Raikkonen: "A fost una dintre cele mai uşoare victorii din carieră"

de Daniel Popescu
Luni, 18.03.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Kimi Raikkonen afirmă că victoria de la Melbourne a fost una dintre cele mai uşoare din cariera sa, însă rămâne precaut în privinţa şanselor la titlul mondial.

Planul nostru a fost să facem două opriri şi am reuşit să facem exact asta. Am urmat planul şi a funcţionat perfect pentru noi.

Kimi Raikkonen
Pilot Lotus
Kimi Raikkonen a obţinut duminică pe circuitul de la Melbourne a 20-a victorie din carieră, datorită unui start excelent în care a câştigat trei poziţii şi a unei strategii cu numai două opriri la boxe.

Pilotul echipei Lotus afirmă că victoria a fost una foarte uşoară, în primul rând datorită faptului că a avut un puternic caracter strategic, în care gestionarea optimă a pneurilor medium oferite de Pirelli a fost crucială.

"Planul nostru a fost să facem două opriri şi am reuşit să facem exact asta, chiar dacă în primele curse este întotdeauna dificil să ştii când să te opreşti şi să nu intri prea devreme la boxe. Am urmat planul şi a funcţionat perfect pentru noi. Am putut salva pneurile şi să pilotez repede dacă eram nevoit. A fost una dintre cele mai uşoare curse pe care a trebuit să o câştig.

Sper să mai avem multe curse de acest gen", a declarat finlandezul la finalul cursei.

Prin prisma victoriei şi, mai ales, a modului în care monopostul Lotus gestionează pneurile, Raikkonen este considerat deja unul dintre pretendenţii la titlul mondial, însă acesta afirmă că este prea devreme să se gândească la un astfel de lucru. "Este bine, dar este doar prima cursă şi nu schimba prea mult obiectivele noastre şi modul în care lucrăm. Suntem mulţumiţi de victorie, dar mai avem multe de făcut pentru a încerca să câştigăm titlul", a adăugat el.

Este pentru prima oară după Marele Premiu al Braziliei din 2007 când Raikkonen poziţia de lider în clasamentul general, însă coechipierul său Romain Grosjean a avut parte de o cursă modestă şi a terminat doar pe locul 11., deşi a plecat chiar din spatele finlandezului. Şeful Eric Boullier afirmă că startul ratat al francezului a dat peste cap întreaga strategie de cursă.

"Din păcate am rămas blocaţi în trafic şi chiar dacă monopostul nostru gestionează bine pneurile, acesta devine subvirator şi supravirator când eşti în trafic, iar asta distruge cauciucurile.

Am avut ghinion după un start greşit. I-am schimbat strategia pentru trei opriri, dar nu am reuşit niciodată să-l scoatem din trafic", a precizat el.

Via Lotus

Comentarii (9)

  • pingpong
    daca nu se pierd pe parcurs cei de la Lotus, Raiko castiga la pas campionatul cu victorie peste victorie. Numa sa nu ramana in trafic, ca din cate am inteles acolo se distrug repede pneurile pe Lotus.
    25 10
  • acum sa nu exageram !
    Sa zica "merci",poate alta nu mai pupa,sa nu se umfle in pene mai ales asa zisi "fani" ai lui.E prima cursa si i-a mers cu doar 2 opriri la boxe,conditiile vor fi diferite in urmatoarele curse...asa ca...ciocul mic si joc de glezne,las o asa si spera ca vei ramane la bataie cu primii ! P.S. e valabil pt toti,inca nu putem spune ca s a conturat un nivel de performanta,poate dupa China ?!
    11 28
  • Monopostul Lotus "... devine subvirator şi supravirator când eşti în trafic ..."???? Wow. Asta da performanta!
    7 17
  • Romain Grosjean a terminat pe locul 10 si nu pe 11 cum e scris in text.
    9 0
  • fugfug
    frateee! p'acilea sta tre sa faci. Nu conteaza cine castiga, trebuie sa-i ridici statui lui Alonso in continuare. "E cel mai bun ... îîî, hâââ, aaa, ... pentru ca e ..." q.e.d (jalnic)
    6 8
  • pingpong
    care exagerare? am zis: DACA nu se pierd, daca se pastreaza ecarturile astea intre masini kimi va castiga usor fiecare cursa. Doar a spus ca nici nu s-a fortat macar
    6 6
  • @pingpong-Nu vorbea nimeni cu tine,ci cu "acum sa nu exageram !".
    1 2
  • 4rings
    go kimi
    5 3
  • Eu nu inteleg de ce sa face frecvent aceasta greseala am remarcat-o si pe comentariu lui Florin Ion : ,,Este pentru prima oară după Marele Premiu al Braziliei din 2007 când Raikkonen poziţia de lider în clasamentul general" . Kimi a avut un inceput de 2008 destul de bun dupa prima cursa, ce e drept castigand in Malaezia dupa abandonul lui Massa (care a dominat parte din cursa), dar in Spania a fost cursa lui. Totusi prima data aveam sa inclin ca a fost ultima data lider in Spania in 2008, dar terminand pe 3 in Turcia si Massa castigator a mentinut o diferenta de un punct incat atunci Raikkonen a fost ultima data lider al clasamentului general. Acesta putea sa fie si in urmatoarea etapa din Monaco, cand cu cateva tururi inainte de final era pe 5 si ar fi fost la egalitate cu Hamilton insa poate cel mai bun rezultat care putea sa fie pentru Force India, inainte de cel de la Spa 2009, cand Sutil era pe 4 a fost pierdut datorita acrosajului dintre Kimi si german in virajul de dupa iesirea din tunel Parca cei doi au reintrat la boxe si Kimi a terminat pe 9, la finalul cursei in care a suferit si un drive-through De acolo polul s-a mutat catre Hamilton, insa lucrurile au ramas echilibrate inca mai ales ca a fost incidentul din Canada dar si datorita cursei bune facute de Kimi in Franta (dupa ce a terminat pe 2, in spatele lui Massa desi a condus un monopost F2008 ce parea ca se "descompune") si locul 4 sau 5 din Marea Britanie (in conditiii acelei ploi nebune). De mentionat si aici ca Massa, Lewis si Kimi au fost la egalitate cu 48 de puncte, dar Lewis si Felipe deja aveau 3 victorii in timp ce Kimi avea 2. Dupa succesiune de curse in care nu punctat/abandonuri Valencia, Spa, Monza si Singapore lupta a ramas intre ceilalalti doi.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru