Comisarii de cursă sunt criticați frecvent pentru pedepsele dure pe care le dictează piloților pentru diverse incidente în timpul Marilor Premii.
Kimi Raikkonen are însă o opinie diferită în această privință și susține că cea mai bună soluție ar fi ca penalizările să fie și mai dure. În acest fel, finlandezul anticipează că piloții nu ar mai comite greeli "stupide".
"Dacă ar fi suficient de puternici pentru a opri această prostie, cred că nu am mai avea aceste mici penalizați pentru niciun motiv real. Uneori ai un motiv bun, alterior nu, dar este la întâmplare. Dacă acești comisari ar fi stricți în principalele puncte, atunci totul s-ar schimba și nimeni nu ar mai face lucruri stupide", a declarat el.
În acest fel, Raikkonen anticipează că penalizările de 5 sau 10 secunde, întâlnite frecvent în prezent, ar deveni o raritate în timpul curselor, astfel că rezultatele finale ale curselor nu ar mai suferi modificări.
"Nu trebuie să dai mereu 5 sau 10 secunde de penalizare pentru lucruri nebunești.
Asta este problema, că penalizarea pare foarte dură, dar de fapt nu este suficient de corectă. În acest fel, restul s-ar rezolva de la sine", a adăugat el.Via Autosport
Hai ca nu-i frumos!
Sa ne amintim ca s-au decis titluri mondiale prin acrosaje intentionate. Chiar anul acesta un pilot de top recunostea ca nu ar fi actionat la fel de fair play daca cel care urma sa-l depaseasca era contracandidatul la titlu.
Nu vreau insa sa dau exemple pentru ca fanii/haterii celor implicati ar deraia discutia, dar cam toti pilotii de top au fost afectati/au beneficiat de aceasta situatie ambigua. Dar nu este normal ca cel care genereaza un incident sa primeasca 5-10 secunde penalizare cand cel acrosat iese din puncte sau abandoneaza.
Inainte le mai dadeau un stop& go care insemna 25-30 de secunde, acum 5-10' sunt frectie la picior de lemn. Normal ar fi sa le dea 5 -10 secunde in spatele celui afectat de manevra pilotului in culpa. Astfel, daca ai facut o depasire de kamikaze si l-ai impins pe aratura pe cel din fata, ramai tata dupa el la 5 secunde sau la boxe daca adversarul a fost nevoit sa abandoneze
Regulamentul ar trebui sa clarifice exact incidentele in depasiri, cu reguli care sa nu permita interpretari, astfel incat sa nu mai existe penalizari differentiate la incidente similare.
Tot aceasta lejeritate a regulamentului face posibil si abuzul de "incidente de cursa". Nu exista accident fara vinovat decat atunci cand el este generat de o cauza neimputabila participantilor. Dar daca tu intri la depasire printr-un loc unde are loc doar o masina, il acrosezi pe adversar sau ii avariezi masina, comisarii spun ca afost "incident de cursa", iti dau 5 secunde penalizare in timp ce adversarul se retrage la boxe sau ajunge pe locul 20!
Din pacate, atat timp cat sportivitatea si fair playul nu prea mai au loc in F1 din cauza intereselor financiare, sunt slabe sanse sa vedem un asemenea regulament in viitorul apropiat. Acum ca au venit americanii la butoane sunt si mai multe sanse sa asistam la un wrestling pe 4 roti!
Asa-zisii fani vor depasiri si piloti care se „bubuie”. Uitati-va la Verstappen, isi scoate adversarii din cursa si e apreciat de fani pentru asta. Va dati seama ce fani sunt aia... si cat inteleg ei din F1.
Cam asta o sa fie viitorul - masini mai sigure si „bubuieli” mai multe. De cand a venit in F1, Verstappen trebuia descalificat atatea curse, nu a fost niciodata.
Eu zic ca ar trebui sanctionat si pilotul si echipa. Asa echipele invata sa nu mai dea masinile pe mainile tuturor idiotilor care strica sansele la titlu ale altora. Cand aduci in F1 piloti doar pentru ca vin cu bani, normal ca Maldonado isi face de cap. Si cand ii tii pe altii doar pentru ca vand energizante copiilor cu acnee, normal ca isi face de cap
E si vina echipelor, nu doar a regulamentului. Ar trebui sa fie mai responsabile cui da masina pe mana.