Raikkonen: "Nu am avut cel mai rapid monopost in cursa"

De Daniel Popescu
Publicat Luni, 31.08.2009
Kimi Raikkonen este incantat de victoria obtinuta in Marele Premiu al Belgiei, insa a admis ca Ferrari nu a avut cel mai competitiv monopost in cursa, dezvaluind ca a castigat doar datorita sistemului KERS.

Kimi Raikkonen a obtinut duminica prima victorie dupa Marele Premiu al Spaniei din sezonul 2008, Ferrari trecandu-si totodata in cont primul succes din actuala stagiune.

Pilotul finlandez a admis ca startul cursei a fost decisiv pentru stabilirea invingatorului, insa a recunoscut ca Ferrari nu a beneficiat de cel mai rapid monopost de pe grila de start.

"O victorie grozava pentru mine si pentru echipa. Am vrut sa castigam cel putin o cursa si am reusit. Monopostul nostru nu a fost cel mai bun, dar acest rezultat vine ca urmare a muncii intregii echipe. In primul viraj si la finalul liniei drepte am urcat pana pe locul 2. Aflat in spatele Safety Car-ului, m-am gandit in primul rand sa mentin pneurile si franele in temperatura pentru a-l putea ataca pe Fisichella la repornirea cursei si asa am reusit sa il depasesc atat de usor", a declarat finlandezul in cadrul unui comunicat de presa al Scuderiei Ferrari.

Raikkonen s-a mentinut in fata lui Giancarlo Fisichella pe tot parcursul cursei, insa italianul a ramas la mai putin de o secunda in spatele fostului campion mondial.

Pilotul Scuderiei Ferrari a admis ca a reusit sa termine cursa in fata ineditului sau rival datorita sistemului KERS.

"In ultima parte, cand a existat premisa sa nu pot lupta cu Fisichella, am schimbat putin modul in care am folosit sistemul KERS pentru a ma apara pe linia dreapta de la Stavelot. Asa am reusit sa raman in fata", a adaugat el.

Finlandezul nu se lasa insa impresionat de victoria obtinuta la Spa-Francorchamps, anticipand o cursa dificila in Marele Premiu al Italiei de peste doua saptamani. "La Monza va fi dificil, deoarece masina noastra nu este buna in mod deosebit peste borduri, dar vom face tot ce ne sta in putinta", a mai precizat el.

Victoria obtinuta la Spa i-a permis lui Raikkonen sa urce pana pe locul 5 in clasamentul pilotilor, devansadu-l astfel pe Nico Rosberg, in timp ce Ferrari si-a consolidat locul 3 in clasamentul constrcutorilor, distandu-se la 12 puncte de McLaren.

Via | Ferrari

Comentarii (28)

  • ctlnmihai
    Raikkonen: "Nu am avut cel mai rapid monopost in cursa"
    A castigat datorita kers-ului si datorita neutralizarii cursei de catre safety- car..
    0 0
  • RE: CTRL Atl Delete
    Cu siguranta,ii dadu-se Fisico deja jumate de tur pana sa intre Safety car-ul... si asta dupa doar 4 viraje :)))
    Baiete,tu la ce cursa te-ai uitat? La aceeasi cursa pe care a comentat-o Miky? Da?!!! Atunci se explica...
    0 0
  • @ivanoff
    Si eu sunt de acord ca l-ar fi depasit oricum dar nu sunt de acord cu asemenea reactii. Este o parere personala si nu inteleg de ce trebuie sa reactionam asa de virulent
    0 0
  • ctlnmihai
    Tu chiar nu reusesti sa vezi cit esti de patetic in incrincenarea ta de a-ti exprima frustrarea provocata de Ferrari ? Daca nu as fi ris de prostia cu safety-carul cred ca ti-ar fi reusit in sfirsit sa ma enervezi. Asa mi-ai facut ziua mai faina. Si pentru ca sa rid in continuare te intreb: cu ce l-a ajutat safety-car pe Kimster ? Cit despre kers, da l-a ajutat sa depaseasca la start si da, l-a ajutat sa pastreze distanta pe linii drepte, unde Force India a fost mai rapida [toate astea le-am spus si ieri]. Insa daca vrei sa vezi cit si pe cine a ajutat Kers-ul cu adevarat, iti recomand cu multa caldura sa revezi startul pilotului tau. A fost pentru mine, dupa podiumul lui Kimi, deliciul zilei de ieri. Se poate revedea de mai multe ori. Merita :)
    0 0
  • ctlnmihai
    michelle_b
    inseamna ca si martin brundle comentator bbc care a spus acelasi lucru e patetic...
    0 0
  • ctlnmihai
    daca a spus ca, Kimi a cistigat datorita safety-car-ului, cu siguranta vorbeste aiurea. Daca a spus ca a fost ajutat de Kers, stie ce spune si am spus-o toti, inclusiv Kimi. Tu ai spus insa altceva. Patetic esti pentru ca postezi rautati. Si inca astept o explicatie in legatura cu ajutorul dat de safety-car. Sau nu ai nici una ? Si ai aruncat cu venin din obisnuinta ?
    0 0
  • ctlnmihai
    michelle_b
    explicatia e simpla fisichella n-a reusit sa faca niciun fastest lap ca sa si faca un avans in fata lui kimi..in schimb kimi a luat-o pe exterioriorul pistei ,s-a strecurat in fata si de aici incolo totul a fost usor..
    0 0
  • ctlnmihai
    explicatia ca safety-car-ul l-a ajutat pe Kimi este ca "in schimb kimi a luat-o pe exterioriorul pistei ,s-a strecurat in fata si de aici incolo totul a fost usor.. " s-a strecurat in fata ????? =)) =)) in fata ?? e clar. cu siguranta eu am vazut o alta cursa decit tine. Kimi a iesit exact de unde a plecat, pe locul 4, in dreptul lui Kubica, moment in care a apasat Kers-ul si a trecut pe 3. ORICUM trecea pe 3 cu ajutorul Kers-ului. E chiar asa de greu sa intelegi ? Deci explicatia ca, Kimi a cistigat datorita safety-car-ului, e ca Fisichela nu a reusit sa faca fast lap =)) =)) =)) De mult nu am ris asa. Multumesc.Iti doresc o zi la fel de fumoasa ca a mea :)
    0 0
  • ctlnmihai
    michelle_b
    ma bucur ca am reusit sa aduc zambetul pe buzele tale :)
    0 0
  • michelle
    Cata rautate poate sa existe in fiinta ta... Bucura-te acum , pentru urmatoarele curse nu-l vad pe alcoolic castigand:)) Si apropos : scrie cu "i" din "a" ... a dreaq ea de scoala cu mama ei:))
    0 0
  • Putine puncte...
    Fata de cum au fost punctate alte echipe, Ferrari si Domenicali au fost subevaluati (prin prisma parerii mele, poate gresesc si nu aplic la sange regulamentul...)
    0 0
  • kimi
    Kimi a plecat de pe 6 :P
    0 0
  • viraj
    Si cred ca el se refera la faptul ca, la primul viraj Kimi nu a ramas pe pista . Dar oricum nu e primu' si nici ultimul care a facut asta in situatii limita . oricum si button a trecut pe acolo.
    0 0
  • ctlnmihai
    stire..
    Dincolo de aceste comentarii ,admin se pare ca trecut cu vederea o stire importanta..Se pare ca Fia investigheaza accidentu de anul trecut al lui Piquet de la Singapore.. Potrivit Fia ,acest accident ar fi fost provocat deliberat ,ptr a i se da posibilitatea lui Alonso sa castige cursa ,datorita strategiei adoptate atunci si a interventiei masinii de siguranta..
    0 0
  • NeoGalaxy
    @Comentatori BBC
    Cel mai tare comentator britanic, Martin Brundel este unul dintre cei mai slabi piloti din Formula 1, poate chiar mai slab decat insusi Aguri Suzuki. Oricum la cate ralizarari are in Formula 1 nici nu este de mirare ca este frustrat. Anul trecut la orice greaseala facuta de Lewis, spunea ca este greu sa fii pilot si ca deciziile lui au fost corecte. Dar cand greseau celelalte echipe spuneau ca sunt slabe si ca se mira ca se intampla asa ceva. Nu exista nici o diferenta intre Martin Brundel si Miki Alexandrescu, tot aceleasi prostii spun. Doar Martin a fost pilot McLaren si de aia fanii McLaren il asculta orbeste.
    0 0
  • bogdan_197
    eu cred ca in cazul lui michelle, nu e vorba ca nu stie carte, pur si simplu eu cred ca e din Basarabia, caci basarabenii scriu cu "i" si nu "a".
    0 0
  • @neogalaxy
    imagineaza-ti pt. o clipa ce s-ar fi intamplat daca Hamilton era in locul lui Kimi :)
    0 0
  • ctlnmihai
    NeoGalaxy
    Stiu parerea ta.. Cine nu este de acord cu ce spui tu.. este prost.. cine e ,este inteligent..
    0 0
  • ctlnmihai
    bogdan_197& fantasy
    Plss terminati..eu si cu michelle suntem amici.. si oricum un comment la un articol de F 1 nu pune in pericol aceasta relatie amicala.. asa ca va rog sa incetati:)
    0 0
  • bogdan_197
    ai aparut iar cu comentarii pertinente despre formula 1 ? ti-am mai spus de citeva [cu "i", ca sa te iriti in continuare] sa ignori tot ce scriu eu. vad ca nu poti trai de grija mea. imi pare rau ca suferi pentru ca nu ti se da atentie, insa nici eu nu te pot ajuta. orice alt comentariu al tau [pe linga ca nu aduce nici o informatie si nu are valoare, doar jigneste] am sa il ignor. si daca tot vorbim despre cum scriem, dupa ce treci de clasa a 3-a [daca se va intimpla] mai discutam. si nu-mi spune ce virsta ai [tot cu "i"], pentru ca stiu. citeste-ti propriul comentariu si vezi in ce limba se scrie "dreaq". in romana sigur nu. cit [tot cu "i"] despre apropos, e evident ca in romana e "apropo" iar in franceza "à-propos". probabil ca e scris in propria ta limba.
    0 0
  • ceau
    ce am observat,este ca comentariul celor de la BBC,este cam pro McLaren,iar in general ei tin cu pilotii wnglwzi,asta va spune un fan McLaren.Insa au cele mai pertinente comentarii indiferent de piloti,pentru ca fac acest lucrumde cand noi toti,eram in stadiul de conceptie sau in scutece,asa ca,lasati-o mai moale cu comentariile rautacioase,la adresa comentatorilor BBC.cursa de ieri nu am vazuto pe BBC,ci pe RAI,si aceea au niste super comentatori,iar analizele facute sunt parca mai in profunditate.mi-e si groaza sa nu cumva sa mi se strice netul,sa nu pot vedea cursele de F1 pe net,si sa stau la mana comentatorilor nostrii.
    0 0
  • mai mai ... da infierbantati mai sunteti :)
    Oameni buni, relax ... nu stiu ce sens au atatea discutii dupa cursa. In ce priveste iesirea lui Kimi in afara pistei in primul viraj, cine a zis ca sa depasesti prin afara pistei e ilegal (va rog sa faceti diferenta intre scurtcircuitarea unei sicane care inseamna scurtarea distantei parcurse de masina si iesirea in afara pistei, spre exteriorul virajului care inseamna cresterea distantei parcurse de masina - a se vedea si http://www.youtube.com/watch?v=8PVpfaQ1s2k). Iar in ce priveste faptul ca a fost Kimi ajutat de KERS sa castige, si ce daca a fost? Nu e tot o componenta a masinii? La fel de bine putem zice ca si Hamilton a fost ajutat in ungaria sa castige de catre volanul masinii :) .In loc sa va bucurati de depasirile facute de Kimi (asupra lui Kubica si a lui Fisichella) va tot plangeti ca nu stiu cum si nu stiu ce. Iar in privinta comentariilor lui Miky sau Brundle, de ce va tot agitati? Sunt convins ca multi dintre cei care ati postat comenturi cunoasteti fenomenul F1 muuuult mai bine decat ei (nu inseamna ca daca ai fost pilot trebuie sa fii si un bun comentator). Sunt doar parerile lor si atat (in ce-l priveste pe Miky, nu m-ar fi mirat sa aflu de la el ca ieri a castigat cursa Massa :D )
    0 0
  • @bogdan_197
    el nu e alcoolic dar tu cu siguranta esti expirat ,ofticat,PATETIC=))=))=))
    0 0
  • NeoGalaxy
    @mad79
    Scuze ca-ti spun dar un comentator bun este axact acela care discuta cursa dintr-un pct de vedere neutru. El comenteaza cursa si nu tine cu nimeni, chiar daca este fan nu stiu ce echipa. Plus ca Martin Brundle, a fost pilot de Formula 1, ultima data parca in 1996 asa ca au trecut ceva ani de atunci. Iar la fiecare comentariu nu face decat sa spuna: Mama ce tari sunt McLaren si ce prosti sunt restul, bai ce pilot super talentat este Jenson desi stim bine rezultatele lui pana anul acesta, mai ales cau au fost egale cu 0. Este irelevant de cand fac nu stiu ce lucru pentru ca a fii comentator nu inseamna a fii Dumnezeu ci inseamna a comenta doar o amarata de partida, cursa sau orice altceva. Iar comentatorii in general sunt impartiali, Miki fiind un exemplu negativ foarte elocvent, mai ales ca in 2007 tinea cu Fernando, in 2008 cu Lewis si in 2009 cu Jenson. Eu rad cu lacrimi la orice comentarii ale celor de pe TVR, deh sunt de o prostie impresionanta, dar la fel faceam si cu aia de ITV sau ma rog BBC daca vrei. Pentru ca in loc ca comenteze faza eu discuta ce s-ar putea imtampla, ce as vrea ei sa se intample si ce ar vrea pilotul sa se intample, chestii care nu au nici o treaba cu cursa sau cu evenimentele de acolo. Vreti comentatori profesionisti? Uitati-va la cursele de Moto GP, comentate de tipi care nu au condus nici o motocicleta de curse dar care stiu sa comenteze cursele. Aia sunt profesionisti, astia de la BBC sunt profesionisti pentru fanii McLaren si aia de la TVR sunt profesionisti... deh nu stiu pentru cine :)
    0 0
  • @NeoGalaxy
    astia de la TVR? pai depinde:)) depinde de cine e mai in forma :))
    0 0
  • Kimi a castigat datorita iesirii din pista si a safety Car-ului
    Vad o gramada de controverse pe aici in ceea ce priveste victoria lui Kimi. Ca fan Kimi trebuie sa recunosc ca: si-a creat un enorm avantaj cand a iesit pe exteriorul primului viraj, se poate vedea ca era undeva pe locul 4 si dupa luarea larga a virajului, netrebuind sa franeze ca cei care si-au pastrat traiectoria pe pista, a iesit pe locul 2-3. Este adevarat ca regulamentul nu prevede sanctiuni decat la taierea sicanelor dar prost sa fii sa nu-ti dai seama si sa nu recunosti ca el a avut de castigat iesind pe marginea pistei (dar manevra nu e prevazuta in regulament). Daca nu intar pe pista Safety Car-ul Kimi nu cred ca-l mai ajungea pe Fisico. Totusi ma bucur pentru victorie pentru ca nu l-am mai vazut de mult pe prima pozitie!
    0 0
  • nu inteleg care e problema
    mai oameni buni va aduceti aminte cursa (cursele din valencia)??? eu da si regret enorm ca mi-am pierdut timpul sa ma uit la ele...ca sa nu mai vorbim ca ne asteapta singapore...asa ca eu zic ca ar fi mai bine sa ziceti merci pentru cursa de ieri, cea mai tare din anul asta in care nu puteai sa spui cine castiga nici cu 3 tururi inainte de final...asa ceva nu prea se mai intalneste in F1... si poate da kimi a castigat ceva ca a iesit larg (poate nu enorm cum zicea cineva inaintea mea, dar macar parca nu a franat asa tare ca ceilalti, ceea ce neutralizeaza faptul ca si-a compromis pneurile umpic) si poate ca daca nu ar fi avut Kers nu l-ar fi depasit pe fisico...dar daca si cu parca nu prea merge... in primul rand parerea mea e ca kimi merita victoria la fel de mult ca si fisico, nu a facut nicio miscare gresita si nu a cedat deloc presiunii italianului, plus startul si felul cum abordeaza faimoasele curbe de la spa il fac mirific pe omul asta acolo..e o adevarata placere sa te uiti la inregistrarile onboard de pe masina lui...a si inca ceva...kers e legal oameni buni, deci daca a castigat datorita butonului magic a facut-o legal...la fel cum a facut-o si lewis in spania. massa a spus la un moment dat ca ar da kersul in locul downforce-ului de la brawn si RBR..... bottom line pana una alta kersul asta a adus mai mult necazuri decat beneficii la scuderie asa ca nu-i mai scoateti pe nas "a avut kers de aia a castigat" ca daca nu-l avea poate se lupta pentru campionat nu pentru o victorie muncita la greu...
    0 0
  • Martin Brundle e cel mai tare
    comentator de Formula 1. Respect Martin, tine-o tot asa :>
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru