Modul în care s-a petrecut accidentul a generat numeroase polemici cu privire la măsurile care pot fi luate pentru a se evita repetarea unor astfel de evenimente, însă compania elveţiană Air Zermatt a venit cu o propunere inedită.
În cazul unor accidente în urma cărora piloţii rămân blocaţi în apropierea circuitului, monoposturile pot fi evacuate cu ajutorul unui elicopter. "Accidentul ar fi putut fi evitat cu sistemul nostru de recuperare, pentru că niciun vehicul de recuperare nu ar fi fost prezent pe circuit", precizează oficialii companiei elveţiene.
Air Zermatt a efectuat încă din anul 2005 un test cu un astfel de sistem de recuperare în cadrul etapei de A1GP din Dubai, însă ulterior FIA a renunţat la ideea de a implementa sistemul în Formula 1.
Via GPUpdate
simplu
Nu e corect nici să se reducă viteză, nici cu SC, pentru că se pierd diferențele. Muncești 40 de tururi ca să menții o diferență de 2 sec și o pierzi din cauza unui Maldonado care o bagă în pereți ca tăntălăul. Moartea e inevitabilă. Cred că mai degrabă noi, indivizii, ne dorim să fim nemuritori. Ar fi frumos, dar nu se poate.