Ferrari și-a respectat statutul de favorită în calificările pentru Marele Premiu al Italiei din fața propriilor suporteri, însă surpriza a venit din partea lui Kimi Raikkonen.
Pilotul finlandez a fost cronometrat cu 1:19.119 și va pleca din pole position pentru prima oară după cursa de la Monaco din sezonul precedent. Raikkonen a reușit astfel să-l învingă cu numai 0.161 secunde pe coechipierul sau Sebastian Vettel, considerat principalul favorit al sesiunii. De asemenea, acesta este primul pole position obținut de Ferrari la Monza după cel realizat de Fernando Alonso în sezonul 2010.
Lewis Hamilton a sperat să producă o surpriză, însă a fost nevoit să se mulțumească cu locul 3 după ce a fost mai lent cu numai 0.175 secunde față de Raikkonen și cu numai 0.014 secunde comparativ cu Vettel. Valtteri Bottas îl va acompania pe britanic în a doua linie a grilei, însă finlandezul nu a contat în lupta pentru pole și a fost mai lent cu o jumătate de secundă.
În spatele plutonului fruntaș, Max Verstappen (Red Bull) a ocupat locul 5 și îl va avea alături pe Romain Grosjean (Haas), în timp ce Carlos Sainz (Renault) va lua startul de pe locul 7 și va fi urmat de Esteban Ocon (Force India), Pierre Gasly (Toro Rosso) și Lance Stroll (Williams).
Fernando Alonso a stabilit doar al 13-lea timp pentru McLaren, în timp ce Sergio Perez a fost cel mai sonor nume care a fost eliminat în prima parte a calificărilor, stabilind doar al 16-lea timp.
Pilotul echipei Force India va urca însă două poziții pe grila de start, ca urmare a penalizărilor suferite de Nico Hulkenberg și Daniel Ricciardo.
Cei doi nu au efectuat niciun tur cronometrat în a doua parte a calificărilor, întrucât amândoi au optat pentru numeroase schimbări la unitatatea de propulsie furnizată de Renault, astfel că vor ocupa ultima linie a grilei de start. Hulkenberg ar fi primit oricum 10 poziții de penalizări pentru provocarea accidentului din primul tur al cursei precedente de la Spa-Francorchamps.
Oricum ambii piloti Ferrari au facut o treaba foarte buna astazi, realmente aplauze pentru amandoi! Vettel a mers bine, Raikkonen la fel, dar cu un mic tow. Sper ca maine sa faca o treaba excelenta, avem nevoie de un rezultat perfect.
In vreo 74 de curse in care au fost coechipieri pana acum Vettel si Kimi, finlandezul s-a calificat in fata germanului de vreo 23 de ori, daca am numarat bine si nu am sarit peste vreuna. Norocul lui Kimi ca in calificari nu se dau ordine de echipa :))
In fine, sunt 20 si ceva. Toata statistica aici, numarati-le si voi: http://www.statsf1.com/en/sebastian-vettel/coequipier-detail.aspx?p1=1474&p2=758
Dar din 4 curse la Monza, in 3 dintre ele Kimi s-a calificat in fata lui Vettel - 2015, 2017, 2018. Ii place Monza lui Kimi, dar nu va fi lasat sa castige.
Aș vrea ca Ferrari să fie imparțiali în acest GP, să nu-l transforme pe Kimi într-un Bottas 2, adică wingman pe față, iar cel mai bun să câștige. Din păcate interesele sunt prea mari și n-o să se întâmple. Dar dacă Vettel îl va depăși pe Kimi pe pistă și pe bune ...
In Italia nu e vorba ca sunt fani Vettel, sunt fani Ferrari. Daca citesti si pe forumuri italienii il simpatizeaza mai mult pe Raikkonen decat pe Vettel. In Anglia insa, aia erau fani Hamilton, deh britanic.
Intr-o lume ideala nu ar exista ordine de echipa, dar sunt sigur ca daca Bottas era in fata lui Hamilton, tot acum in partea a doua a campionatului, ordinele existau si la ei. Din punctul de vedere al echipelor e solutia optima, dar pentru o Formula 1 care si asa duce lipsa de spectacol de foarte mult timp, ordinele de echipa sunt moartea pasiunii.
Imensa emotia cand au trecut ambele masini Ferrari linia de sosire!!!
Până acum Alonso și-a ținut caracterul infect departe de pistă. Acum a început să și-l reverse și acolo. Urât iese din scenă specimenul, atât de urât, încât peste doi-trei ani o să-și aducă aminte de el doar statisticile !
Acum nu mai discutăm de calificări, discutăm de ce-o fi mâine. Kimi nu este deloc renumit pentru starturi reușite, până în primul viraj sunt circa 600 m din câte am înțeles, Vettel este pe partea murdară, așa că nimic nu este bătut în cuie, până și Hamilton poate fi lider in primul viraj. Importantă este ordinea trecerii liniei de sosire, iar pentru mine, ca fan Ferrari, ideal ar fi ca ea să fie 1. Vettel, 2. Kimi. Mă îndoiesc însă foarte tare că Kimi va reuși să stea treaz toată cursa, după cum știm cu toții, undeva pe la mijloc trebuie să-și facă somnul de frumusețe ...
Iau primul avion spre Italia si ma infiltrez in garajul Ferrari. Poate castiga Kimi maine. Doamne ajuta!
in sfarsit nu te-au mai sabotat suficient.
Insa, poate face asta dar sa isi mentina macar pozitia 2 daca nu pe prima. Nu stiu de ce dar am impresia ca fiind foarte relaxati ca au 1-2 in calificari sa nu fie intrecuti de Lewis la start. Anul trecut au avut ambii un start execrabil. Vettel proneste de pe partea murdara, e posibil ca Lewis sa ii ia usor fata.