Pilotul echipei Lotus afirmă că victoria a fost una foarte uşoară, în primul rând datorită faptului că a avut un puternic caracter strategic, în care gestionarea optimă a pneurilor medium oferite de Pirelli a fost crucială.
"Planul nostru a fost să facem două opriri şi am reuşit să facem exact asta, chiar dacă în primele curse este întotdeauna dificil să ştii când să te opreşti şi să nu intri prea devreme la boxe. Am urmat planul şi a funcţionat perfect pentru noi. Am putut salva pneurile şi să pilotez repede dacă eram nevoit. A fost una dintre cele mai uşoare curse pe care a trebuit să o câştig.
Sper să mai avem multe curse de acest gen", a declarat finlandezul la finalul cursei.Prin prisma victoriei şi, mai ales, a modului în care monopostul Lotus gestionează pneurile, Raikkonen este considerat deja unul dintre pretendenţii la titlul mondial, însă acesta afirmă că este prea devreme să se gândească la un astfel de lucru. "Este bine, dar este doar prima cursă şi nu schimba prea mult obiectivele noastre şi modul în care lucrăm. Suntem mulţumiţi de victorie, dar mai avem multe de făcut pentru a încerca să câştigăm titlul", a adăugat el.
Este pentru prima oară după Marele Premiu al Braziliei din 2007 când Raikkonen poziţia de lider în clasamentul general, însă coechipierul său Romain Grosjean a avut parte de o cursă modestă şi a terminat doar pe locul 11., deşi a plecat chiar din spatele finlandezului. Şeful Eric Boullier afirmă că startul ratat al francezului a dat peste cap întreaga strategie de cursă.
"Din păcate am rămas blocaţi în trafic şi chiar dacă monopostul nostru gestionează bine pneurile, acesta devine subvirator şi supravirator când eşti în trafic, iar asta distruge cauciucurile.
Am avut ghinion după un start greşit. I-am schimbat strategia pentru trei opriri, dar nu am reuşit niciodată să-l scoatem din trafic", a precizat el.Via Lotus
Comentarii (9)