Raikkonen, nevoit să explice lipsa de formă: "Părea ocupat cu alte treburi în cursa din China"

de Daniel Popescu
Luni, 10.04.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Rezultatele modeste obținute de Kimi Raikkonen în primele două curse au determinat șefii Scuderiei Ferrari să inițieze o discuție pe această temă.

Ferrari are parte de un început de sezon semnificativ mai bun decât anul trecut, iar după primele două curse Sebastian Vettel este la egalitate de puncte cu Lewis Hamilton după o victorie în Australia și un loc doi în China.

În schimb, coechipierul său Kimi Raikkonen a obținut doar locurile 4 și 5, fără să se implice în lupta pentru victorii. Prestațiile sale au atras atenția președintelui Sergio Marchionne, care a discutat cu șeful Maurizio Arrivabene despre acest subiect.

"Am vorbit despre asta cu Maurizio. Poate că ar trebui să se așeze la o masă și cred că ar trebui să vorbească cu el. Astăzi părea ocupat cu alte treburi. Vettel a fost mai agresiv", spune italianul.

Urmareste Automarket
Întrebat dacă monopostul Ferrari este mai confortabil pentru Vettel decât pentru Raikkonen, Marchionne a replicat: "Cu siguranță nu".

În apărarea sa, Raikkonen crede că ar fi trebuit să efectueze mai devreme cea de-a doua oprire la boxe, sugerând astfel că a pierdut timp prețios.

"Am avut sentimentul că trebuie să oprim la un moment dat, așa că aș fi preferat să fac asta mai devreme, pentru a evita traficul, dar nu s-a întâmplat.

Acel sentiment a devenit și mai puternic, dar a trecut ceva timp. Nu cunosc motivele și este ușor să vorbesc după cursă. Ar fi trebuit să ne descurcăm mai bine", a precizat el.

Via Motorsport, Motorsport

Comentarii (25)

  • unde-s fanii fierari care dadeau votkanul campion????kimi-votka la pensie!!!
    13 55
  • bhugij
    Banul mult il strica pe om. Nu talent, nu ambitie. Ce mai cauta la Ferrari. Era mult mai ambitionat cand lucra pentru Renault.
    18 13
  • nu sunt fan ferrari dar kimi imi place ca om in primul rand, si ca pilot, si o chestie de bun simt, nu ajungea in F1 daca consuma atata votca cat cred uni pe aici
    48 7
  • il saboteaza si cu masina si cu pit-stopul, isi bat joc de el de ani de zile. ar trebui sa-i dea in judecata.
    iar vetel trebuia penalizat, a fost "maxul" cursei.
    25 20
  • Din fericire cei de la ferari au noroc ca Mercedes nu-l mai au pe Rosberg...altfel sansa la titlul constructorilor era inchisa. Asa cu Botas....care mai face cate o pirueta mai merge.
    21 11
  • Sabotarea lui Kimi incepe parca sa prinda contur,cand era la Lotus,o masina cred eu mai slaba decat Ferrari de acuma obtinea puncte mai multe si chiar victorii.Poate ca nu mai este nici foarte motivat cursa de cursa dar si cand este motivat se intampla unele lucruri ciudate,o schimbare de pneuri care il trimite spre mijlocul clasamentului.Sper sa dispara aceste situatii ciudate!
    28 12
  • nu mai vorbiti prosti,nici o echipa nusi saboteaza piloti,e foarte important sa obtina puncte la constructori,la piloti nui prea interesant pt o echipa,poate niu place seterile masini,cine stie ce probleme o fi avand,e totusi om nu robot..
    16 7
  • Imaginati-va ca astea 2 curse le-ar fi facut un alt pilot (ma refer la oricare din cei cu pana-n 10pcte deja castigate) dar cu acelasi monopost ferrari. Incantat sa va intreb as fi: ati mai fi postat aceleasi comentarii ca-n cazul lu' Kimi? Nu ati fi criticat pilotul respectiv? Spun asta pentru a va da seama cat de adevarat graiti despre finlandez si echipa italiana. Eu unul, in calitate de fan Ferrari, ma bucur pentru mesajul pe care l-a primit din partea italianului. Cu toate ca, da, suna cam dur, i l-as fi transmis si eu si nu cu rautate ci in speranta ca printr-o astfel de constrangere morala Kimi ar prinde mai mult curaj, mai multa forta/vointa in a "lupa" si a castiga cursa, mai ales acum cand monoposturile Ferrari par sa se fi apropiat la mai putin de 2 zecimi de sec.fata de Mercedes.
    16 3
  • Parerea mea e ca Raikkonen a avut ceva de impartit cu monopostul. Inca din Q3 a intrebat daca s-a intamplat ceva cu setarile monopostului de nu mai are control pe spate ca in Q2 cand a fodt primul pilot care a doborat recordul lui Schumacher de atat timp incoace.

    Ceva a fost in neregula si in cursa. In caz ca ati uitat, Raikkonen tace de fel. In cursa asta a vorbit, mult. Ceva nu a mai fost ca in Q2 si s-a simtit si in cursa.

    Poate in Bahrain va reusi o prestatie mai buna.
    29 3
  • kimi si punctulet...si alti trepanati de pe aici care tot baga dume conspirationiste cu,kimi sabotat...kimi se saboteaza singur ma baieti-eu,ca fan FERRARI,astept clipa aia cind o sa se lase de F1.Nu am nimic cu el dar o sa fie pilotul campion care o sa iasa mai urit decit MS din F1-o sa vedeti-este indolent...miserupist si total neprofesionist in tot ce face si vorbeste-si tot sper sa-l vad pe super MAX in viitorul FERRARI
    11 22
  • Eu cred ca l-au chemat mai mult ca sa-l atentioneze. Cred ca Ferrari si-au asumat un risc cand l-au pastrat lanechipa si ei stiu asta, insa daca noi am observat ca l-a tinut tururi bune pe Vettel in spate, dati-mi voie sa cred ca si sefii scuderiei au observat asta.
    18 1
  • andrei
    Marchionne nu e in stare sa plece de pe loc cu un monopost, dar stie el mai bine decat pilotul lor cum stau lucrurile. Nu ma incanta in mod deosebit Kimi, dar cred ca e un tip cu picioarele pe pamant. Marchionne e bun in teorie la orice.
    12 4
  • varsta
    7 8
  • Hakkinen
    Raikonen a fost tinut la echipa c-a vrut Vetel sa nu aiba un concurent serios. La Ferrari ar trebui sa ajunga Ricciardo care are toate calitatile unui pilot deja matur si complet. Sau ar putea fi Verstapen. Perez sau Botas nu sunt piloti de superclasa. Kimi inca mai are sclipiri dar nu are consistenta. Si lui ii trebuie o masina cu setari specific-unice. Greu.
    6 15
  • serban
    Am crezut, citind primele comentarii, că am nimerit pe pagina "Kimi fans" ! Scenarii, sabotaje șamd, îți stă mintea-n loc ! Toată stima și tot respectul pentru ce a fost Kimi cândva, dar nimic despre neputința, devenită cronică, de a mai scoate rezultate ? Kimi nu mai poate scoate rezultate fraților, Kimi trăiește încă din faima de odinioară, dar doar atât ! Sunt fan Ferrari și implicit al piloților Ferrari, oricare ar fi ei, dar mi-a plăcut enorm și un pilot McLaren, este vorba de Mika Hakkinen. În 1998-1999 a fost campion mondial, în 2000 s-a bătut la titlu până în penultima etapă, dar în 2001 a reușit doar două locuri trei și, simțind probabil că și-a pierdut motivația, sau că nu mai poate, s-a retras ! Kimi ? Kimi îmbătrânește urât și la fel ca el și un alt personaj care tinde să devină peren în F1 !
    14 10
  • Alonso a spus ca discuta despre viitorul sau din vara si ca Mclaren va fi prima echipa care va fi anuntata despre decizia luata
    7 1
  • Prestatiile lui Hakkinen in 2003 nu au nicio legatura, cu motivatia ci cu panta descendenta vizibila in ceea ce priveste McLaren-ul din sezonul respectiv.
    Pe cei de la Ferrari cred ca i-au enervat mai mult faptul ca Kimi nu s-a dat din fata lui Vettel, si nu neaparat prestatiile primului. Mi se pare deplasat sa il tragi de urechi pe pilot dupa numai doua curse...dar pana la urma sunt italieni, e de inteles.
    12 6
  • Problema lui Raikkonen este din pacate... prima parte a cursei cand ruleaza cu rezervorul plin. In China l-a tinut degeaba pe Vettel in spate, au pierdut amandoi macar 5 secunde, ceea ce consider ca este imens in F1, si nici macar nu a incercat sa-l depaseasca pe Ricciardo. Sezonul trecut a avut aceeasi problema, inginerii l-au ajutat cat au putut dar Raikkonen este genul de pilot care nu se adapteaza la materialul de concurs.

    Era ceva mai tanar la Lotus, iar 2012 & 2013 sunt sezoane care nu cred ca se aseamana cu 2014-2017, cel putin din punctul meu de vedere. Eu personal speram sa fie ceva mai bataios dar dupa cativa ani in care monopostul n-a fost pe gustul lui, s-au nascut doi copii si evident interesul s-a cam dus, nu cred ca mai are pasiunea de a se bate cu alti piloti. Isi vede de treaba lui, piloteaza monopostul cat de bine poate si cam atat. Ma asteptam sa fie mult mai bataios mai ales ca monopostul actual este pe gustul lui, dar... dupa doua curse, pare sa fie invers.

    Sa vedem cursa urmatoare,
    9 1
  • @dubfire: Discutam despre sezonul 2001 nu? Nu de alta dar Hakkinen s-a retras la finalul lui 2001 :P
    5 0
  • @Serban: Si cand te gandesti ca in 1999 Hakkinen ar fi putut pierde titlul dar nu era acel incident al lui Irvine, care poate... a fost sabotat de Ferrari. Si aia cred ca se poate numi sabotaj, nu prostiile debitate de altii.
    4 1
  • Pentru sezonul 2018, cei de la Ferrari cred ca negocieaza ori cu Grosjean ori cu Perez, sau poate cine stie, il aduc pe Alonso inapoi :P
    7 3
  • serban
    @dubfire
    Pe Kimi îl cam trag toți de urechi încă din 2014, prietene. Degeaba. Chiar nu-i înțeleg pe cei de la Ferrari de ce nu i-au făcut vânt încă de atunci. Nu a reușit să le pună nici o problemă lui Vettel, sau Alonso, iar titlul din 2007 a fost luat moca, acel titlu trebuia să meargă la Hamilton. Ar fi meritat să ia titlul în 2005, când chiar că a avut ghinion, dar după 2007 a mai avut foarte rar și foarte puține sclipiri, intrând în plutonul piloților buni, dar doar atât.
    Hakkinen a fost unul dintre puținii lorzi ai formulei 1, un tip care-și cunoștea limitele, care nu a vrut să devină penibil și, așa cum spunea și GTS, s-a retras în 2001, când Ferrari nu scosese încă "monstrul" Ferrari 2002, iar McLaren încă se bătea pentru titlu.
    14 4
  • daca vettel continua sa-l bata pe kimi, alonso nu va fi interesat de ferrari
    7 1
  • serban
    @GTS
    Sunt convins că acolo a fost ceva ciudat, dar mai am un dubiu, dacă Schumi nu l-ar fi ajutat în Malaezia, ai văzut cred cursa, oare Irvine ar mai fi avut șanse la titlu ? Și dacă nu l-au vrut campion, de ce l-au mai ajutat ? Oricum, nu cred că Irvine ar fi avut față de campion, erau suficiente surogatele Hill și Villeneuve (fiul, nu tatăl), ca să mai apară și Irvine pe listă.
    6 1
  • Bogdan
    Eu cred ca are si mult ghinion. In cursa asta in melc la depasit Ricciardo dupa ce la blocat Botas. Anul trecut ganditi va de cate ori la lovit Vettel. Ma rog pe langa astea e valabil si tot ce s a discutat inainte, cred ca toate punctele de vedere.
    8 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru