Pilotul echipei Marussia a intrat cu 213 km/h într-o macara aflată pe marginea circuitului şi este în continuare în stare critică, dar stabilă, într-un spital din Franţa.
Potrivit raportului FIA, Bianchi nu a incetinut suficient de mult pentru a evita accidentul, însă pe de altă parte comisia a descoperit că un sistem de securitate al monopostului nu a funcţionat. Monoposturile de Formula 1 sunt dotate cu un sistem care opreşte automat motorul în momentul în care pilotul apasă simultan frâna şi acceleraţia, însă acesta nu a funcţionat în cazul lui Bianchi.
"Bianchi nu a încetinit suficient pentru a evita să piardă controlul volanului.
În cele două secunde în care monopostul a părăsit circuitul, Bianchi a apăsat simultan frâna şi acceleraţia, cu ambele picioare. Sistemul FailSafe este construit pentru a bloca acceleraţia şi a opri motorul, dar acesta a fost inhibat de cuplul motor, care controlează sistemul brake-by-wire. Acest lucru ar fi putut afecta viteza de impact, dar nu este posibil să cuantificăm cât de mult. Totuşi, este posibil ca atenţia lui Bianchi să fi fost distrasă de ceea ce se întâmpla şi să nu fi putut vira monopostul", precizează raportul.Recomandări pentru îmbunătăţirea siguranţei
Comisia care a analizat incidentul a iniţiat şi o serie de recomandări care ar putea fi aplicate de FIA în viitor. Principala solicitare vizează schimbarea regulilor pentru steagurile galbene, însă FIA a decis deja să implementeze un sistem de Safety Car virtual. În plus, pentru a evita scăderea de vizibilitate, comisia propune ca o cursă să înceapă cu cel puţin patru ore înainte de apus, cu excepţia curselor în nocturnă.O altă propunere vizează modificarea calendarului pentru ca o cursă să nu aibă loc în timpul unui anotimp ploios.
Nu în ultimul rând, comisia nu crede că este oportună implementarea cockpiturilor închise în Formula 1."Nu este fezabil să închidem cockpitul pilotului. Nu este practic din cauza forţelor implicate în accidente intre un monopost de 700 kg şi o macara de 6.5 tone la o viteză de 126 km/h. Nu există o structură de impact care să absoarbă energia unui astfel de impact fără să distrugă celula de siguranţă a pilotului", precizează comisia în raport.
Via FIA
cu sistemul asta nu se intelege nici Kimi