Producătorul italian are şi o soluţie inedită pentru că numărul de opriri la boxe să crească fără a apela la măsuri drastice care să bulverseze fanii.
Deşi iniţial a luat în calcul creşterea numărului de compoziţii de la patru la şase, producătorul italian este acum interesat să obţină trei specificaţii pentru fiecare dintre pneurile actuale. Totuşi, compoziţiile cunoscute în prezent drept supersoft, soft, medium şi hard vor rămâne în continuare în vigoare.
"Este ceva foarte greu de făcut, dar dacă vom rămâne în sport după 2017 vrem să analizăm ceva de genul acesta. Dacă am fi fost capabili să alegem dintr-o gamă mai variată am putea oferi curse cu două-trei opriri.
În ceea ce priveşte publicul, de exemplu, vom avea pneuri hard şi medium pe un anumit circuit. Dar vom fi capabili să alegem între trei versiuni pentru hard şi trei versiuni pentru medium. Astfel, pneul supersoft de la Monaco şi Montreal ar fi foarte diferit de supersoft-ul din Singapore", a declarat Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport, pentru publicaţia Autosport.Principalul avantaj al acestei abordări este ca tipurile de compoziţii promovate în timpul curselor vor rămâne aceleaşi, astfel că pentru fani nu se va schimba nimic.
"Pentru lumea din afară va fi tot un pneu supersoft, pentru că patru compoziţii sunt mai mult decât suficiente. Pentru public nu trebuie să facem nimic diferit pentru că ar genera confuzie. Ar fi prea complex. Fanii abia s-au obişnuit cu ceea ce văd acum, le plac culorile şi le este uşor să vadă", a adăugat el.
Grupul de Strategie a propus ca echipele sa-si aleaga singure cele două compoziţii de pneuri pentru fiecare Mare Premiu, însă ideea este respinsă de Pirelli.
Va trebui sa listam un tabel cu cele 2 compozitii fiecare cu 3 specificatii diferite, + cele de ploaie si inter cu 3 specificatii diferite ca sa urmarim cursa.
Fiecare fan va avea pe peretele din casa unde e TV-ul un tabel imens cu specificatii, reguli, etc ca sa poata urmari cursa :))))
De ce nu se simplifica tot? Dati-le pilotilor masini cu 1000 cai, scoateti-le regulile alea tampite cu schimbarea trasei de aparare o singura data, de fapt scoateti toate regulile imbecile din ultimii 10 ani, dati-le 2 tipuri de compozitii, realimentari, lasati-i sa piloteze in orice conditii meteorologice si sanatate...fiecare ajunge la finish cum poate. De ce nu se iau in calcul dorintele pilotilor? Vor masini mai puternice, mai periculoase, mai greu de pilotat - nimeni nu ii asculta. Ei sunt principalii actori, si ei vor sa munceasca mai mult - ceea ce eu zic ca e un maaaaaaaaaaare "OK" pentru fani.
Nimeni de la carma F1 nu isi da seama ca daca continua asa, nu se mai uita nimeni la curse?
Cel mai simplu ar fi sa lase doua marci de pneuri numa daca ar veni Michelin toti ar trece la ei ca sunt cu 2 clase peste pirelli care de cand au venit in F1 cred ca au compus cele ma proaste pneuri de cand urmaresc F1, (chiar daca le-au cerut asta si daca nu le-ar cere sa faca pneuri proaste cred ca rezultatul ar fi acelasi). Numa cand ma gandesc ca ultima data cand au fost 2 firme ( Bridgestonesi si Michelin) a fost regula sa nu se schimbe pneurile o cursa (alta tampenie dealor), pai daca era pirelli cred ca ei erau in 2 ture gata!!!
Reintroducerea realimentarilor nu este o reducere a costurilor. De asemenea daca s-ar introduce motor de 1000 de cai, ar insemna construirea altor motoare, costuri suplimentare, etc. Think a little.