Kimi Raikkonen a oferit un ultim indiciu că Lotus se va număra printre echipele de top şi în acest sezon, după ce a stabilit cel mai bun timp în ultima zi de teste de la Jerez.
Timpul său, 1:18.148, a fost însă mai slab decât cel cu care Felipe Massa a stabilit cel mai bun timp joi, iar finlandezul a parcurs 83 de tururi.
Poziţia a doua i-a revenit lui Jules Bianchi, pilotul creditat cu cele mai mari şanse să semneze un contract cu Force India. După ce a fost pe prima poziţie în cea mai mare parte a zilei, Sebastian Vettel a coborât în cele din urmă pe locul trei, fiind urmat de Esteban Gutierrez de la Sauber şi Jean-Eric Vergne de la Toro Rosso.
Lewis Hamilton a avut parte de prima zi reală de teste pentru Mercedes şi a recuperat din plin timpul pierdut miercuri, după ce a parcurs un număr record de 145 de tururi. Sergipo Perez (McLaren) a completat clasamentul şi a fost urmat de Valtteri Bottas de la Williams.După defecţiunea la cutia de viteze suferită dimineaţă, Pedro de la Rosa a avut o după-amiază productivă pentru Ferrari şi a parcurs 51 de tururi, însă a terminat ziua doar pe locul nouă.
Daca pe James Allen l-ati contestat... "nu nu-s bune parerile lui James Allen"... daca pe Mark Gillan l-ati contestat ""nu nu-s bune parerile lui Mark Gillan", nu-mi ramane decat sa-mi arunc in joc ultimul AS: Gary Anderson.
In speranta ca aveti bunul simt sa luati de bune parerile lui Gary Anderson ( a lucrat in F1, este in prezent editorialist expert pe probleme de motor sport la BBC, + plus ca a fost la fata locului in timpul acestor teste).
Ia priviti baieti: "
BBC F1 technical analyst Gary Anderson in Jerez
"The longer this test has continued, the more it looks as though Jenson Button's fastest time of 1:18.8 in the McLaren on the first day was very reasonable indeed. Red Bull's Sebastian Vettel has beaten it by 0.3secs on the final day but the track has four days' worth of rubber on it now, so should be considerably quicker. The fastest time of all remains Felipe Massa's 1:17.8 on Thursday in the Ferrari. But it's very difficult to cross-reference because of the highly abrasive surface at Jerez. Car characteristics also come into the equation. You'd expect the soft tyre to be about a second quicker than the hard. But the softer the tyre, the more understeer it generates in the car. And as the Ferrari seems to have oversteer the soft would be a good tyre for it. Likewise, the Mercedes has understeer, so the harder tyres would be better for it. But the harshness of the track means that while the soft will give an initial grip advantage, it will probably go away before the end of a single flying lap. Equally, the teams agree that because of the abrasiveness of the circuit, the hard tyre is actually a very good tyre for these conditions. And then there's the fact we don't know the fuel loads."
Cred ca stie ce vorbeste.
tot ce zici tu ...ai dreptate..acu poti sa ne lasi si sa faci dansul bucruiei..
JB campion modial...fara sa se dispute prima etapa
si McLaren la fel....felicitari pt sezonul 2013 !
restul sperati ca in 2014 McLaren va lasa sa castigati ceva
Ce conteaza testele? Nu acum se decide cat de fiabila este masina. Asa ca nu te agita... McLaren ii poate bate pe toti, si, in acelasi timp, se poate bate singura.
P.s. Daca mai imi plagiaza careva numele, ne suparam.
Din pacate, McLaren are obiceiul sa-si dea cu stangul in dreptul - trebuia sa-l ia pe Kimi si nu sa riste cu Perez, care este foarte impulsiv si cam necopt la nivel de experienta!
Ce zici de a posta o analiza a celor 4 zile de test de la Jerez. Nu trebuie sa o faceti voi avand in vedere cati timpi sunt de analizat corelat cu ce pneuri au folosit. Si pe site la James Allen si pe planet-f1 si sky sports sunt analize a testului de la Jerez.
Posteaza te rog sa vedem ce mai zic "baietii" nostri :)
http://www.f1fanatic.co.uk/2013/02/09/covers-teams-jerez/
Si oricum morala este:
"Of course these times should be treated with caution because we don’t know how much fuel was in the cars when they were set. After all, Ferrari had the second-quickest new car in the same test last year, which was clearly not the case once the season began."
Este posibil ca McLaren sa aiba cea mai rapida masina in teste, dar pana la inceputul sezonului este destul inca sa se schimbe acest lucru. La fel si in cazul celor de la Ferrari, celor de la Lotus si orice alta echipa.
Dupa cei de la Sky Sports, Lotus sunt deja campioni mondiali, asta pentru ca au fost rapizi in 2 zile lol. Probabil daca era o alta echipa, ziceau altceva.
http://www1.skysports.com/formula-1/news/22058/8483280/What-we-learnt-from-the-Jerez-Test
Pana la urma, testele sunt bune pentru a prosti fani ca McLaren_Mircea, care nu face decat sa umple pagini de text, degeaba, doar pentru ca nici el nu stie si nu intelege ce scrie in acele pagini, si ciudat desi se crede cel mai mare fan McLaren, nici macar el nu are incredere in pilotii si in masina produsa de acestia. Comparativ cu increderea pe care fanii Ferrari o au in Alonso (macar acesta a aratat ca desi nu a avut o masina buna, totusi a dat tot ce-a putut mai bun pe pista), increderea unui fan ca McLaren_Mircea, ne arata doar cat de superficial este acesta. Alaturi de alti wanna be McLaren fans can "Danoe" si altii, nu ne arata decat ca fanii nu sunt cei care dupa fiecare test incearca sa-i convinga pe ceilalti fani cat de buna este masina echipei lor favorite, ci adevaratii fani sunt cei care se uita la cursa si se bucura sau se intristeaza alaturi de pilotul favorit.
Cat despre ceea ce zic "baietii nostrii", prost nu este cel care incearca alte idei, prost este cel care foloseste aceasi idee (lucru) si spera la un rezultat diferit. Se numeste "the definition of insanity".
"Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Albert Einstein"
"Celebrul" fan McLaren, McLaren_Mircea, in fiecare sezon nu face decat sa vina si ne explice cat de prosti suntem toti pentru ca nu-l ascultam, si pentru ca nu credem ceea ce ne spune, si in fiecare post, nu face decat sa-si bata joc de ceea ce el numeste pasiune pentru Formula 1, sperand totusi ca rezultatul sa fie diferit.
Nu vine timpul sa se opreasca? Cred ca a venit timpul sa schimbe caseta, pana la urma, suntem fani si nimic altceva. Nu suntem nici lideri de opinie si nici piloti, nu suntem ingineri si nici salariati ai vre-unei echipe, suntem doar niste simpli fani. Pasiunea fiecaruia pentru o anumita echipa sau un anumit pilot nu tine de ceea ce spun testele, nu tine de culoarea echipei sau de numele ei, tine de ceea ce ne place noua la aceea echipa. Iar a jigni acest lucru, doar pentru ca un fan este frustrat, nu cred ca este cinstit ca restul fanilor sa sufere, nu este nevoie ca noi sa-i intelegem frustrarea, nu avem cu ce sa-l ajutam. Poate este timpul sa se impace cu idea ca nu-l putem ajuta, si sa caute un forum unde lumea poate il va asculta. Poate forumul celor de la McLaren? Nu cred ca-l vor asculta nici acolo din pacate, de fapt cred c-o sa fie ridiculizat, dar poate incerca nu-i asa? Mi-as dori sa inteleaga ca este timpul sa puna stop, nu il putem ajuta sa-si stavileasca frustrarea sau sa se vindece de ea, nu putem decat sa speram ca fanii se bucura de cursele si de evenimentele din timpul curselor si nu au nevoie sa-i convinga pe altii ca unii sau altii sunt mai buni.