Formula 1 intenționează să introducă din sezonul 2021 un sistem de propulsie simplificat, care să reducă costurile de dezvoltare, să limiteze posibilitățile de îmbunătățire pe parcursul anului și să atragă noi constructori în Marele Circ.
La capătul unei întâlniri cu reprezentanții echipelor, FIA a dezvăluit marți primele detalii despre noul sistem de propulsie, care va fi însă în mare parte similar cu cel din prezent.
Astfel, actualul motor turbo V6 de 1.6 litri va fi păstrat, însă turația maximă va fi cu 3.000 de rotații pe minut mai mare pentru a îmbunătăți sunetul acestuia.
De asemenea, sistemul de recuperare a enegiei (MGU-K, cunoscut anterior drept KERS) va fi mai puternic și va fi acționat manual de către pilot, așa cum s-a întâmplat și la debutul tehnologiei în 2009. Astfel, piloții vor putea stoca energia recuperată pe mai multe tururi pentru a o activa în momente cruciale, cum ar fi în cazul depășirilor.
În schimb, unitatea de stocare a energiei va deveni componentă standard pentru toate echipele, iar sistemul de transformare a căldurii degajate de sistemul de evacuare în energie va fi eliminat.
În plus, vor fi introduși anumiți parametri pentru designul componentelor cu scopul de a restricționa costurile de dezvoltare și de a descuraja utilizarea unor designuri agresive."Am ascultat cu atenție ce vor fanii pentru a defini un set de reguli care va oferi un tren de rulare simplu, mai ieftin și cu un nivel de zgomot mai ridicat pentru a impulsiona noi constructori să intre în Formula 1 ca furnizori de motoare", spune Ross Brawn, directorul sportiv al Formulei 1.
Specificațiile concrete ale noilor motoare vor fi stabilite pe parcursul următoarelor 12 luni.
Via Motorsport
altfel spus, s-a schimbat schimbarea: un nou motor care va fi in mare parte acelasi+nu poti sa-l imbunatatesti prea mult in cursul anului!:))
Mie mi se pare ca Ross Brawn inca mai are de incasat bani pentru actiunile Brawn GP vandute catre Mercedes si ceva salarii restante de la Ferrari, ca atare nu vrea sa schimbe nimic!
Iar asta cu noii motoristi este o gluma proasta. Daca Ferrari & Renault se chinuie de 4 ani sa se apropie de Mercedes si cu greu au reusit anul acesta, un nou motorist ar trebui sa fie kamikaze sa intre in competitie in conditiile in care nu se schimba radical motorul, astfel incat fiecare dezvoltator sa plece cam in acelsi timp.
@ Andrei,
In 2000 si 2001 Ferrari au castigat cca 9 curse din 17. Cand Mercedes a castigat in 2016 a luat 19 curse din 21, iar in 2015 aproape la fel! Anul acesta au avut un pic de emotii cu Ferrari la inceput, dar mai apoi a lovit bujia italiana si "baiatu' lu' tata", astfel ca au castigat titlul la constructori cu 3-4 curse inainte, in conditiile in care Botas testeaza elemente pentru monopostul 2018 inca de la jumatatea competitiei!
Chiar si cu un singur pilot care a contat pentru podium, nu au parut ca ar avea emotii in privinta castigarii titlului si as paria ca nici la anul nu va fi mai bine.
Doamne ajuta! sa ma insel.