Circuitul de la Monte Carlo a oferit una dintre cele mai echilibrate sesiuni de calificări din istoria recentă a Formulei 1, dar și un rezultat pe măsură.
Kimi Raikkonen a obținut primul său pole position după Marele Premiu al Franței din 2008 și va pleca astfel de pe prima poziție a grilei de start pentru Ferrari. Finlandezul va fi acompaniat pe prima linie a grilei de start de coechipierul său Sebastian Vettel, în timp ce locul 3 i-a revenit lui Valtteri Bottas, iar cei doi rivali s-au poziționat la numai 4 sutimi de secundă în spatele lui Raikkonen.
Lewis Hamilton a stabilit doar al 14-lea timp după ce a raportat probleme la monopostul Mercedes pe parcursul celei de-a două părți a calificărilor. Britanicul a derapat în mai multe rânduri, iar ultimul său tur rapid a fost compromis de un accident suferit de Stoffel Vandoorne. În acest context, Red Bull și-a adjudecat locurile 4 și 5 prin Max Verstappen și Daniel Ricciardo.
La revenirea temporară în Formula 1 ca înlocuitor pentru Fernando Alonso, Jenson Button a stabilit al nouălea timp, însă va pleca ultimul din cauza unei penalizări de 15 poziții pentru schimbarea unor componente ale unității de propulsie.
Marele Premiu al statului Monaco va avea loc duminica cu începere de la ora 15:00.
Raikkonen a facut cateva tururi foarte bune, Vettel la fel dar ambii au facut turul bun cand a contat si asfel avem o a doua line Ferrari din acest sezon :P
Pilotii Toro Rosso au mers foarte bine, pilotii McLaren dar din pacate Button va pleca din ultima linie, in timp ce Vandoorne cred ca va pleca de pe 12, asta este a gresit acolo si a i-a stricat turul lui Hamilton (doar ca n-a facut-o intentionat).
Dar pana la cursa, bravo Raikkonen si bravo Vettel :P
Se găsește greu ce fumezi tu ? Marfă de marfă, nu ? Mult mai tare decât pungile aurolacilor, este ?
Ferrari au masina si linie de piloți oricât latră cei care nu au treaba cu sportul ci doar ură pe echipă, piloti, etc. " Bosorogul " finlandez a arătat cum se pilotează azi, vreau sa ii vad si pe restul la 38 de ani ce fac.....pacat ca nu este mai constant. Din pacate circuitul ă fost mereu plictisitor deci bănuiesc că anul asta nu va fi excepția. Am așteptări de la Red Bull si de la Bottas sa faca putin cursă mai animată. Administratorii paginii sa faca putina ordine printre putoii care jignesc in stanga si in dreapta....putin respect
Asta-i bine că nu fumezi nimic special. Să știi că tipi, așa, mai "originali", găsești și pe alte site-uri. Pe ESPN de exemplu, este unul foarte furios că propria echipă l-a sabotat pe Hamilton, ca să nu se depărteze prea mult de Bottas, la puncte. Tot acolo, un alt "original" este convins că McLaren are cea mai bună mașină aici și că Alonso ar fi fost în pole, la distanță de ceilalți. Fani și fani ...
Fanii sunt fani, prietene, unii au mai multe țigle pe casă, alții mai puține, temperamente diverse, fanatici sau nu, serioși sau caterincoși, d'aia sunt frumoși fanii.
1.nu stiu ce progres major vede la Mclaren:Alonso a terminat pe 7 calificarile catalene pe un circuit de motor,azi cel mai bun Mclaren este pe 9 pe un circuit unde hrabla Honda nu conteaza prea mult.Concluzie-pentru Mobius pozitia 9 este superioara pozitiei 7.
2.Hamilton trebuie sa-i plateasca polite lui Mobius ca nu a vrut sa fie sluga lui Fernando in 2007.Pun pariu ca Mobius crede ca Alonso l-a sfatuit pe Vandoorne sa-i strice turul lui Hamilton.
3.Hamilton nu are voie sa se planga cand vizibil masina nu functioneaza cum trebuie ca daca o face este cel mai mare frustrat.Alonso in schimb nu este un frustrat,el este mandru de motorul gp2 si se mandreste cum trec altii de el.
4.Kimi trebuie sa-si ceara scuze ca a performat.Aici Mobius are dreptate - stie el bine ce s-a intamplat la Ferrari in 2010-2013.Dar propun si eu sa-si ceara scuze si Alonso fara de Massa si Kimi ca nu a fructificat ajutorul primit.
5.Fara Alonso cursa nu-i interesanta dar unde-i Alonso e mega-eveniment.Daca se duce Alonso la cazinou pun pariu ca pentru Mobius jocurile de noroc devin nr.1.
Asa pentru Mobius sper sa puncteze Button si Alonso sa abandoneze in Indy ca asa poate se trezeste si el la realitate
Adică de ce Mercedes îi poate cere, de trei ori în cinci curse (de două ori într-o cursă), lui Bottas să-l lase pe Hamilton să treacă și nu-i acuză nimeni de ceva, iar Ferrari nu poate face asta, în cazul lui Kimi ? Dar dacă Vettel va fi mai rapid și Kimi îl va ține în spate, iar Bottas, sau Max, vor fi pe aproape ? Cum se rezolvă ? Se pierd, să zicem, șapte puncte prețioase, sau mai multe, aiurea ? Ai văzut ce diferență a fost anul trecut între Rosberg și Hamilton, nu ?
Eu sunt fan Ferrari, implicit al piloților care sunt acolo, indiferent de nume, eu îmi doresc ca Ferrari să câștige și ca să câștige la final, consider că sunt obligați să facă tot ceea ce este necesar, inclusiv ordinele de echipă. Pentru că indiferent dacă pilotul s-a numit Schumi, că se numește Vettel, sau Kimi, că se poate numi Max, sau Ricci, sau chiar Hamilton, nu contează numele lor, important este brandul Ferrari. Ca și la fotbal, ești fanul unei echipe, nu al jucătorilor care sunt pe moment acolo și care peste un an pot fi în altă parte.
Am și specificat "dacă Vettel va fi mai rapid și Kimi îl va ține în spate, iar Bottas, sau Max, vor fi pe aproape". F1 nu este o societate de binefacere și nici nu este populată de buni samariteni, dar dacă Kimi va fi mai rapid, ai dreptate, ar fi păcat să i se impună ceva.
@dubfire
Eu nu vorbeam de strategie, eu am spus că pur și simplu i s-a cerut să-l lase să treacă și punct. Asta nu înseamnă că sunt împotriva acestei practici, după GP Spania am spus că Bottas a făcut exact ce trebuia să facă, atât în Bahrein, cât și în Spania și că este un foarte bun jucător de echipă. Eu mă refeream la cei care judecă cu balanțe diferite, adică la Mercedes dacă s-a întâmplat, a fost OK, dar dacă s-ar întâmpla, pentru că nu s-a întâmplat încă, la Ferrari ar fi catastrofă, Kimi furat, Kimi sabotat, Kimi martirizat șamd.
il fereste pe unul dar il pocneste celalalt
pit stop, nervi si cursa de recuperare apoi, fara podium
marca KIMI
i-au crescut copiii mari de cand a luat ultimul pole