Profituri in scadere pentru Formula 1
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Criza financiara care a afectat economia mondiala a avut repercursiuni si asupra Formulei 1, potrivit raportului anual realizat de Formula Money.
Astfel, profitul global al competitiei a fost in acest an de 4,6 miliarde de dolari, in scadere cu 200 de milioane de dolari comparativ cu sezonul precedent.
Cele mai mari scaderi s-au inregistrat insa la capitolul investitiilor realizate de echipe, retragerea unor constructori precum Honda, BMW sau Toyota avand implicatii directe in acest caz. Bugetul total a echipelor din acest an a fost de 1,1 miliarde de dolari, in scadere cu 500 de milioane de dolari fata de anul precedent, insa aceste cifre se datoreaza si programelor de reducere a costurilor initiate recent de FIA.
Tot in 2009, Formula 1 a pierdut doi sponsori majori, dupa ce banca olandeza ING si cea spaniola Mutua Madrilena au reziliat prematur contractele cu Renault in urma scandalului Crashgate. Acest lucru a condus la scaderea veniturilor globale din partea sponsorilor de la 837 de milioane de dolari la 771 de milioane de dolari.
Cu toate acestea, compania care detine drepturile comerciale ale Formulei 1 s-a bucurat de cresteri in ceea ce priveste veniturile din contractele de sponsorizare si din taxele percepute circuitelor.
Cooptarea companiilor LG si Universal Music drept sponsori ai Formulei 1 a atras venituri de 102 milioane de dolari, cu 79% mai mult decat in 2008, in timp ce veniturile din taxele circuitelor care gazduiesc curse de F1 au crescut la 448 de milioane de dolari, cu 11% mai mult decat anul trecut.Si veniturile din drepturile de televizare a compatiei au crescut in acest an la 450 de milioane de dolari, inregistrand un spor de 18% comparativ cu 2008. Conform Acordului Concordecare guverneaza Formula 1, echipele primesc numai 50% din veniturile obtinute din drepturile TV.
Via | ESPNF1
Comentarii (0)