Sebastian Vettel a obținut duminică a treia victorie din acest sezon și și-a mărit avansul în clasamentul general în fața lui Lewis Hamilton la 25 de puncte.
Germanul a plecat de pe poziția a doua a grilei de start, însă a profitat din plin de faptul că coechipierul său Kimi Raikkonen a fost chemat mai devreme la boxe pentru unicul schimb de pneuri.
Vettel a rămas mai mult timp pe circuit și a putut efectua câteva tururi rapide pentru a reveni apoi de la boxe pe prima poziție, pe care nu a mai cedat-o până la final. Raikkonen s-a văzut nevoit să se mulțumească cu locul doi și a micșorat semnificativ ritmul pe finalul cursei, pentru ca ulterior să sugereze enigmatic ca a primit ordine de echipă.
"Avem anumite roluri și toată lumea știe asta. Nu știu ce s-a întâmplat, cu excepția faptului că am ocupat primele două locuri și am obținut un rezultat mai slab decât am vrut. Este locul doi, dar evident asta nu contează prea mult", a precizat finlandezul.
În schimb, Vettel a fost exuberant după victorie, a afirmat că aceasta a fost decisa de tururile rapide făcute înainte de intrarea la boxe și a exclus varianta ordinelor de echipă.
"Nu acesta a fost planul.
Planul a fost să câștigăm. Nu a existat niciun plan pentru ordine de echipa sau pentru altceva", a precizat el.Via SkySports
https://www.youtube.com/watch?v=q8_zysSemlo
Super Max:NASPA!!!
Personal am verificat acest lucru, si treaba din teren sta din pacate diametral opus de ceea ce au spus cei de la Sky, iar Ferrari le-au oferit ambilor piloti cea mai buna strategie, dar nu au avut cum sa-i oblige sa piloteze mai bine, fiecare s-a descurcat cum a putut. Raikkonen a gresit, am inteles ca spera ca Vettel sa fie prins din spate de Bottas si Verstappen ceea ce s-a intamplat, dar nu a fost instare sa-si creeze in avantaj destul de mare, comparativ cu Vettel care a fost mai rapid pe pista, liber fiind, si a scos cateva tururi foarte bune!.
Raikkonen a pierdut un avans de peste 5 secunde urmat de Vettel, in doar 3 tururi pentru ca a stat in spatele unor intarziati, comparativ cu Vettel care dupa schimbul la boxe si-a creat un avantaj de peste 12s, chiar daca a fost neutralizat de iesirea masinii SC...
Oricum din cate am inteles, Raikkonen si-a cam ars legaturile cu echipa dupa cursa din Monte Carlo.
Tu măcar știi ce a fost Multi 21, dacă tot stai cu el în gură non stop ? Măcar știi când și cum s-a întâmplat ? Știi care a fost efectul ? Am impresia că nu știi.
Ah, "scriga" este o mica greseala facuta de mine, sunt sigur ca nu te deranjeaza. Scuze dar nu o sa ma cobor la nivelul tau si sa-ti spun cate greseli gramaticale ai in posturile tale, pentru ca stiu ca nu te intereseaza asa ceva. Esti prea disperat dupa atentie, si oricum te voi ignora pe viitor. Desi nu neg, nu esti prea disperat dupa o cursa?
Se pare că momentan, chiloțeii tremură pe preferatul tău, prietene ! Totuși, bine ar fi să ai dreptate, bine ar fi ca Ferrari să tremure de frica Mercedes, poate așa rămân concentrați și trag tare ca să rămână sus.
Cât despre resemnarea lui Raikkonen, se pare că tipul este resemnat de niște ani buni, prietene. Câteva podiumuri rătăcite în ultimii patru ani nu se mai numește performanță.
macar acum lupta cu vettel pt titlu, dar atunci pt ce luptau, pt faima lui alonso?
Varianta normala de strategie este urmatoarea: Raikkonen schimba primul, iar la un tur distanta schiba Vettel. Cum se apara Raikkonen de Vettel, daca stim ca diferenta dintre R si V era de doar 200ms, insuficiente pentru ca R sa revina pe prima pozitie dupa intrarea la boxe?
A doua varianta pe care n-ai mers este ce faceau pilotii Ferrari daca nu intrau la boxe, considerand ca Ricciardo facea timpi cu peste 500ms mai rapid comparativ cu timpul lui Raikkonen? Raikkonen era in fata lui Vettel, timpul lui pe tur trebuia sa fie un pic mai bun decat timpul facut de Vettel care evident era in spatele lui?
Cum ai fi facut tu un ambele variante si de ce? Eu nu ma pricep la fel de bine ca tine la Formula 1 si te rog sa ne arati atat strategiile gandite de tine cat si argumentele care sa explice acele strategii.
Evident Webber a fost ofticat, de abia fusese la boxe si probabil nu avea pneurile bine incalizite, plus ii placea sa doarma cand pilota pe circuit, exact ceea ce ii place si lui Raikkonen in anumite curse.
Din turul 46 cand l-a depasit, Vettel i-a dat lui Webber peste 4 secunde :P
Cei de la Mercedes "exersaul" atunci ordinele de echipa, se pregateau pentru 2014 probabil :P
Daca eram eu in locul Ferrari ca sa fiu corect faceam asa:amanam intrarea pilotilor la boxe pana sa ma asigur ca atunci cand vor reveni pe pista nu vor avea trafic si mai ales il atentionam pe bwoah sa mareasca ritmul daca vrea sa castige.Sa nu uitam ca preferatul tau a facut tururile alea rapide cand a fost avertizat .Poate si Kimi putea daca era trezit la timp.In privinta intrarilor la boxe:Kimi intra primul iar Vettel dupa un tur.Astfel germanul iesea in fata doar daca recupera peste o secunda pe acel unic tur (strategia ferrari i-a oferit vreo 4 tururi sa castige timp).
4)Multi 21= pilotul nr.2(Webber)- termina primul,pilotul nr.1-al doilea(Vettel).Intelegi ideea sau vrei sa-ti explic cu mere.
Lasa subiectul Mercedes ca ma dispera numai sa aud de ei.Nu vreau sa discut de clovnii circului.
Pe motorsport.com/f1 se găsesc analizele lui Giorgio Piola, extrem de interesante și complexe, mecanică, aerodinamică, pneuri, upgradări la zi per fiecare marcă șamd. Nimănui de pe aici nu i-ar strica o niște informații de la un tip competent ca și Piola, înainte de a posta cine știe ce aiureli.
Eu nu zic ca tre' sa ajungem pana lanivelul ala, pana la urma nu suntem toti ingineri, dar am putea "fura" ceva idei de acolo pe care sa le dezvoltam aici intr-o discutie civilizata.
Scuderia a scos maximul posibil in cursa de la Monaco, si asta e tot ce conteaza, restul...gargara ! ;)
asa va trebuie ma "ONESTILOR"
la cat mai multe esecuri cu idolul vostru
Vettel e norocos din fasa, Kimi tre sa dea mai mult interes, nu prea pare "implicat" in lupta.
exista doar coechipieri mai slabi care se vaita
de aici si mitul asta
uite, asta se joaca 4 ore / zi si cred ca iti cam da clasa si IRL
generatia ifoane vine tare din spate
https://www.youtube.com/watch?v=M4LuMZmtaho
http://www.f1fanatic.co.uk/2017/06/02/2017-monaco-grand-prix-team-radio-transcript/
las sa se infrupte oleac si Vettel din ciorba asta ferrarista
Daca pana acum, in anii trecuti exista macar o lupta intre 2 piloti (ai aceleiasi echipe), acum vom avea o dominare clara a unui pilot, fiindca ordinele de echipa sunt clare. Vettel va fi campion mondial cu 2-3 curse inainte de ultima cursa a campionatului.
Plictiseala maxima !
genul asta de spectacol cerut de spectatori EXISTA
cine nu vrea sa vada e doar un nemultumit cu mangafaua lui, Alonso
http://www.fia.com/events/fia-formula-one-world-championship/season-2017/eventtiming-information-22 ----------> Doc 5, iti arata situatia inainte de cursa din Monte Carlo a partilor care formeaza unitatile de propulsie folosite in Formula 1 in acest sezon.
Surpriza cred c-o sa fie destul de mare pentru tine, nu de alta dar treaba sta cumva altfel comparativ cu ce crezi tu. Spor la citit :P