Raikkonen: "Lupta cu McLaren va fi dificila"

De Daniel Popescu
Publicat Miercuri, 26.08.2009
Kimi Raikkonen a admis ca misiunea Ferrari de a termina pe locul 3 in clasamentul constructorilor in fata rivalilor de la McLaren este dificila pentru ca Scuderia a incetat procesul de dezvoltare al monopostul F60.

Cele doua podiumuri realizate de Kimi Raikkonen in ultimele doua curse au permis Scuderiei Ferrari sa urce pe locul 3 in clasamentul constructorilor, insa revenirea in forta a rivalilor de la McLaren este pe cale sa ameninte pozitia italienilor.

Cele 18 puncte castigate de Lewis Hamilton au apropiat echipa anglo-germana la numai 5 puncte de Ferrari, care se confrunta cu spectrul de a-l utiliza pe prea putin eficientul Luca Badoer in cursa de la Spa.

In plus, Raikkonen a dezvaluit ca Ferrari a incetat procesul de dezvoltare pentru monopostul F60, astfel ca echipa nu mai are posibilitatea de a inregistra progrese in termeni de performanta.

"Cu punctele pe care le-am castigat suntem inca in fata celor de la McLaren in clasamentul constructorilor. Acesta este obiectivul nostru ca echipa, dar este foarte dificil de atins, avand in vedere ca am incetat procesul de dezvoltare al monopostului, concentrandu-ne pe cel din anul urmator", a declarat fostul campion mondial pentru site-ul oficial al Scuderiei Ferrari.

Cu toate acestea, Raikkonen priveste cu incredere Marele Premiu al Belgiei, insa admite ca sesiunea de calificari va fi din nou decisiva datorita sanselor relativ reduse de depasire.

"Principalul obiectiv este sa mentinem standardul ultimelor doua curse, adica sa incercam sa terminam din nou pe podium.

Anul acesta nu avem o masina capabila sa concureze la cel mai inalt nivel, dar vom da totul pentru un rezultat bun. Ai nevoie de setari bune pentru virajele rapide de la Spa. Depasirile sunt destul de rare in acest an, asa ca este foarte important sa avem o sesiune de calificari bune. Intotdeauna avem sistemul KERS la start", a incheiat el.

Marele Premiu al Belgiei va avea loc pe 30 august pe celebrul circuit de la Spa-Francorchamps.

Via | Ferrari

Comentarii (9)

  • Kimi
    Deci dragii mei Kimi foloseste Kers la start.Dar in cursa? Eu cred ca da,daca tot il are, asa ca nu mai faceti supozitii nefondate.Din pacate masina este un camion iar Kimi a prins perioada cea mai nefasta la Ferrari.
    0 0
  • Domnule Daniel Popescu
    Deci Ferrari a incetat sa dezvolte monopostul F60 in totalitate?.... si se concentreaza exclusiv pe cel din 2010?? Iar Mclaren continua sa dezvolte in paralel atat mp4-24 cat si pe cel de anul viitor mp4-25?? As vrea sa ne lamuriti domnule Daniel Popoescu care ii faza cu anul viitor.... Eu am citit in lunile anterioare, inca de cand mp4-24 era varza, cum ca ei dezvolta in paralel atat mp4-24 cat si mp4-25, deoarece regulamentul in ce priveste regulamentul aerodinamic si mecanic( cu exceptia KERS care va fi scos de echipe voluntar) ramane acelasi de anul acesta, nu se mai porneste de la acea foaie alba ca anula cesta. Chiar si Christian Horner de la Red Bull a spus ca modificarile aerodinamice care vor avea loc vor fi rezultate doar cele datorate cresterii greutatii masinii si schimbarilor cauzate de interzicerea realimentarii in timpul cursei, dar ca in fond pachetul general aerodinamic este acelasi cu acel din 2009 de acum. Deci tot ce inveti, experimentezi si realizezi in timp din punct de vedere al performantei cu masina din 2009, o duci automat in design-ul si configuratia masinii pentru 2010, ca o evolutie a masinii. Deci cum pot face Ferrari o asemenea greseala si sa piarda atatea luni abandonand total orice dezvoltare si in ultima instanta perioada de testare pentru 2010??? Sau F60 este atat de dezastruos ca si calitate si performanta incat nu se mai poate face absolut nimic cu el... Daca vedeti reusiti sa vede comentariul meu lamuriti-ne domnule Daniel Popescu in legatura cu acest aspect, pentru ca eu cel putin sunt cam in ceata legat de acest aspect, nu inteleg cine iroseste timp mai mult, Ferrari abandonand total orice dezvoltare a F60 si lucrand exclusiv la cea din 2010, sau Mclaren care lucreaza in continuare la MP4-24 si tot ce realizeaza acum cu el poate folosi pentru proiectarea masinii din 2010, sau Mclaren irosesc timp aiurea dezvoltand aceasta masina care nu le va aduce nici un titlu in loc sa lucreze exclusiv la MP4-25... Va multumesc anticipat.
    0 0
  • Uitati ce spune Bob Bell
    de la Renault intrebat fiind de cum sta treaba cu actuala masina R29 si cea de anul viitor R30... "We're fortunate that the aerodynamic regulations next year remain the same and we can transfer what we learn from the R30 onto the current car, but it's fair to say that the majority of the effort is now going into next year's car." Deci se pare ca Ferrari isi trag singuri un glont in picior... Sau cel putin asa reiese.
    0 0
  • NeoGalaxy
    @Mclaren_Mircea_1984
    Trebuie ca ai o mare problema daca la orice reportaj despre Ferrari sa faci comparatii numai cu McLaren, acum se vede frustrarea ta. Daca Ferrari au intrerupt dezvoltarea este pentru ca asa au crezut ei mai bine. Pilotul sigur nu are nici o treaba cu aceasta decizie. Iar diferentele de anul viitor vor fii masive pentru ca rezervorul o sa fie mai mare, de vreo 3 ori mai mare, distributia masinii se schimba fundamental, iar aerodinamica trebuie sa compenseze cumva. Masinile o sa arate la fel dar nu vom stii exact cum sta treaba pana in 2010. Deci fiecare face cum crede. Iar McLaren face cum cred inginerii ei mai bine, dezvolta ceea ce vor ei sa dezvolte si cum vor ei. Cine sau mai ales care o sa aiba castigul mai mare, vedem in 2010.
    0 0
  • NeoGalaxy
    @Mclaren_Mircea_1984
    "http://www.ferrari.com/English/Scuderia/Blogs/Kimi/archive/2009/08/25/raikkonen-in-spa-for-another-place-on-the-podium.aspx"

    Echipa spune in acesta prezentare pentru Spa ca au intrerupt dezvoltaea masinii de anul acesta si dl. Popescu nu a facut decat s-o traduca.

    Iar Ferrari nu mai dezvolta masina masiv, adica nu vor aloca mai multe resurse decat este necesar. O aripa ceva, un apendice aerodinamic scot cam la fiecare cursa, dar lupta pentru titluri este pierduta si matematic. Locul 3 poate se poate obtine poate nu vedem in noiembrie :) Oricum ei testeaza masina 2010 prin intermediul lui F60 pe pista si daca unele chestii chiar merg, le vor aduce pe F61 sau F2009 cum o sa fie numita masina de anul viitor. Capisci?
    0 0
  • NeoGalaxy
    @ Uitati ce spune Bob Bell de Mclaren_Mircea_1984 26.08.2009, 12:18
    Si tu chiar ai invatat engleza? "but it's fair to say that the majority of the effort is now going into next year's car." -----> deci orice dezolvare la care lucram se va pune pe masina de anul viitor. Traducere mot a mot daca vrei sau mai simplu spus ---> next car might rock and it's our main focus :)
    0 0
  • @Mclaren_Mircea_1984
    Raspunsul e mult mai simplu decat pare la prima vedere: Fiecare echipa decide care este cea mai buna strategie din punctul lor de vedere. Cine a adoptat o strategie mai buna vom afla abia in martie 2010. Tocmai aceasta este frumusetea Formulei 1, pentru ca exista o concurenta intre echipe pentru a dezvolta cea ma buna masina. Daca toti inginerii ar gandi la fel Formula 1 ar fi un fel de GP2. Depinde ce obiective are fiecare echipa pentru acest an. Poate ca Ferrari nu pune mare pret pe un loc 3 in clasamentul constructorilor si accelereaza dezvoltarea lui F2010 pentru a fi pregatiti sa lupte pentru titlu. Sincer, noi nu putem decat sa ne dam cu presupusul. Insa indiferent de ce ipoteze lansam, inginerii echipelor stiu intotdeauna mult mai bine decat noi ce trebuie sa faca. In fond, de asta ei dezvolta masini si noi doar ne uitam la TV la curse :)
    0 0
  • @NeoGalaxy
    De data asta chiar nu urmaream nici o paralela sau sa fac legatura Mclaren-Ferrari. Am facut doar paralela intre doua moduri dea gandi strategia pentru 2010, foarte bine puteam sa-i dau exemplu pe cei la Renault. In loc de Mclaren, imi si pare rau ca nu i-am dat exemplu pe Renault ca sa nu existe interpretarile ca vad doar paralela Mclaren- Ferrari. De data asta chiar ma interesa la modul serios care-i faza cu regulamentul pentru 2010 si daca are vreun rost sa dezvolti masina pentru 2010 sau daca este bine. Ma bucur oricum ca putem vorbi si fara sa ne mai certam ca boii. Salutare.
    0 0
  • @NeoGalaxy
    Am redat acolo tot fragmentul lui Bob Bell ca un fel de argument la intrebarea care i-am pus-o admin-ului. Situ-urile pe care le citesc logic ca is in engleza toate, de fapt automarket.ro este singurul in limba romana pe care il stiud espre Formula 1, in rest planet-f1, f1complete, f1way, pitpass, autosport, itv, f1.gpupdate, is in engleza. Din moment ce le citesc de ani de zile zilnic logic ca stiu engleza bine, deci nu incerca sa ma cataloghezi ca nestiutor sau cum iti place tie. Oricum nu ma mai cert cu tine, crezi ce vrei din partea mea.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru