Bernie Ecclestone a sugerat vineri în India că singurul impediment pentru semnarea noului Acord Concorde pentru perioada 2013-2020 este reprezentat de regulamentul tehnic, însă banii continuă să fie un obstacol în definitivarea unei înţelegeri finale.
Potrivit unor surse citate de publicaţia Autosport, Ecclestone a propus o limitare a bugetului anual la 250 de milioane de dolari începând din sezonul 2014 în locul introducerii unui nou acord pentru reducerea costurilor prin anumite restricţii în dezvoltarea monoposturilor.
Suma este semnificativ mai mare decât cea propusă iniţial de fostul preşedinte al FIA Max Mosley în 2009, care se ridica la numai 40 de milioane de dolari şi a fost respinsă în unanimitate de echipe, care au ameninţat la vremea respectivă cu fondarea unei competiţii paralele.
Propunerea lui Ecclestone a primit deja acordul celor de la Red Bull Racing, în ciuda faptului că actuala campioana mondială este singura echipă care a depăşit această limită anul trecut. Austriecii au cheltuit anul trecut 245 de milioane de euro, adică aproximativ 315 milioane de dolari la cursul actual. "Un buget maxim care include toate activităţile ar fi o măsură mai bună pentru reducerea costurilor decât ceea ce este propus în prezent (n.r - restricţionarea resurselor)", a declarat Christian Horner, şeful Red Bull.Principala neclaritate este introducerea sau nu a costurilor motoarelor în bugetul maxim, în condiţiile în care echipele indepedente vor plăti 15-20 de milioane de euro anual pentru acestea începând din 2014. În plus, cei de la Red Bull consideră că stabilitatea regulamentului tehnic care va fi introdus în 2014 este esenţială pentru menţinerea costurilor la limite rezonabile.
O altă echipă care favorizează ideea unui buget maxim este Sauber, care şi-a exprimat acordul în acest sens încă din luna aprilie a acestui an.
Totuşi, un şef de echipă care a dorit să rămână anonim susţine că setarea bugetului maxim la un nivel atât ridicat nu va avea niciun impact real asupra costurilor.
"Nu există niciun plan pentru a reduce această limită, aşa că nu va avea efect pentru nimeni şi nu va ajuta echipele care au probleme cu costurile", a precizat el.Via Autosport
Red Bull a avut anul trecut cel mai mare buget dintre echipele britanice
http://formula1.automarket.ro/stiri/red-bull-a-avut-anul-trecut-cel-mai-mare-buget-dintre-echipele-britanice-47479.html
Desi personal nu cred ca are vreo logica limitarea bugetului. Mai avem un pci si trecem si pe masini diesel sau cu panouri solare. Tot pentru reducerea costurilor. Din cauza modificarilor de regulament F1 si-a pierdut prea mult din farmec. Acum 5-7-10 ani nimeni nu trebuia sa isi menajeze penurile. Nu se intimpla ca sa nu participi la Q3 pentru ca sa-ti ramana inca un rand de penuri soft.
S-a mers pe limitarea capacitatii cilindrice a motoarelor si imlicit pe reducerea vitezei. S-a compensat destul de bine prin modificarile de aerodinamica. Acum din nou se vrea reducerea capacitatii cilindirce a motoarelor. Pai mai un pic si masina mea din garaj va avea un motor mai mare decit cele de F1 (in garaj am un 1,6 16V de productie Renault). Ce rost au cursele de masini fara dezvoltare ?
Din linkul ala am vazut Lotus 155 m Eur, Mercedes 145 m Eur...adica vreo 200 mil eur...si masinile, fara a fi cele mai bune, erau din prima parte a clasamentului. Deci destul de performante, si s-ar incadra in plafon.
De fapt plafonul asta chiar acest lucru trebuie sa faca: sa taie aripile celor mai mari (RedBull, McLaren, Ferrari) aducandu-i la acelasi nivel tehnologic cu cel al valului 2 (Lotus, Mercedes). Iar cei din spate...gen Sauber, Caterham...nu vor fi influentati cam in nici un fel - daca au 250 mil EUR, bine atunci, n-au decat sa ii cheltuie, - daca nu, atunci fac treaba cu cat au, si rezultate in consecinta.