Formula 1 a adoptat în ultimii ani numeroase reguli prin care monoposturile au devenit mai lente, scopul principal fiind o mai bună securitate a piloţilor. Kimi Raikkonen consideră însă că s-a depăşit limita, întrucât Formula 1 nu mai are potenţialul de a genera entuziasm pentru fani şi piloţi.
"Când am venit în Formula 1 (n.r - a debutat în 2001) era mult mai interesant pentru toată lumea, era competiţia de top, dar asta a fost cu mult timp în urmă. Ne-am fi aşteptat ca monoposturile să fie mai rapide şi mai interesante, dar au apărut schimbările de regulament. Au încercat să facă monoposturile mai lente", a declarat finlandezul pentru publicaţia Canal+.
În acest context, Raikkonen consideră că Formula 1 trebuie să schimbe ceva pentru a spori gradul de atracţie, iar în opinia sa cea mai bună opţiune este creşterea gradului de pericol.
"Sunt sigur că trebuie să se facă ceva pentru ca Formula 1 să fie mai atractivă pentru oameni să o urmărească, pentru a vedea cu adevărat viteza şi pentru a o face un pic mai spectaculoasă.
face parte din joc. Nu vrem ca cineva să se rănească, dar ar fi mai atractiv", a adăugat el.Via Motorsport
Cred ca asta ar fi suficient. pentru a face monoposturile mult mai puternice si mai "distractive".
Sau introducerea de motoare aspirate de 3.6 litri (eventual V12), cu limita de turatie de 20.000 rpm, si eliminarea partii electrice :)
Eu incet incet tind sa cred ca prototipurile Audi din cursa de 24h lasa in urma monoposturile F1 mai ales in viraje, datorita aerodinamicii lor. Nu pot sa confirma asta 100%, dar...
În altă ordine de idei subscriu la cele spuse de Kimi.
Dupa care poate un pic mai multa apasare pe monopost, poate si 2-3 variante diferite de desene pentru aceste monoposturi si asta-i un alt pas care se poate face.
Eu cred că spectacolul ar crește dacă s-ar limita electronica. Acolo trebuie să intervină FIA. Formula 1 ar trebui să pună mai mult accent pe calitățile piloților, pentru că acum accentul e foarte, foarte, redus.
Chiar și Alonso a spus-o că monoposturile de azi sunt cu 10 secunde mai lente decât cele din 2004. 10 secunde. o eternitate!
Cândva pericolul era ceea ce caracteriza Formula 1. Într-adevăr, viața e mai presus de orice, dar nu-i obligă nimeni s-o riște. Cum nu l-a obligat nimeni pe Senna, Villeneuve s.a. Dacă e s-o luăm așa, de murit poți muri și pe fotoliu, nu neapărat în monopost. Moartea oricum e inevitabilă, nu înțeleg de ce ne frecăm la icre că Formula 1 are nevoie de siguranță exagerată, încât monoposturile să nu mai reprezinte niciun pericol.