Propunerile complete facute de FOTA
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
FOTA a prezentat joi la Geneva modul in care priveste viitorul Formulei 1 printr-un amplu pachet de masuri menit sa reduca substantial costurile si sa imbunatateasca spectacolul.
Pe langa schimbarea sistemului de punctare si anumite masuri clare pentru reducerea costurilor, FOTA a facut o serie de propuneri mai putin mediatizate.
Iata lista completa a pachetului de masuri propus de FOTA, care pentru a intra in vigoare trebuie validat de Consiliul Mondial al FIA.
Regulamentul tehnic:
2009:
- Cresterea cu peste 100% a duratei de viata a unui motor (8 motoare pentru fiecare pilot pe sezon);
- Reducerea utilizatorii tunelului de vant si a centrelor CFD;
- Disponibilitatea motoarelor la un pret de 8 milioane de euro pe echipa pe sezon;
2010:
- Disponibilitatea motoarelor pentru 5 milioane de eurp pe echipa pe sezon;
- Cutii de viteze disponibile pentru 1.5 milioane de euro pe echipa pe sezon;
- Sistem KERS standard, cu un pret de 1-2 milioane de euro pe echipa pe sezon;
- Reducerea cu 50% fata de 2009 a cheltuielilor pentru dezvoltarea aerodinamica;
- Specificarea clara a numarului de dezvoltari pentru sasiu, bodywork si dezvoltarea aerodinamica;
- Interzicerea componentelor exotice, metalice si compozite;
- Standardizarea telemetriei si a sistemelor radio.
Regulamentul sportiv:
2009:
- Reducerea testelor cu 50%;
- Nou sistem de puncte pentru a acorda o recompensa mai mare castigatorilor: 12-9-7-5-4-3-2-1;
- Publicarea datelor legate de cantitatea de combustibil la inceputul cursei, specificatiile pneurilor si datele de realimentare.
2010:
- Recomandarea unui nou format pentru calificari;
- Oportunitati radicale pentru castigarea punctelor (de exemplu, un punct in clasamentul constructorilor pentru cel mai rapid pit-stop);
- Reducerea suplimentara a testelor (patru sesiuni de teste de cate 4 zile cu un singur monopost pe sesiune inainte de inceperea sezonului plus un shakedown);
- Reducerea duratei unei curse la 250 km sau 1 ora si 40 de minute.
Regulamentul comercial:
2009:
Sporirea informatiilor furnizate presei;
- Prezentare mai informativa si mai dinamica a Formulei 1 pentru a spori implicarea publicului;
- Un purtator de cuvant al fiecarei echipe disponibil pentru interviuri la fiecare cursa;
- Imbunatatirea experientei utilizatorilor pe site-urile echipelor;
- Obligarea pilotilor sa ofere autografe in weekendurile de cursa;
2010:
- Imbunatatirea transmisiilor TV
Am o singura obiectie asupra " Publicarea datelor legate de cantitatea de combustibil la inceputul cursei, specificatiile pneurilor si datele de realimentare".
Daca va fi asa, specialistii echipelor adverse vor putea calcula si elimina toate surprizele oferite de adversari. Dar ma repet; sunt convins ca acesti domni stiu mai bine decat mine ce e mai bine pt F1.
In rest propunerile cred ca sunt bune.