Raikkonen: "Mă simt ca şi cum n-aş fi lipsit din Formula 1"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Kimi Raikkonen a terminat pe locul şapte în prima cursă de la revenirea în Formula 1 după o absenţă de două sezoane.
Rezultatul este unul onorabil pentru pilotul echipei Lotus în contextul în care sâmbătă a fost eliminat în prima parte a calificărilor, iar finlandezul a admis că revenirea în Formula 1 a fost de bun augur.
"Mă simt ca şi cum nu aş fi fost plecat. Sâmbătă am făcut câteva greşeli care ne-au costat foarte mult, aşa că ne-am fi putut descurca mai bine în cursă. Am avut un start bun, dar apoi am avut un accident în faţa mea în primul viraj şi aproape că am oprit şi am ajuns pe iarbă pentru a-l evita, aşa că am pierdut câteva poziţii. Asta ne-a făcut cursa şi mai dificilă, pentru că am avut viteza, dar şi foarte mult trafic."
"Când ne gândim la toate aceste lucruri cred că aş fi putut termina într-o poziţie mult mai bună. Am avut şi un Safety Car care mai mult ne-a încurcat. În ansamblu, weekendul a fost departe de a fi ideal, dar monopostul este bun şi să revin pe locul şapte înseamnă că cel puţin am obţinut câteva puncte", a declarat el.
Coechipierul său Romain Grosjean a abandonat în turul doi în urma unei coliziuni cu Pastor Maldonado după ce plecase de pe locul trei al grilei de start, însă francezul rămâne optimist datorită performanţelor generale ale monopostului Lotus.
"Cursa a fost foarte scurtă, dar cred că putem extrage lucruri pozitive.
La început l-am urmărit cu uşurinţă pe pilotul din faţa mea. Monopostul este bun, aşa cum ne trebuie. Sunt sigur că vom progresa şi partea bună este ca atmosfera în cadrul echipei este grozavă şi muncim împreună. Sunt sigur că putem obţine câteva rezultate grozave în acest an", a precizat el.Via | Renault
Raspunsul e chiar acest "41" (de ani). Ramane ca singur motiv pentru esecul revenirii lui Schumacher varsta. Oricum nu va mai fi cel de pe vremuri, dar atunci a fost atat de bun incat acum, chiar la un nivel ceva mai jos decat era odata tot e suficient sa concureze cu cei tineri. Coulthard, Hill, Mika, Villeneuve sunt comentatori, dar Schumi e tot acolo...
Cat despre dezvoltarea masinii, hai sa fim seriosi. Lucrul la monopostul 2012 a inceput cu peste juma' de an inainte de venirea lui la echipa, hai sa nu-i "punem in carca" si dezvoltarea acestei masini ca e hilar.
Dap, Raikkonen a ratat intrarea in Q2 dintr-o greseala de pilotaj nereusind astfel sa vina mai sus. Dar e si cazul lui Alonso care nici macar nu este in situatia de a reveni dupa doi ani. Si el a ratat o calificare mai buna dintr-o greseala de pilotaj.
Sincer nu cred ca masina Lotus era mai rapida ca restul, dar sunt curios cum se vor descurca cursele urmatoare. Daca Raikkonen si-a dat seama ca nu mai este un star ca altadata, poate va pune si el osul la treaba, dar pentru ca Lotus nu are chiar cea mai buna echipa tehnic, sansele la podiumuri sunt chiar mai mici ca a celor de la Mercedes. Dar au un avantaj care poate sa fie foarte important, si anume motorul foarte bun.
Cursele viitoare sunt importante pentru cei de la Ferrari si Mercedes care trebuie sa recupereze cumva decalajul fata de Red Bull si McLaren. Lotus, nu-i vad mai sus de locul 5, anul acesta. Sansa lor este anul viitor cand Raikkonen si Grojean (daca o sa mai fie amandoi la echipa), vor fi pregatiti mai bine.
Cat despre idea ca Raikkonen a ajutat inginerii cu detalii... sincer, scuze ma apuca rasul. Monopostul era deja terminat cand el l-a pilotat prima data, dar daca cumva monopostul va incepe sa piarda teren in cursele viitoare, da aia este mana lui Raikkonen cu siguranta. Asta este ceva de urmarit, pentru ca o sa fie comic cu siguranta.
Inginerii de la Lotus spun ca Raikkonen a ajutat cu adevarat echipa sa imbunatateasca timpii masinii prin feedback-ul pe care l-a dat. Deci poate face asta. Ce va fi in continuare depinde foarte mult si de ce fac ceilalti, si ei continua sa gaseasca solutii.