Raikkonen acuză o problemă la ambreiaj pentru startul ratat. Ferrari: "Kimi a încurcat butoanele"

de Daniel Popescu
Luni, 07.09.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Kimi Raikkonen susţine că a ratat startul la Monza din cauza pozitoionarii greşite a ambreiajului, în timp ce Ferrari suspectează că finlandezul a încurcat butoanele.

Esential 2 este locul de pe care a plecat Kimi Raikkonen in cursa de la Monza
20 este locul pe care a coborat Kimi Raikkonen inainte de intrarea in primul viraj
5 este pozitia ocupata de Kimi Raikkonen la finalul Marelui Premiu al Italiei
Kimi Raikkonen a produs surpriza calificărilor în Marele Premiu al Italiei după ce a obţinut locul doi pe grilă, însă a ratat startul şi a coborât până pe ultima poziţie înainte de intrarea în primul viraj.

La finalul unei curse în care a obţinut un nesperat loc cinci, fostul campion mondial a acuzat o problemă de poziţionare a ambreiajului care a condus la calarea temporară a motorului.

"Motorul s-a calat când am lăsat liber primul ambreiaj. Din câte înţeleg am procedat corect, dar putem observa că există o problemă cu al doilea ambreiaj. Nu era în locul corespunzător.

Sunt destul de sigur că l-am pus corect, ca întotdeauna. Nu ştiu. Indiferent de situaţie, s-a calat şi după câteva secunde eram pe ultimul loc. Nu mi s-a mai întâmplat asta niciodată", a declarat el.

Ferrari: "Raikkonen a încurcat butoanele"

În schimb, Maurizio Arrivabene, şeful Scuderiei Ferrari, consideră că Raikkonen a comis o greşeală de pilotaj în urma căreia a ratat startul. Totuşi, el admite că s-ar putea înşela, iar inginerii vor analiza situaţia pentru a identifica cea mai probabilă cauză a incidentului.

"Dacă a fost o problemă tehnică vă vom spune. Pe baza imaginilor de la televizor, se pare că s-a chinuit sau a încurcat cumva procedura cu un deget. Dar este greşit să facem o acuzaţie înainte de să vem toate datele", a explicat italianul.

În urma rezultatelor de la Monza, Raikkonen a coborât pe locul cinci în clasamentul general cu 92 de puncte, la cinci puncte în spatele lui Felipe Massa, care a terminat cursa pe poziţia a treia.

Via Motorsport

Comentarii (12)

  • Când a ieşit de la boxe, butonul buclucaş nu tot în poziţia aceea era? :)
    12 3
  • Asta n-are nici o treaba cu actuala procedura de pilotaj! Putea fi pe 2-3 podium Ferrari!!
    12 4
  • Nu inteleg ce mai cauta la Ferrari! face greseli intr-un an cat n-a facut Vettel in viata lui!
    17 26
  • iesitul de la boxe nu e totuna cu startul, nu e vorba de masini personale din garaj aici. Sunt anumite sisteme facute doar pentru start, setabile si da e posibil ca un inginer buclucas (al lui vettel sa zicem) sa i-l mute, chiar Arivabene a admis ca trebuie analizat. Deci posibil este. Dar e posibil si ca Raikkon sa faca precum ala de pleaca beat spre casa, se rataceste si acuza ca i-a fost furata strada pe care sta
    16 7
  • papagalul asta pitecantrop, in speta un betiv absolut ordinar, nu are ce cauta in F1, defapt ar trebui sa isi ia si superlicenta si permisul la taiat marunt dupa care sa si le indese in posterior sub forma de supozitoare....... S-a vazut clar pe filmare ca el dormea in timp ce restul pilotilor luau startul...... probabil avea un vis umed cu o halbade dublu rafinat sau de samagon... Oricum nici Mauritio Larevedere nu este foarte intreg la cap, dupa ce ca a vazut ca raikakatonen asta nu ii capabil sa mai fie pilot si ca isi bate joc de troaca lor rosie a decis ca mai tin paiata inca un sezon....... Altfel spus, cum sa fi platit regeste sa fi prost si sa demonstrezi ca habar nu ai ce sa faci.... Sezonul trecut era vinovata masina facuta pentru Alonso pentru impotenta lui.... acuma cu masina facuta pentru el.... cine mai ii de vina....... cine in afara de lipsa totala de talent!!!!!

    P.S. Jump
    7 27
  • zicsieu
    Băi nea ajungebine,Când a plecat în turul de încălzire butonul era bine, apoi le-a încurcat? Ale dreac butoane, cum s-au mutat ele dintr-un tur...cred ca și beat să fie un pilot de f1 nu încurca butoanele de start. Din reluare, pe grafica, eu am văzut ca s-a turat puțin după care a sarit diun viteza, fiind nevoie de o a 2a apăsare pentru a cupla complet ambreiajul.
    21 2
  • Asa e cand esti batran,mai uiti!
    6 11
  • Bogdan
    Daca gresea butonul il depaseau unu, doi, nu tot plutonul.
    12 2
  • george
    eu cred ca i s-a cerut de la boxe sa testeze monopostul.Trebuia sa fie pe ultimul loc ca sa testeze demarajul,depasirile pilotilor cu motor Mercedes.Daca era cursa mai lunga,avea timp sa-i depaseasca si pe WIilliams.
    6 0
  • Nu cred ca butoanele alea sar de pe pozitii in turul de formare. Chiar nu cred. In turul de formare cum a reusit sa plece de pe loc?!
    4 1
  • Ce treaba are turul de formare sau plecarea de la boxe cu startul? Daca tot va uitati de-o viata la f1 ar fi trebuit sa observati ca atunci cand pilotii opresc in grila pentru a lua startul fac ultimele setari de optimizare a cutiei de viteze pentru a avea randamentul maxim al cuplului motor pe ambreiaje. In fine, trebuie sa vezi f1 putin si dincolo de cursa propriu-zisa.
    3 1
  • kimi a fost adevaratul invingator!
    6 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru