumesc evident :P).
Raikkonen lansase atacul asupra lui Verstappen dar a avut steaguri galbene in momentul cel mai prost si nu a avut ce sa mai faca. Cel putin asa a declarat :)
Daca tot ne dam loviti ca Rosberg e ajutat de Mercedes, sunt curios ce s-a intamplat in 2014 cu Rosberg: brusc nu mai performa deloc dupa Spa cand l-a atins pe Hamilton si a iesit ditamai sedinta acolo. La Monza 2014 Rosberg a facut fix 2 greseli pe circuit, suficient cat sa treaca Hamilton. Dupa aia a mers ceas. Nu credeti teoria conspiratiei la Rosberg (sanchi, a fost bun Hamilton), dar o credeti cand vine vorba de Hamilton, nu?
Nicio echipa, in mintile ei, nu se joaca cu strategiile ca sa defavorizeze clar un pilot. Orice echipa normala doreste record peste record. 1-2-uri. Daca erau la 5000 de puncte avans fata de competitie, poate se riscau sa scoata in fata un anumit pilot, dar in rest nu.
vetel a incercat si el o fortare de strategie...dar nu a mers; poate ca de aia vazand mercedes ca nu tin cauciucele i-au bagat al boxe pe cei doi, desi toto zicea ca ham era pe 'one stop"
Abia astept sa vad ce decizii vor lua.
Anul asta este anul lui Rosberg, prea multe "probleme tehnice" pentru Hamilton, se vede clar, "esti mai bun ca Rosberg, n=are nimic, te aranajam noi cand tot trebuie sa iti schimbam motoarele si mgu-h si vei fi penalizat cate 10 locuri". Pai cum sa mai iei mai multe puncte ca Rosberg in situatia asta?
Pai la Baku, Hamilton era mereu mai rapid decat Nico in antrenamente si nu vorbim de o o zecime de secunda ci cu jumatate de secunda! Deodata in calificari, Rosberg defileaza iar Lewis se chinuie macar sa ajunbga la timpii pe tur ai lui Nico, susssssssppppeccct tare. Ba mai mult, forteaza si greseste.
Faptul ca sunt fan al lui Rosberg cand vine vorba de el vs Hamilton e alta problema. Daca o sa citesti comentariile de mai sus, ai sa vezi ca am zis faptul ca Rosberg nu a procedat corect nici ieri, nici in Canada.
E interesant sa spui ca Hamilton a dat-o de gard in Baku pentru ca a fortat (nu asta trebuie sa faca un pilot in Formula1?) si ca Rosberg a inceput sa defileze in calificari. Nu stiti ce se intampla in garaj, nu stiti ce fac ei pe circuit in antrenamente si ce vor sau ce decizii iau pentru calificari. Uitam de cazurile cand Rosberg defila in antrenamente si Hamilton lua pole-ul? S-a intamplat de mai multe ori anul asta, chiar si anul trecut. Atunci nu era nimic suspect. Doar cand Hamilton nu performeaza ca lumea, atunci fanii lui sar si spun ca e defavorizat de echipa.
Treziti-va: Mercedes nu e echipa din Romania sa isi ia spaga pentru a scoate un campion.
Si eu cred ca este ceva necurat cu atatea victorii reusite de Rosberg anul asta. Nu contest ca nu este si meritul lui ca pilot, dar parca prea dintr-o data. Cand anul trecut (si alti ani) nu reusea asa performante. Sa zicem ca este alt an, alta masina......sa zicem.
Plus fanii lui Hamilton il jigneau pe Rosberg de la primul sezon, din 2013, era evident ca acestia trebuie sa continue acest lucru. Este natural, orice i se intampla lui Hamilton, el nu este niciodata de vina. Punct.
Vezi comentarii gen "este ceva necurat in victoriile lui Rosberg in acest sezon"... si iti seama ca anumite persoane pur si simplu nu mai accepta realitatea, sufera prea mult si se retrag in lumea lor imaginara, unde se simt in siguranta. Hamilton pentru fanii lui este un zeu, o divinitate, o entitate perfecta, absoluta, nu greseste niciodata, nu este capabil de a comite o greseala pentru ca este absolut, perfect, divin de absolut si divin de perfect. Poate unii au luat-o razna de mult si si-au pierdut capacitatea de a analiza o cursa, mai relaxati, mai cumpatati.
Pentru mine incidentul de ieri este doar un incident de cursa pentru ca nu stiu cine-i vinovat, dar daca comisarii au considerat ca Rosberg este vinovat stiu ei mai bine cum sta treaba. Totusi, daca Hamilton in locul lui Rosberg nu se intampla nimic, ca in alte dati si asta este din pacate problema reala in acest caz.
Eu repet ceea ce fac si gandesc niste oameni care depasesc o varsta: daca ai fi patron in cadrul unei echipe, ai vrea mereu ca ambele tale monoposturi sa ocupe primele 2 locuri. Ai vrea sa zdrobesti competitia si sa scrii istorie, nu te-ai risca cu fel si fel de giumbuslucuri ca sa periclitezi dublele. Ai face cum s-a procedat in 2015 cand "nu existau ordine de echipa la Mercedes", doar regula aceea cu primul Mercedes intrat in viraj dupa start, care nu mai este atacat ulterior in debutul cursei.
De altfel tot o tineti ca Hamilton e defavorizat mereu de vreo 2 ani incoace, vin si pun IAR intrebarile - am mai pus intrebarile astea in trecut:
1. Ce interes ar avea 2 austrieci, care in prezent sunt manageri (unul general si unul de imagine), sa castige un neamt? Austriecii si nemtii nu sunt tocmai prieteni, nici dusmani cum sunt cu polonezii - nu rimeaza. Daca era patron german, intelegeam.
2. 75% din garajul Mercedes este format din britanici, fabrica e la Brackley (tot in Anglia). De ce Nico Rosberg nu e mereu "sabotat" cu fel si fel de probleme tehnice? De ce partea garajului lui Hamilton au pus umerii la treaba pentru a aduce monopostul lui Rosberg in calificari? Nu puteau sa lase partea lui Rosberg de garaj sa se ocupe de monopost? Repet: de ce britanicii nu il saboteaza pe neamt in detrimentul lui Hamilton?
3. In calitate de patron, ce ai vrea sa faci? Sa castigi tot si sa scoti maximul din fiecare cursa: pole-uri si loc secund, victorie si loc secund, fastest lap si eventual distanta cat mai mare fata de competitie? Sau sa invoci probleme la monoposturi pentru a scoate in fata un favorit, riscandu-ti pozitia in clasamentul general al constructorilor?
Da, repet si insist pentru fanii Hamilton: din garajul Mercedes tin cu el. Din toate cele 22 de monoposturi de pe grila tin cu Raikkonen, Hulkenberg, Rosberg si Werhlein.
In acelasi timp pot spune cat se poate de obiectiv ca:
- in Spania Rosberg s-a aparat corect in fata lui Hamilton - greseala lui fiind ca nu a fost pe setarea de motor ok de a permis britanicului sa se apropie vertiginos de el;
- in Monaco a procedat corect Rosberg facandu-i loc lui Hamilton pentru a scoate echipa maximul posibil din cursa aia - ca patron as fi cerut asta pilotului meu, dat fiind faptul ca era foarte lent (chit ca era sau nu problema la monopost) - iar daca Lewis Hamilton spune ca gestul lui Rosberg a fost de gentleman, atunci adversarul tau direct a recunoscut asta si te-a apreciat ca si coechipier, dar si ca om;
- in Canada Rosberg a gresit monumental si era de asteptat ca Hamilton sa urmeze trasa ideala - a fortat unde nu trebuia, iar rezultatul slab este bine-meritat pentru gafa comisa;
- in Austria Rosberg l-a fortat pe Hamilton sa renunte la atacul din exterior - s-a vazut clar ca neamtul a tinut volanul drept pentru a nu ii permite lui Hamilton sa revina pe o trasa buna pentru a sarja un nou atac. Este vinovat de impact 100% si merita penalizarea data de stewarzi.
Eu pe tema asta am incheiat discutia. Cine vrea sa vada iar teorii conspirationiste,, sa le vada! Insa va spun cat se poate de serios: nu este sanatos pentru voi sa priviti cu atata patos o cursa de Formula1. Baietii astia isi dau la gioale pe circuit, iar in timpul liber se duc sa isi discute problemele. Vedeti declaratia lui Hamilton de dinaintea cursei in care spune ca se duc si isi spun ce probleme au de impartit.
@JugaruGabi
De ce in cazul Canada Hamilton a avut dreptul sa mearga pe unde i-a venit lui mai bine, aruncandu-l pe Rosberg inafara pistei, iar in Austria Rosberg ar fi trebuit sa mearga pe unde ii era mai bine lui Hamilton?
:)
Despre subiectul articolului: vina este 100% a lui Rosberg iar declaratia lui ca a intrat mai "adinc" in viraj trebuie interpretata ca intentie clara de scoatere a lui Hamilton in afara pistei. Daca esti pe interiorul virajului nu inseamna ca poti sa-ti scoti adversarul in afara pistei. In plus, Hamilton era cu mult inaintea lui Rosberg, ca dovada sta faptul ca atunci cind acesta din urma a vrut sa-l scoata de pe pista nu a reusit decit sa-l loveasca in zona de mijloc a monopostului. Asta s-a vazut foarte clar la reluarea de sus a fazei dar se pare ca sint multi cei care au probleme cu vederea. Oricum "specialistii" in F1 ar trebui sa stie ca odata ce ai fost depasit de catre adversar solutia sa-l scoti de pe pista nu este nici morala si nici practica dupa cum s-a vazut.