Plecat din pole position, Sebastian Vettel a fost lider până la prima intrare la boxe, însă starturile excelente realizate de Kimi Raikkonen şi Fernando Alonso au contat decisiv în clasamentul final.
După ce nu a reuşit să impresioneze în calificări obţinând doar locul şapte pe grila de start, Raikkonen a câştigat trei poziţii la start şi apoi a gestionat cel mai bine pneurile medium, reuşind să termine cursa cu numai două opriri la boxe. Acest lucru i-a permis finlandezului să urce pentru a 20-a oară pe prima treaptă a podiumului şi să ofere echipei Lotus prima victorie a sezonului, după ce a gestionat impecabil ultimele tururi ale cursei.
ALONSO - SIMPLU ŞI EFICIENT
La rândul său, Fernando Alonso a plecat de pe locul cinci, a urcat pe locul trei la start şi a reuşit să-l devanseze pe Vettel la prima intrare la boxe. Pilotul Scuderiei Ferrari a adoptat o strategie cu trei opriri la boxe şi, după ce a evitat în ultimul moment un acroşaj cu un pilot Caterham întârziat, a terminat cursa pe locul doi în faţa unui Vettel care a fost nevoit să se mulţumească cu ultima poziţie a podiumului, nu înainte de a comite câteva mici greşeli pe parcursul cursei.
Felipe Massa a lăsat senzaţia că poate obţine un rezultat mai bun decât Alonso după un start excelent, însă în cele din urmă a ocupat doar poziţia a patra în faţa lui Lewis Hamilton.
Aflat la prima cursă pentru Mercedes, britanicul a avut parte de o cursă rezonabilă, însă a fost depăşit la start de Massa şi Alonso şi ulterior a avut parte de un duel spectaculos cu Alonso, alegând de asemenea o strategie cu trei opriri.
SUTIL - RATAREA UNEI OPORTUNITĂŢI
Mark Webber a fost marea dezamăgire a cursei, întrucât pilotul Red Bull Racing a ratat din nou startul şi a coborât de pe locul doi pe locul şapte. De acolo, australianul s-a luptat în a doua jumătate din top 10 şi în cele din urmă a ocupat locul şase în faţa revelaţiei Adrian Sutil.
Plecat doar de pe locul 12 al grilei de start cu pneuri medium, pilotul echipei Force India a ajuns de două ori în postura de lider pe măsură ce rivalii săi au intrat la boxe pentru schimbarea pneurilor supersoft. Germanul s-a menţinut pe primele poziţii până la al doilea schimb pentru pneuri medium, moment din care a început să piardă teren şi a terminat pe şapte, în faţa coechipierului Paul di Resta.
Conform aşteptărilor, McLaren a avut parte de o cursă dificilă, iar Jenson Button a obţinut doar cele două puncte aferente locul nouă, în timp ce coechipierul Sergio Perez a încercat o strategie similară cu cea a lui Sutil, însă a terminat pe 11. Ultimul punct pus în joc i-a revenit lui Romain Grosjean, care a plătit tribut unui start în care a pierdut câteva poziţii.
Nico Rosberg a ratat oportunitatea unui rezultat pozitiv după ce a abandonat în turul 27 din cauza unei defecţiuni tehnice, alăturându-se astfel lui Daniel Ricciardo (Toro Rosso) şi Pastor Maldonado (Williams), care au avut parte de o soartă similară.
Nico Hulkenberg nici măcar nu a putut lua startul în cursă din cauza unei defecţiuni la sistemul de alimentare cu combustibil al monopostului Sauber. Cel mai bun timp al cursei a fost stabilit de Raikkonen, care a fost cronometrat cu 1:29.274 în turul 56.
AUSTRALIA - REZULTATE CURSA:
1. Raikkonen Lotus-Renault 1h30:03.225 2. Alonso Ferrari + 12.451 3. Vettel Red Bull-Renault + 22.346 4. Massa Ferrari + 33.577 5.Hamilton Mercedes + 45.561 6. Webber Red Bull-Renault + 46.800 7. Sutil Force India-Mercedes + 1:05.068 8. Di Resta Force India-Mercedes + 1:08.449 9. Button McLaren-Mercedes + 1:21.630 10. Grosjean Lotus-Renault + 1:22.759 11. Perez McLaren-Mercedes + 1:23.367 12. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 1:23.857 13. Gutierrez Sauber-Ferrari + 1 lap 14. Bottas Williams-Renault + 1 lap 15. Bianchi Marussia-Cosworth + 1 lap 16. Pic Caterham-Renault + 2 laps 17. Chilton Marussia-Cosworth + 2 laps 18. van der Garde Caterham-Renault + 2 laps Fastest lap: Raikkonen, 1:29.274 Not classified/retirements: Driver Team On lap Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 40 Rosberg Mercedes 26 Maldonado Williams-Renault 25 Hulkenberg Sauber-Ferrari 1 World Championship standings, round 1: Drivers: Constructors: 1. Raikkonen 25 1. Ferrari 30 2. Alonso 18 2. Lotus-Renault 26 3. Vettel 15 3. Red Bull-Renault 23 4. Massa 12 4. Mercedes 10 5. Hamilton 10 5. Force India-Mercedes 10 6. Webber 8 6. McLaren-Mercedes 2 7. Sutil 6 8. Di Resta 4 9. Button 2 10. Grosjean 1
De cateva curse Massa este peste Alonso.... credeam ca Ferrari merge pe mana pilotului mai bun. Ei bine, acum mai bun este Massa. Dar ei merg pe mana banului si pierd. L-au chemat pe Massa la boxe stim noi in ce moment si i-au ruinat strategia cursei. Pacat!
L-ati vazut pe alonso pe podium cum strangea din dinti si apasa din buze?... are iar cosmaruri 2005
Ca de obicei hamilton e un dezastru iar mclaren nci nu cred ca mai merita amintiti
Oricum Ferrari au cea mai buna masina acum. Cu trei opriri la 7 sec spune multe. Daca nu-l incurcau pe Massa azi aveau locul 1 chiar.
Iar ei ofticati, normal, ca in loc sa le multumeasca si sa ii lase sa creada ca aduc un aport important, ii lăsa fara bucata de cascaval din glorie
poti sa ne dai si niste citate din presa internationala..asa cum ai facut in testele de iarna cand te-am felicitat pentru titlurile castigate in 2013
te umflai in pene prin februarie
Dar inca nu putem sti precis cine are cea mai buna masina, este abia prima cursa. Iar in timpul sezonului forma echipelor se mai schimba. Sper doar sa avem un campionat cat mai strins si curse castigate pe merit.
Felicitari Kimi pentru victorie si sper sa vad titlurile la Ferrari anul asta, indiferent de pilot.
ps. pt "cunoscatori"-Lotus foloseste cel mai eficient actualele pneuri Pirelli.
Pentru ca au luat un tractorist care venea cu banii de la Santander!
Pentru ca toti bezmeticii isi dau cu parerea!
Pentru ca s-au inventat tot felul de gageturi auto, doar-doar o mai castiga si Ferrari ceva!
Si as putea continua, dar mi-e lene! Scurt: Kimi - pilot de moda veche, care stie sa piloteze si nu sa stea mai mult in campanii de PR!
Alonso are mereu de castigat in cursa, cu sau fara ajutorul lui Massa, acesta a fost rapid si a demonstrat acest lucru, iar daca spre finalul cursei avea sansa de a se lupta pentru podium, ar fi facut-o cu siguranta, caci nu Alonso se afla in fata lui, ci Vettel..atat a putut astazi si, in comparatie cu alti piloti si coechipieri precum Webber de exemplu, Massa a avut o cursa foarte buna..
"Lotus şi Ferrari au fost într-o formă incredibilă şi NOI AM AVUT AL TREILEA cel mai rapid monopost. "-cu sa ai mai bibicule al 3lea monopost ca viteza cand te califici in pole? :))
Anu trecut aveau cea mai buna masina iar acum se bat sa ia un punct.
Un cuplu Raikkonen - Alonso era de vis....
Kimi avea avantajul titlului catigat cu Scuderia fata de Massa...
Pacat...
FELICITARI Kimi pt debutul de sezon, senzational!!!
Un cuplu Raikkonen-Alonso ar fi fost probabil asa cum spui,un vis. Insa cred ca ar fi fost unul urat in contextul in care Kimi nu ar fi facut niciodata ceea ce este nevoit sa faca Massa!
A fost chemat la boxe prea devreme cand avea pneuri bune doar pentru ca nu s-a lasat depasit de Alonso. Apoi normal ca a trebuit sa faca un stint lung cu urmatorul rand de pneuri - ineficient, a pierdut timp
Masina merge, se vede clar. Daca nu-i ruina propria echipa cursa lua locul 1 sau cel putin 2. Tin cu Ferrari. Pentru mine e mai important sa castige un Ferrari decat un anumit pilot Ferrari sa ia doar locul 2 si mai vedem, poate, poate iese
Nu a afectat evolutia? Ba da. Cine stie pe ce carari pietruite mai intra Alonso frustrat ca nu il lasa Massa.
Dar mult mai important, a afectat pozitia. Alonso a urcat un loc in dauna lui Massa. Poti sa ii dai inainte cu Alonso ar fi depasit, samd. Nu stim asta sigur si oricum intentia echipei a fost de a sacrifica pilotil care de mai bine de juma de an e mai bun, aka Massa.
bravo,ideea cu calupul de poze,TARE
A fost o cursa impresionanta, sunt foarte bucuros ca a cistigat ICEMAN, si ma bucur si pentru Massa, ca a inceput cu dreptul, ceea ce nu o pot spune de McLaren si Williams. se pare ca si Mercedes si-a rezolvat problemele cu pneurile, parca tin mai mult decit anul trecu.
O crusa fabuloasa si se pare ca se anunta si un sezon cu multe surprize. :)
"dar daca il chemau la boxe pe Alonso atunci cand l-au chemat pe Massa (asa ca sa nu il mai preseze pe Massa) ce loc ar fi luat azi spaniolas? Muuult mai jos. Pacat de brazilieni ca dupa un Senna venira doi slujitori, Barichello si Massa."
Bravo Kimi!!
Cei care dati cu noroi in modificarea strategiei lui Alonso la al doilea schimb de pneuri "ati uitat" sa amintiti ca prin modificarea strategiei l-a sarit si pe Vettel care era in fata lui Massa. Faptul ca a schimbat pneurile cu un tur mai devreme a fost castigatoare pentru Alonso (tur 21 Alonso - tur 22 Vettel). Daca schimba si Massa odata cu Vettel ramanea tot in spatele lui. Cei de la Ferrari au incercat sa prelungeasca stintul 2 al lui Massa. Nu le-a iesit (Massa a schimbat pneurile in turul 24). Ca se putea prelungi a demonstrat-o Kimi: primul schimb de pneuri in turul 9 al doilea in turul 34. Care ar fi fost rezultatul final daca putea si Massa sa faca asta ? Probabil castiga cursa.
Afirmatii de genul "daca il lasau pe Massa castiga cursa, il depasea pe Vettel ....." nu prea isi au rostul. Massa a stat in spatele monopostului RBR pilotat de Vettel 22 de ture din cele 58 al concursului. Nu a fost niciodata in postura sa-l depaseasa. Despre ce mai vorbim ?
Intrebare pentru cei ce se ocupa de acest site, forum, cat mai trebuie sa induram aceste comentarii? Cat mai trebuie sa induram inactivitatea dvs domnilor? Nu sunteti platiti sa aveti grija de acest site? Bunul simt va lipseste? Va plac aceste comentarii pline de gunoaie si de injurii? Sau credeti ca cineva va va plati reclame, pentru a-si face reclama pe un site care promoveaza ignoranta, jignirile si mai ales prostia?
- castiga cursa chiar daca esti mai plinut
- sa mergi bine chiar daca esti brazilian
- sa iesi pe locul 9 chiar daca anul trecut ai avut cea mai buna masina
- sa pierzi chiar daca esti la redbul
- sa conduci cursa chiar daca esti la force india
per ansamblu a parut ceva mai echilibrat chiar daca ne speria avansul din calificari al rb...