Ferrari are parte de un început de sezon semnificativ mai bun decât anul trecut, iar după primele două curse Sebastian Vettel este la egalitate de puncte cu Lewis Hamilton după o victorie în Australia și un loc doi în China.
În schimb, coechipierul său Kimi Raikkonen a obținut doar locurile 4 și 5, fără să se implice în lupta pentru victorii. Prestațiile sale au atras atenția președintelui Sergio Marchionne, care a discutat cu șeful Maurizio Arrivabene despre acest subiect.
"Am vorbit despre asta cu Maurizio. Poate că ar trebui să se așeze la o masă și cred că ar trebui să vorbească cu el. Astăzi părea ocupat cu alte treburi. Vettel a fost mai agresiv", spune italianul.
Întrebat dacă monopostul Ferrari este mai confortabil pentru Vettel decât pentru Raikkonen, Marchionne a replicat: "Cu siguranță nu".În apărarea sa, Raikkonen crede că ar fi trebuit să efectueze mai devreme cea de-a doua oprire la boxe, sugerând astfel că a pierdut timp prețios.
"Am avut sentimentul că trebuie să oprim la un moment dat, așa că aș fi preferat să fac asta mai devreme, pentru a evita traficul, dar nu s-a întâmplat.
Acel sentiment a devenit și mai puternic, dar a trecut ceva timp. Nu cunosc motivele și este ușor să vorbesc după cursă. Ar fi trebuit să ne descurcăm mai bine", a precizat el.Via Motorsport, Motorsport
iar vetel trebuia penalizat, a fost "maxul" cursei.
Ceva a fost in neregula si in cursa. In caz ca ati uitat, Raikkonen tace de fel. In cursa asta a vorbit, mult. Ceva nu a mai fost ca in Q2 si s-a simtit si in cursa.
Poate in Bahrain va reusi o prestatie mai buna.
Pe cei de la Ferrari cred ca i-au enervat mai mult faptul ca Kimi nu s-a dat din fata lui Vettel, si nu neaparat prestatiile primului. Mi se pare deplasat sa il tragi de urechi pe pilot dupa numai doua curse...dar pana la urma sunt italieni, e de inteles.
Era ceva mai tanar la Lotus, iar 2012 & 2013 sunt sezoane care nu cred ca se aseamana cu 2014-2017, cel putin din punctul meu de vedere. Eu personal speram sa fie ceva mai bataios dar dupa cativa ani in care monopostul n-a fost pe gustul lui, s-au nascut doi copii si evident interesul s-a cam dus, nu cred ca mai are pasiunea de a se bate cu alti piloti. Isi vede de treaba lui, piloteaza monopostul cat de bine poate si cam atat. Ma asteptam sa fie mult mai bataios mai ales ca monopostul actual este pe gustul lui, dar... dupa doua curse, pare sa fie invers.
Sa vedem cursa urmatoare,
Pe Kimi îl cam trag toți de urechi încă din 2014, prietene. Degeaba. Chiar nu-i înțeleg pe cei de la Ferrari de ce nu i-au făcut vânt încă de atunci. Nu a reușit să le pună nici o problemă lui Vettel, sau Alonso, iar titlul din 2007 a fost luat moca, acel titlu trebuia să meargă la Hamilton. Ar fi meritat să ia titlul în 2005, când chiar că a avut ghinion, dar după 2007 a mai avut foarte rar și foarte puține sclipiri, intrând în plutonul piloților buni, dar doar atât.
Hakkinen a fost unul dintre puținii lorzi ai formulei 1, un tip care-și cunoștea limitele, care nu a vrut să devină penibil și, așa cum spunea și GTS, s-a retras în 2001, când Ferrari nu scosese încă "monstrul" Ferrari 2002, iar McLaren încă se bătea pentru titlu.
Sunt convins că acolo a fost ceva ciudat, dar mai am un dubiu, dacă Schumi nu l-ar fi ajutat în Malaezia, ai văzut cred cursa, oare Irvine ar mai fi avut șanse la titlu ? Și dacă nu l-au vrut campion, de ce l-au mai ajutat ? Oricum, nu cred că Irvine ar fi avut față de campion, erau suficiente surogatele Hill și Villeneuve (fiul, nu tatăl), ca să mai apară și Irvine pe listă.