Revoluționarea Formulei 1 a fost amânată cu un an, din cauza pandemiei de coronavirus care a afectat întreaga lume. Noul regulament va intra în vigoare odată cu debutul sezonului 2022 și, spre deliciul fanilor, va promova mai multă acțiune pe circuit și un stil de pilotaj mai spectaculos.
Acum, organizatorii Formulei 1 au publicat primele imagini cu prototipul în mărime naturală. Un exemplar va fi prezent și pe circuitul de la Silverstone, acolo unde în acest weekend se va desfășura Marele Premiu al Marii Britanii.
AERODINAMICĂ REGÂNDITĂ
Noul monopost a fost gândit pentru a crește spectacolul din timpul unei etape și pentru a încuraja depășirile. Pentru asta, aerodinamica a fost regândită.
În prezent, monoposturile pierd cam 35% din apăsarea la sol atunci când se apropie la o distanță mai mică de 20 de metri de mașina din față. Procentul crește la 47% atunci când distanța scade la 10 metri. În cazul viitoarelor monoposturi, cifrele scad la 4% (20 metri), respectiv 18% (10 metri).
Așadar, piloții se vor putea apropia mai mult de monoposturile din față, rezultând astfel depășiri mai spectaculoase.
Monoposturile de specificație 2022 vor avea, în premieră, pneuri cu talon mic și jante de 18 inch, dar și aripioare aerodinamice deasupra roților. De asemenea, capacele pentru jante se întorc după o pauză de 13 ani.
Designul aripii față a fost schimbat, tocmai pentru a genera mai multă apăsare la sol. Aripa spate a fost și ea modificată, tot din motive aerodinamice. Inginerii au adus modificări și podelei, care integrează acum o serie de "tuneluri" aerodinamice care cresc, la rândul lor, apăsarea aerodinamică.
ACELAȘI SISTEM DE PROPULSIE, DAR COMBUSTIBIL MAI "CURAT"
Sistemul de propulsie hibrid, cu motor de 1.6 litri turbo, rămâne neschimbat, dar va fi alimentat cu un combustibil mai "curat". Cantitatea de biocombustibil din amestecul carburant va crește de la 5.75%, cât este în prezent, la 10%.
De asemenea, inginerii au pus accentul mai mult pe siguranță, acesta fiind unul dintre motivele pentru care masa proprie a monopostului a crescut la 790 de kilograme (de la 725).
via Formula 1
3-4 secunde intarziere pe circuite care se parcurg in prezent in cca 80 de secunde :-((
si inca un detaliu scabros care-mi repugna....
ce cauta Ricciardo in prima linie din fotografii?!
prim-planul trebuia oferit pilotilor performanti, cei care-au reusit sa obtina podium in acest sezon, Sebastian Vettel, Sainz, Gasly....
sper ca ham nu-si pune de 25..
Pos. No. Driver Car Best lap Gap Laps
1 33 Max Verstappen Red Bull-Honda 1’27.035 22
2 4 Lando Norris McLaren-Mercedes 1’27.814 0.779 25
3 44 Lewis Hamilton Mercedes 1’27.815 0.780 29
4 16 Charles Leclerc Ferrari 1’27.828 0.793 25
5 77 Valtteri Bottas Mercedes 1’27.897 0.862 28
6 55 Carlos Sainz Jnr Ferrari 1’27.923 0.888 24
7 5 Sebastian Vettel Aston Martin-Mercedes 1’28.062 1.027 22
8 11 Sergio Perez Red Bull-Honda 1’28.163 1.128 24
9 3 Daniel Ricciardo McLaren-Mercedes 1’28.211 1.176 27
10 31 Esteban Ocon Alpine-Renault 1’28.415 1.380 23
11 10 Pierre Gasly AlphaTauri-Honda 1’28.449 1.414 27
12 22 Yuki Tsunoda AlphaTauri-Honda 1’28.600 1.565 27
13 99 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo-Ferrari 1’28.827 1.792 25
14 14 Fernando Alonso Alpine-Renault 1’28.873 1.838 22
15 7 Kimi Raikkonen Alfa Romeo-Ferrari 1’29.220 2.185 26
16 6 Nicholas Latifi Williams-Mercedes 1’29.227 2.192 26
17 47 Mick Schumacher Haas-Ferrari 1’29.227 2.192 23
18 18 Lance Stroll Aston Martin-Mercedes 1’29.597 2.562 20
19 9 Nikita Mazepin Haas-Ferrari 1’29.808 2.773 22
20 63 George Russell Williams-Mercedes 1’29.857 2.822 27
Cla Driver Chassis Time Gap
1 Lewis Hamilton Mercedes 1'26.134
2 Max Verstappen Red Bull 1'26.209 0.075
3 Valtteri Bottas Mercedes 1'26.328 0.194
4 Charles Leclerc Ferrari 1'26.828 0.694
5 Sergio Perez Red Bull 1'26.844 0.710
6 Lando Norris McLaren 1'26.897 0.763
7 Daniel Ricciardo McLaren 1'26.899 0.765
8 George Russell Williams 1'26.971 0.837
9 Carlos Sainz Jr. Ferrari 1'27.007 0.873
10 Sebastian Vettel Aston Martin 1'27.179 1.045
11 Fernando Alonso Alpine 1'27.245 1.111
12 Pierre Gasly AlphaTauri 1'27.273 1.139
13 Esteban Ocon Alpine 1'27.340 1.206
14 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo 1'27.617 1.483
15 Lance Stroll Aston Martin 1'27.665 1.531
16 Yuki Tsunoda AlphaTauri 1'28.043 1.909
17 Kimi Raikkonen Alfa Romeo 1'28.062 1.928
18 Nicholas Latifi Williams 1'28.254 2.120
19 Mick Schumacher Haas 1'28.738 2.604
20 Nikita Mazepin Haas 1'29.051 2.917
Pos. No. Driver Car Best lap Gap Laps
1 33 Max Verstappen Red Bull-Honda 1’29.902 23
2 16 Charles Leclerc Ferrari 1’30.277 0.375 30
3 55 Carlos Sainz Jnr Ferrari 1’30.507 0.605 29
4 31 Esteban Ocon Alpine-Renault 1’30.707 0.805 31
5 11 Sergio Perez Red Bull-Honda 1’30.800 0.898 27
6 4 Lando Norris McLaren-Mercedes 1’31.030 1.128 24
7 3 Daniel Ricciardo McLaren-Mercedes 1’31.034 1.132 23
8 44 Lewis Hamilton Mercedes 1’31.131 1.229 28
9 77 Valtteri Bottas Mercedes 1’31.180 1.278 27
10 10 Pierre Gasly AlphaTauri-Honda 1’31.188 1.286 31
11 63 George Russell Williams-Mercedes 1’31.237 1.335 24
12 99 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo-Ferrari 1’31.263 1.361 29
13 14 Fernando Alonso Alpine-Renault 1’31.289 1.387 27
14 7 Kimi Raikkonen Alfa Romeo-Ferrari 1’31.328 1.426 26
15 6 Nicholas Latifi Williams-Mercedes 1’31.337 1.435 30
16 22 Yuki Tsunoda AlphaTauri-Honda 1’31.404 1.502 32
17 5 Sebastian Vettel Aston Martin-Mercedes 1’31.593 1.691 34
18 18 Lance Stroll Aston Martin-Mercedes 1’32.041 2.139 31
19 9 Nikita Mazepin Haas-Ferrari 1’32.474 2.572 31
20 47 Mick Schumacher Haas-Ferrari 1’34.017 4.115 28
Position No. Driver Car
1 33 Max Verstappen Red Bull-Honda
2 44 Lewis Hamilton Mercedes
3 77 Valtteri Bottas Mercedes
4 16 Charles Leclerc Ferrari
5 4 Lando Norris McLaren-Mercedes
6 3 Daniel Ricciardo McLaren-Mercedes
7 14 Fernando Alonso Alpine-Renault
8 5 Sebastian Vettel Aston Martin-Mercedes
9 63 George Russell Williams-Mercedes
10 31 Esteban Ocon Alpine-Renault
11 55 Carlos Sainz Jnr Ferrari
12 10 Pierre Gasly AlphaTauri-Honda
13 7 Kimi Raikkonen Alfa Romeo-Ferrari
14 18 Lance Stroll Aston Martin-Mercedes
15 99 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo-Ferrari
16 22 Yuki Tsunoda AlphaTauri-Honda
17 6 Nicholas Latifi Williams-Mercedes
18 47 Mick Schumacher Haas-Ferrari
19 9 Nikita Mazepin Haas-Ferrari
20 11 Sergio Perez Red Bull-Honda
Excelent Russell ! Dacă ajunge la Mercedes în 2022, mi-e teamă că Toto va trebui să apeleze la toate strategiile mai puțin ortodoxe din lume, ca să-l țină în spatele lui Hamilton.
1 Lewis Hamilton Mercedes
2 Charles Leclerc Ferrari 4.517s
3 Valtteri Bottas Mercedes 11.125s
4 Lando Norris McLaren 28.573s
5 Daniel Ricciardo McLaren 42.624s
6 Carlos Sainz Ferrari 43.454s
7 Fernando Alonso Alpine 72.093s
8 Lance Stroll Aston Martin 74.289s
9 Esteban Ocon Alpine 76.162s
10 Yuki Tsunoda AlphaTauri 82.065s
11 Pierre Gasly AlphaTauri 85.327s
12 George Russell Williams 90.245s
13 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Racing 1 LAP
14 Kimi Raikkonen Alfa Romeo Racing 1 LAP
15 Nicholas Latifi Williams 1 LAP
16 Sergio Perez Red Bull 1 LAP
17 Nikita Mazepin Haas 1 LAP
18 Mick Schumacher Haas 1 LAP
Did not finish
Vettel Aston Martin
Verstappen Red Bull
----------------------------------------------------
F1 drivers championship after the 2021 British Grand Prix
Driver Total
1 Max Verstappen 185
2 Lewis Hamilton 177
3 Lando Norris 113
4 Valtteri Bottas 108
5 Sergio Perez 104
6 Charles Leclerc 80
7 Carlos Sainz Jnr 68
8 Daniel Ricciardo 50
9 Pierre Gasly 39
10 Sebastian Vettel 30
11 Fernando Alonso 26
12 Lance Stroll 18
13 Esteban Ocon 14
14 Yuki Tsunoda 10
15 Kimi Raikkonen 1
15 Antonio Giovinazzi 1
17 George Russell 0
17 Nicholas Latifi 0
17 Mick Schumacher 0
17 Nikita Mazepin 0
---------------------------------------------------
F1 constructors championship after the 2021 British Grand Prix
Team Total
1 Red Bull 289
2 Mercedes 285
3 McLaren 163
4 Ferrari 148
5 AlphaTauri 49
6 Aston Martin 48
7 Alpine 40
8 Alfa Romeo 2
9 Haas 0
9 Williams 0
Două mesaje am pentru britanic:
1-fără Verstappen pe circuit să nu considere cursa asta câștigată, indiferent că i s-au dat 10sec.penalizare
2-pt.că vorbeam de penalizare, norocul lui că Perez nu a fost penalizat cu descalificare în urma conflictelor cu Leclerc în cealaltă cursă, că altfel Red Bull ar fi cerut și ei descalificarea britanicului.
Te așteptai la altceva de la BLM-ist? Nu uita cum a debutat el în formula 1. El este frustrat și acum de copilărie; plus că a luat toate defectele englezilor.
Cum în România se zice că elicopterul american ce-a aterizat forțat a avut ca motiv că s-a lovit de un munte de gunoaie, asemeni în MP al UK un pilotF1 a fost scos în decor în urma ciocnirii cu un gunoi.
Norocul lui că a concurat pe un circuit de la el acasă unde categoric erau mai mulți fani ai săi compatrioți. Dacă s-ar fi întâmplat într-o altă țară era huiduit de mai toată lumea!
Amice, Max nu ți-a trimis niciodată BLM-istul în zidul de pneuri, la peste 300 km/h ! Diferență de educație, între una europeană și alta primită atârnând prin copaci cu banana-n mână ! Sau țopăind în jurul focului ! Sau fugind prin junglă, să nu-l pape leul !