Raikkonen: "Mă simt ca şi cum n-aş fi lipsit din Formula 1"

De Daniel Popescu
Publicat Luni, 19.03.2012
Kimi Raikkonen este mulţumit de prestaţia din cursa de la Melbourne şi regretă că nu a putut progresa mai mult din cauza problemelor din calificări.

Kimi Raikkonen a terminat pe locul şapte în prima cursă de la revenirea în Formula 1 după o absenţă de două sezoane.

Rezultatul este unul onorabil pentru pilotul echipei Lotus în contextul în care sâmbătă a fost eliminat în prima parte a calificărilor, iar finlandezul a admis că revenirea în Formula 1 a fost de bun augur.

"Mă simt ca şi cum nu aş fi fost plecat. Sâmbătă am făcut câteva greşeli care ne-au costat foarte mult, aşa că ne-am fi putut descurca mai bine în cursă. Am avut un start bun, dar apoi am avut un accident în faţa mea în primul viraj şi aproape că am oprit şi am ajuns pe iarbă pentru a-l evita, aşa că am pierdut câteva poziţii. Asta ne-a făcut cursa şi mai dificilă, pentru că am avut viteza, dar şi foarte mult trafic."

"Când ne gândim la toate aceste lucruri cred că aş fi putut termina într-o poziţie mult mai bună. Am avut şi un Safety Car care mai mult ne-a încurcat. În ansamblu, weekendul a fost departe de a fi ideal, dar monopostul este bun şi să revin pe locul şapte înseamnă că cel puţin am obţinut câteva puncte", a declarat el.

Coechipierul său Romain Grosjean a abandonat în turul doi în urma unei coliziuni cu Pastor Maldonado după ce plecase de pe locul trei al grilei de start, însă francezul rămâne optimist datorită performanţelor generale ale monopostului Lotus.

"Cursa a fost foarte scurtă, dar cred că putem extrage lucruri pozitive.

La început l-am urmărit cu uşurinţă pe pilotul din faţa mea. Monopostul este bun, aşa cum ne trebuie. Sunt sigur că vom progresa şi partea bună este ca atmosfera în cadrul echipei este grozavă şi muncim împreună. Sunt sigur că putem obţine câteva rezultate grozave în acest an", a precizat el.

Via | Renault

Comentarii (10)

  • Schum94
    exact cum am crezut, daca esti inca tanar este posibil sa mergi bine fara o lunga perioada de reacomodare. Credeam asta pentru ca sunt atatea exemple de piloti tineri care au fost rapizi din prima zi de F1, nici ei nu aveau nevoie de acomodare. Exemple: Kimi, Hamilton, Alguersuari, Button, Schumacher. Deci de ce are nevoie Schumacher de mult timp de acomodare la 41 de ani dar NU si la 23 (parca 23)?
    Raspunsul e chiar acest "41" (de ani). Ramane ca singur motiv pentru esecul revenirii lui Schumacher varsta. Oricum nu va mai fi cel de pe vremuri, dar atunci a fost atat de bun incat acum, chiar la un nivel ceva mai jos decat era odata tot e suficient sa concureze cu cei tineri. Coulthard, Hill, Mika, Villeneuve sunt comentatori, dar Schumi e tot acolo...
    16 12
  • LOL
    @Schum94 Faptul ca Raikkonen a revenit pe o masina rapida (evident capabila de top 3 in calficari) in timp ce Schumacher a revenit pe o masina mediocra crezi ca are vreo legatura? Asta ca sa nu mai zic ca sa urci de pe 17 pe 10 (el pana pe 10 a urcat, ca in ultima tura s-au facut pilaf 3 masini si a primit cadou locul 7 nu cred ca i se poate credita lui) nu pare o mare smecherie, avand o masina rapida. Sa nu uitam ca Schumacher a urcat de pe 24 pe 5 anul trecut la Spa, fara sa se faca praf multe masini in fata lui.
    16 21
  • @Radu
    Nu vreau sa intru in polemici insa vorbesti de parca Raikkonen ar fi revenit in Formula 1 in cadrul echipei campioane mondiale.E vorba despre Lotus,fosta Renault,echipa ce a intampinat probleme mari in 2011,probleme ce nu puteau fi remediate fara o mana forte.S-ar parea ca acea mana forte a fost de aceasta data tocmai Kimi Raikkonen,pilot criticat adesea tocmai pentru presupusa sa incapacitate de a pune la punct un monopost.De altfel,reprezentatii echipei Lotus au afirmat ca potentialul actual al masinii lor se datoreaza in mare parte informatiilor pe care Kimi le-a oferit pe parcursul testelor de iarna.Asadar,cred ca cel mai corect ar fi sa punem rezultatele modeste ale lui Schumacher pe seama varstei sale,fara a invoca acel "avantaj" pe care conform spuselor tale,Raikkonen l-ar fi avut gratie masinii.Michael Schumacher va ramane pentru totdeauna un nume mare in istoria Formulei 1,insa personal consider ca dominatia lui a ramas undeva in urma,iar viitorul apartine celor tineri. :-)
    17 8
  • @Alexandra
    A revenit in F1 in cadrul unei echipe capabile de top 3 in calificari, dupa cum a dovedit colegul lui Raikkonen. Raikkonen a reusit sa nu treaca de Q1 iar apoi sa depaseasca cateva masini net inferioare, nu vad unde este marea realizare de duminica. Nu zic ca e un pilot slab, dar in cursa de la Melbourne nu a aratat absolut nimic. Poate in cursele urmatoare va straluci.

    Cat despre dezvoltarea masinii, hai sa fim seriosi. Lucrul la monopostul 2012 a inceput cu peste juma' de an inainte de venirea lui la echipa, hai sa nu-i "punem in carca" si dezvoltarea acestei masini ca e hilar.
    9 12
  • Schum94
    @Radu
    nu conteaza pe ce masina a revenit. Am comparat relativ la coechipier. Pe schumacher (regret sa o spun) l-a cam desfiintat Rosberg. Cei pe care ii depasea Rosberg lejer il depaseau pe Schumacher lejer. Acum Schumi se descurca dar atunci in primele curse era jale.
    11 2
  • Schum94
    @Radu
    nu-i pui tu in carca dezvoltarea Lotus-uli (ca e hilar ...) dar ii pun in carca chiar inginerii cu care a lucrat (ca pentru ei nu e hilar ...).
    Dap, Raikkonen a ratat intrarea in Q2 dintr-o greseala de pilotaj nereusind astfel sa vina mai sus. Dar e si cazul lui Alonso care nici macar nu este in situatia de a reveni dupa doi ani. Si el a ratat o calificare mai buna dintr-o greseala de pilotaj.
    10 2
  • nobody@
    @Alexandra1710
    Pentru postul tau ai 10 like-uri de la mine.
    10 1
  • Raikkonen a laudat masina (poate a invatat ceva din greselile lui Petrov, poate e doar caracterul de vina) cu toate ca nu mai buna nici decat McLaren nici decat RBR cel putin in regim de cursa. Poate ca nu e mai buna nici decat Mercedes sau Ferrari. Alonso insa daca nu are cea mai buna masina nu face decat sa se vaite ca e masina jale. Jale e Massa, daca era altu in masina lui ii punea probleme lui Alonso si acesta nu mai putea da vina pe masina. Asa merge ....
    7 3
  • AndreiF1
    @Raikkonen
    Nu-i rau ca a revenit in Formula 1, desi nu-l vad pe podium inca, si nu pentru ca masina nu este buna ci pentru ca Lotus nu are capacitatea de a dezolva monopostul iar aici este problema. Anul trecut au avut o idee buna care a murit la inceputul sezonului dupa care liniste. Acum il au pe Raikkonen care fortat de faptul ca poate sa fie dat oricand afara (deh nu mai este un star) a inceput sa discute cu inginerii si sa stea de vorba cu presa.

    Sincer nu cred ca masina Lotus era mai rapida ca restul, dar sunt curios cum se vor descurca cursele urmatoare. Daca Raikkonen si-a dat seama ca nu mai este un star ca altadata, poate va pune si el osul la treaba, dar pentru ca Lotus nu are chiar cea mai buna echipa tehnic, sansele la podiumuri sunt chiar mai mici ca a celor de la Mercedes. Dar au un avantaj care poate sa fie foarte important, si anume motorul foarte bun.

    Cursele viitoare sunt importante pentru cei de la Ferrari si Mercedes care trebuie sa recupereze cumva decalajul fata de Red Bull si McLaren. Lotus, nu-i vad mai sus de locul 5, anul acesta. Sansa lor este anul viitor cand Raikkonen si Grojean (daca o sa mai fie amandoi la echipa), vor fi pregatiti mai bine.

    Cat despre idea ca Raikkonen a ajutat inginerii cu detalii... sincer, scuze ma apuca rasul. Monopostul era deja terminat cand el l-a pilotat prima data, dar daca cumva monopostul va incepe sa piarda teren in cursele viitoare, da aia este mana lui Raikkonen cu siguranta. Asta este ceva de urmarit, pentru ca o sa fie comic cu siguranta.
    3 8
  • @AndreiF1
    folosesti mult cuvantul "cred". Si ai dreptate, habar nu ai ce se va intampla exact. Raikkonen mai star sau mai putin star cu siguranta acum gaseste mult mai multi adepti si este blamat mai putin. La fel ca, contestatul Schumacher de odinioara. Sa fie acesta de fapt un semn al decaderii? Hmmm .. si Alonso este suprainaltat ...
    Inginerii de la Lotus spun ca Raikkonen a ajutat cu adevarat echipa sa imbunatateasca timpii masinii prin feedback-ul pe care l-a dat. Deci poate face asta. Ce va fi in continuare depinde foarte mult si de ce fac ceilalti, si ei continua sa gaseasca solutii.
    8 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru