Raikkonen a castigat Marele Premiu al Belgiei!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Ferrari a avut nevoie de 12 curse pentru a obtine prima victorie in sezonul 2009, Raikkonen adjudecandu-si practic prima pozitie in primele tururi de dupa start, cand a profitat de sistemul KERS pentru a-si depasi toti rivalii.
Marea surpriza a fost produsa insa de Fisichella, care a obtinut locul 2 la capatul unei curse impresionante in care a reusit sa tina pasul cu Raikkonen intr-o maniera fara precedent in acest an. Totodata, Force India si-a trecut in cont primele puncte din scurta sa istorie, la capatul a 30 de starturi in Formula 1.
Ultima treapta a podiumului a fost ocupata de Sebastian Vettel, care a profitat cel mai mult de abandonul lui Jenson Button si de locul 7 obtinut de Rubens Barrichello pentru a reduce diferenta care il separa de liderul clasamentului.
BMW-Sauber a avut parte de cea mai buna cursa a sezonului, ocupand locurile 4 si, respectiv, 5 prin Robert Kubica si Nick Heidfeld, cei doi fiind urmati de Heikki Kovalainen. Rubens Barrichello a obtinut doua puncte pretioase in lupta pentru titlu, in ciuda unor scurgeri de ulei si a fumului alb ce iesea din spatele monopostului Brawn GP in ultimele tururi. Ultimul punct pus in joc i-a revenit lui Nico Rosberg, pilotul echipei Williams.
Jenson Button isi vede tot mai amenintata suprematia in clasament, britanicul fiind obligat sa abandoneze in primul tur alaturi de Lewis Hamilton in urma unui accident colectiv provocat de Romain Grosjean.
FILMUL CURSEI
DEZLANTUIREA LUI RAIKKONEN
Startul Marelui Premiu al Belgiei a fost unul dintre cele mai spectaculoase din acest sezon competitional. Fisichella a realizat un start foarte bun, reusind sa se mentina pe prima pozitie in contextul unor modificari radicale de clasament in pluton. Plecat de pe locul 4, Barrichello a ratat complet startul, iar Raikkonen a tasnit din spate depasind cateva monoposturi inainte de intrarea in primul viraj. Desi finlandezul nu a mai putut frana la timp si a iesit foarte larg in primul viraj, acesta a reusit totusi sa revina pe locul 3 datorita sistemului KERS, in spatele lui Fisichella si Kubica. Dupa numai cateva viraje, finlandezul a lansat un nou atac la adresa lui Kubica, pe care l-a depasit foarte usor tot datorita tehnologiei KERS.
GHINIONUL BRITANICILOR BUTTON SI HAMILTON
In spatele plutonului lucrurile au fost insa si mai dramatice, Button fiind lovit puternic din spate de Grosjean.
Pilotul echipei Brawn GP a pierdut controlul volanului, iar Hamilton si Alguersuari nu au mai avut timp sa ii evite pe cei doi, izbindu-se de parapeti si avariindu-si grav monoposturile. Toti cei patru piloti implicati in acest accident au fost nevoiti astfel sa abandoneze inca din primul tur al cursei. Safety car-ul a intrat imediat imediat pe circuit, intrucat pista era plina de ramasite ale monoposturilor implicate, iar Trulli, Sutil si Barrichello au profitat de acest lucru pentru a intra la boxe.RAIKKONEN, LIDER PENTRU OARA IN 2009
Masina de siguranta a iesit de pe circuit in turul 5, iar Raikkonen nu a stat mult pe ganduri si a lansat un atac la adresa lui Fisichella, pe care l-a depasit cu mare usurinta dupa numai cateva viraje, instalandu-se astfel pe prima pozitie. Campionul mondial din 2007 a fost pur si simplu dezlantuit, stabilind rapid cel mai bun timp pe turul de circuit si distantandu-se de rivalul sau.
Intre timp, Barrichello a urcat pana pe locul 12 in speranta ca strategia urma sa-i permita sa castige puncte. La finaul primelor 10 tururi, Raikkonen era urmart in clasament de Fisichella, Kubica, Glock si Webber, australianul castigand 4 pozitii fata de start. Vettel nu a fost la fel de norocos, germanul urcand doar pe locul 7 dupa ce l-a depasit pe Rosberg la iesirea masinii de siguranta de pe pista.
TRULLI SI ALONSO, NEVOITI SA ABANDONEZE
Turul 13 a consemnat debutul primei serii de intrarii la boxe, trecute in dreptul lui Kubica si Glock. Un singur tur mai tarziu, Raikkonen si Fisichella au intrat simultan la boxe, pilotul Scuderiei Ferrari ramanand in continuare in fruntea clasamentului. La randul lor, Webber si Heidfeld au iesit de la boxe in acelasi timp, iar australianul si-a aparat cu indarjire pozitia in pitlane, fiind la un pas sa se loveasca de monopostul BMW-Sauber. Comisarii de cursa au considerat insa ca mecanicii l-au eliberat pe Webber de la boxe intr-un moment nepotrivit, astfel ca pilotul Red Bull a fost nevoit sa suporte o penalizare de tip drive-through. Australianul a pierdut astfel contactul cu primele pozitii, coborand pana pe locul 13.
Intre timp, Trulli a fost nevoit sa abandoneze in turul 22 in urma unor probleme tehnice cauzate, printre altele, si de furtunul de realimentare.
Italinul a incheiat astfel dramatic o cursa incepeuta pe locul 2, insa italianul ocupa ultimul loc in cursa in spatele lui Badoer in momentul in care s-a retras la standuri.Intre timp, Alonso a urcat pana pe locul 3 inaintea ultimei intrari la boxe datorita unei strategii cu un prim stint foarte lung, in timp ce Kovalainen a ajuns pana pe locul 5. Mecanicii echipei Renault au avut insa nevoie de peste 30 de secunde pentru a inlocui pneul stanga-fata, sistemul de prindere fiind afectat de un acrosaj in primul viraj al cursei. Spaniolul a revenit pe pista doar pe locul 14, in fata ultimului clasat, Badoer, insa problema la pneul stanga-fata nu a fost rezolvata, iar Alonso a fost nevoit sa abandoneze.
RAIKKONEN SCAPA IN CASTIGATOR
Raikkonen s-a mentinut in frunte, insa Fisichella s-a pozitionat la mai putin de o secunda in spatele pilotului finlandez, avand sanse reale sa lupte pentru o victorie de senzatie. la fel ca si la finalul primului stint, cei doi au efectuat simultan a doua oprire la boxe in turul 31. Cei doi au petrecut cate 7.1 secunde la standuri, astfel ca Raikkonen a iesit pe circuit la aproximativ o secunda in fata lui Fisichella. la randul sau, Vettel a reusit sa urce pe locul 3 la ultima oprire la boxe, efectuata cu numai 9 tururi inainte de final.
Ultimele tururi ale cursei au fost animate de Rubens Barrichello, al carui monopost a scos fum alb din cauza unei scurgeri de ulei. Brazilianul a ramas insa competitiv si si-a adjudecat locul 7 in detrimentul lui Nico Rosberg.
Marele Premiu al Belgiei a consemnat 6 abandonuri, trecute in randul lui Alonso, Trulli, Button, Grosjean, Hamilton si Alguersuari. Cel mai bun timp in cursa a fost inregistrat de Sebastian Vettel, pilotul echipei Red Bull Racing fiind cronomtrat cu 1:47.263 in turul 38.
Rezultatele complete ale Marelui Premiu al Belgiei sunt disponibile aici.
despre o investigatie privind acest incident,dar pana la urma vad ca nu s-a luat nicio masura..hmm cred k trebuie sa merg la biserica mai des..vad ca ferrari au reusit si ei sa castige in cele din urma o cursa..
oricum a fost o cursa plina de peripetii,as vrea sa fie mai des asemenea curse !..asa spectacol....
E adevarat ca a iesit de pe trasa pistei dar asta ptr ca cel din fata lui era prea lent, tocmai din cauza asta comisarii nu l-au taxat ! Poti sa te superi pe mine dar sa stii ca sunt cat se poate de obiectiv.
In rest Bravo lui a meritat victoria chiar daca Fisi cred eu ca a fost cu o zecime mai rapid ca el dar asta din cauza ca a stat la aspiratie , dar Kimi e profesor pe acest circuit, si-a demonstrat valoarea !
felicitari si lui fisichella...o cursa senzationala intr-un force india !!!
rasturnari senzationale de clasament a fost etapa asta in F1champ !!
ce bine ar fi daca ar fi mai des asa ceva....sa mai castige si alti useri nu numai cei care sta toata ziua sa adune zeci de puncte din stiri !!!
Dumnezeu exista !o Duminica linistita va doresc tuturor !!!
si mai tarziu..10 giro...Raikkonen primo davanti a Fisichella, Kubica, Glock, Webber, Heidfeld, Vettel, Rosberg, Alonso e Kovalainen. Ci avviciniamo ai primi pit-stop. Finora Raikkonen non è stato penalizzato per quanto accaduto al via.
El cu Kimi mi-a facut o gramada de puncte in -F1Champ-
Acum le-a dat peste nas !!!
comentariile.. in comm-ul meu la acest articol am spus ca o sa trebuiasca sa merg mai des la biserica ,k d-zeu nu prea ma mai asculta..insa ai si tu o scuza,, a castigat ferrari:) si de aceea nu ma supar..
Au incercat sa-l umfle cu pompa pe massa anul trecut, sa-l faca campion, dar nu a tinut. Kimi e un campion natural,ciclopul massa va iesi intatdeauna pe locul doi,si daca concureaza singur !
Dar acest caz, aceea iesire, eu nu cred ca a fost neregulamentara si mai ales ca a fost chiar la start la inceputul cursei cand pnerile erau prea reci si nu aveau aderenta, asta cred ca a fost cauza acelei iesiri care intradevar poate i-a creat un avantaj dar inca o data o pun pe seama "sigurantei" cursei decat pe intentia de asi face avantaj iesind de pe trasa ideala
investigata de comisarii de cursa care umbreste victoria lui kimi..
Se vede clar, Kimi a intrat in sicana pe 4 si dupa intoarcerea pe pista a ajuns pe 3. Sunt fan Ferrari dar nu stiu daca a fost regulamentar. Oricum felicitari Kimi pentru victorie.
"Barrichello a castigat Marele Premiu al Europei de ctlnmihai 23.08.2009, 17:14
Sper ca pana la finalul sezonului ,steagul cu patratele sa nu fluture niciodata sfarsitul unei curse pentru pilotii Ferrari...."
si totusi s-a intamplat...sper sa nu fii prea suparat...:"De obicei merg ce+mi doresc sa si indeplineste..."
a fost o cursa frumoasa si sper ca ferrari sa mai aiba parte de asemenea evenimente in acest an...daca nu, la anul