În mod tradiţional, gazda acestei prime sesiuni este circuitul Jerez din sudul Spaniei, acolo unde echipele se vor bucura de cer senin şi temperaturi maxime de 16-19 grade Celsius pe tot parcursul săptămânii.
Cu excepţia celor de la Williams, toate echipele vor utiliza în această sesiune noile monoposturi cu care vor aborda sezonul 2013. Principalul obiectiv va fi evaluarea fiabilităţii, în condiţiile în care este pentru prima oară când noile monoposturi sunt testate în regim de calificări şi curse după numeroasele teste efectuate în tunelul de vânt sau simulator.
În plus, Jerez reprezintă o bună oportunitate pentru piloţii care s-au transferat sau care se pregătesc să debuteze în Formula 1 pentru a se acomoda şi a se integra la noile echipe, iar Lewis Hamilton va ţine cu siguranţă capul de afiş din acest punct de vedere.
Marea absenţă a testelor de la Jerez va fi Fernando Alonso, care a preferat să folosească această săptămână pentru a-şi îmbunătăţi condiţia fizică în perspectiva noului sezon.
În condiţiile unui regulament tehnic practic neschimbat, echipele anticipează că noile pneuri furnizate de Pirelli vor reprezenta cea mai mare provocare a începutul de sezon.
De aceea, pe lângă fiabilitate, echipele se vor concentra să înţeleagă cât mai bine comportamentul noilor specificaţii pe parcursul sesiunilor de teste. Noile cauciucuri sunt mai rapide cu aproximativ o jumătate de secundă pe tur, însă diferenţa de performanţă dintre cele patru tipuri de specificaţii s-a mărit pentru o varietate mai mare de strategii.
În plus, circuitul de la Jerez are cel mai abraziv asfalt dintre toate pistele vizitate de Formula 1 pe parcursul anului, motiv pentru care echipele vor putea analiza în detaliu degradarea pneurilor. Pneurile spate vor fi cele mai solicitate, prin prisma virajelor lente combinate cu secţiunile rapide ale circuitului.Fiecare echipă va avea la dispoziţie cel mult 35 de seturi de pneuri, iar Pirelli va furniza specificaţiile soft, medium hard, intermediare şi de ploaie.
Pneurile supersoft nu vor fi utilizate, întrucât nu sunt potrivite circuitului de la Jerez.Iată programul echipelor pentru fiecare dintre cele patru zile de teste, cu menţiunea ca fiecare echipă poate efectua modificări de ultim moment:
Echipa | Marti | Miercuri | Joi | Vineri |
Red Bull | Webber | Webber | Vettel | Vettel |
Ferrari | Massa | Massa | Massa | de la Rosa |
McLaren | Button | Perez | Button | Perez |
Lotus | Grosjean | Grosjean | Raikkonen | Raikkonen |
Mercedes | Rosberg | Hamilton | Rosberg | Hamilton |
Sauber | Hulkenberg | Hulkenberg | Gutierrez | Gutierrez |
Force India | di Resta | DIR/Rossiter | DIR/Rossiter | Bianchi |
Williams | Maldonado | Maldonado | Bottas | Bottas |
Toro Rosso | Ricciardo | Ricciardo | Vergne | Vergne |
Caterham | van der Garde | van der Garde | Pic | Pic |
Marussia | Chilton | Chilton | N/A | N/A |
Din cele 6 întrebari cheie la care trebuie să răspundă un articol de presă, aţi pierdut pe drum răspunsul la întrebarea "Când?"
Aşadar, când au loc sesiunile de antrenamente de pe circuitul de la Jerez?
Testele nu sunt transmise in direct de niciun post de televiziune, dar vor exista informatii despre timpii realizati de piloti prin intermediul jurnalistilor prezenti la fata locului.
Pe Automarket vom publica o stire cu clasamentul la finalul fiecarei zile de teste si, foarte probabil, o stire la pranz cu timpii de dimineata.
Pentru o persoană care citește ocazional acest articol, nu există amplasarea în timp a informațiilor. Mai specific nu se precizează data la care încep aceste teste. Doar putem presupune că acestea încep astăzi însă la fel de bine pot incepe marți în săptămâna viitoare.
PS. Sper sa fie considerata constructiva mica mea intervenție. Înteleg și apreciez eforturile redacției Automarket.