Propuneri pentru sporirea siguratiei pilotilor
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Accidentul suferit de Felipe Massa in calificarile pentru Marele Premiu al Ungariei l-a determinat pe fostul pilot Luciano Burti sa faca o propunere pentru imbunatatirea sistemului de securitate al pilotilor in timpul curselor.
Pilotul brazilian este motivat in demersul sau de accidentul suferit iin Marele Premiu al Belgiei din sezonul 2001, cand a avut parte de o contuzie a creierului dupa ce a lovit cu capul un zid de protectie format din pneuri.
Burti sustine ca una dintre metodele prin care securitatea pilotii poate fi imbunatatita este o mai buna fixare a vizorului de casca. In sprijinul afirmatiilor sale, Burti a explicat ca in urma cu 8 ani viziera unui pilot de Formula 1 era prinsa de casca in patru suruburi, fata de doua suruburi in prezent.
"Dupa accidentul lui Massa de la Hungaroring, pot sa vad evolutia castii de pilot de la accidentul meu din Marele Premiu al Belgiei din 2001. Privind fotografiile castii mele (foto), putem vedea ca daca ar fi fost realizata din fibra de carbon, asa cum sunt ele construite astazi, deteriorarea ar fi fost mai putin semnificativa".
"In acelasi timp, as vrea sa atrag atentia asupra unui alt aspect. Chiar si in cazul impactului frontal puternic, vizorul castii mele a ramas atasat de casca pentru ca era fixat in patru suruburi, diferit fata de cele mai multe casti care in prezent au numai doua suruburi pentru fixare, pentru a reduce greutatea".
"Dar in cazul accidentului lui Felipe putem vedea ca vizorul s-a desprins pentru ca surubul nu a rezistat impactului, iar pilotul ar fi putut suferi consecinte mai grave la nivelul fetei si al ochilor. Intrucat am avut propria mea expetienta in 2001, m-am simtit responsabil sa vorbesc despre asta", a explica Burti.
Cariera lui Luciano Burti in Formula 1 s-a incheiat dupa accidentul suferit in 2001, fostul pilot fiind in prezent comentator al curselor din Marele Circ pentru televiziunea braziliana.
Via | Luciano Burti
Comentarii (3)