Prima controversă în testele de la Barcelona: Mercedes utilizează un volan reglabil pe adâncime pentru îmbunătățirea performanțelor

de Daniel Popescu, Foto: Mercedes-Benz
Joi, 20.02.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes a introdus în testele de la Barelona un volan ajustabil pe adâncime care permite îmbunatățirea performanțelor în viraje și a apăsării aerodinamice pe liniile drepte.

Mercedes este în centrul atenției în a doua zi de teste de pe circuitul de la Barcelona, după ce campioana mondială a introdus o inovație aparent majoră la volan.

O serie de imagini surprinse în timpul testelor arată că Lewis Hamilton a reglat volanul pe adâncime, ceea ce a condus imediat la o schimbare a unghiului pneurilor de pe puntea față.

Primele analize ale specialiștilor indică faptul că inovația permite o performanță mai bună în viraje (atunci când volanul este mai departe de corpul pilotului) și o apăsare aerodinamică superioară pe liniile drepte (atunci când volanul este mai aproape de corpul pilotului).

Noul sistem a primit numele Dual Axis Steering (DAS), iar Mercedes susține că este perfect regulamentar, mai ales că a fost deja prezentat oficialilor FIA.

"Aduce o nouă dimensiune pentru volan și sperăm să fie de folos pe parcursul anului. Vom păstra pentru noi detaliile despre cum îl folosim și de ce îl folosim. Regulile sunt destul de clare despre ce este permis pe volan și suntem destul de încrezători că respectam toate cerințele", spun oficialii Mercedes.

La rândul său, Hamilton este încântat că are oportunitatea de a evalua un sistem complet nou care poate aduce un avantaj competitiv pentru Mercedes.

"Pentru mine este încurajator că echipa continua să inoveze și să stea în fruntea jocului.

Asta se datorează minților grozave care lucrează la echipă. Sperăm să funcționeze. FIA este ok cu proiectul, iar din punct de vedere al siguranței nu au existat probleme", a explicat britanicul.

Via Motorsport

Comentarii (24)

  • E Mercedes-ul ăsta... dezamăgit de ceea ce văd recunosc că Ferrari a ajuns precum Rusia pe lângă SUA: pretinde că nu le e frică de ei dar dacă faci o comparație diferențele sunt uriașe. Nu cred să ascundă italienii vreo "armă" ingenioasă, așa că 80% sunt sigur că și anul ăsta aparține nemților.
    28 8
  • Costel, ai legatura.
    7 3
  • The Dot
    Vettel a comparat noul sistem adus de Mercedes cu codusul in flip-flops, asa ca putem sa stam linistiti.
    4 5
  • Toata lumea isi da cu parerea :)

    https://www.youtube.com/watch?v=U_uKHNJLSQs&feature=em-uploademail
    3 2
  • Teoretic, se mareste uzura pneurilor fata, deci cum ar zice romanul, "ce castigi pe mere, dai pe pere".
    14 7
  • THE SPINNING GERMAN
    Daca zice fetal poti sa stai linistit. Poate ar fi mai interesanta opinia lui Leclerc, ca tot i-a dat-o neamtului din prima.
    6 15
  • Enache
    Va fi un nou an Mercedes. Fara dubii.
    7 12
  • Neutru
    Nu sunt decât teste și fiecare testează ce vrea.FIA este arbitru(sperăm imparțial)și va decide ce-i legal.Eu sper să nu facă ce-a făcut în 2009 cu BraunGP.I-a permis orice,chiar i-a crea avantaje nesolicitate numai să fie echipa pe grilă(pentru că urma să o cumpere Mercedes)
    7 2
  • The Dot
    Radu, teoretic, dar foarte teoretic, n-ai inteles nimic.
    3 11
  • The Dot
    DAS se pare ca va fi interzis in 2021.
    Motorul lui Vettel a facut 'poc'.
    3 4
  • GrosJan
    Da, se uzeaza pneurile. De aia le si schimba in cursa, nu? Ai nevoie de negative camber in viraje pentru o stabilitate mai mare, asa ca, atat timp cat nu poti modifica aceasta setare cand masina e pe pista, pilotii opteaza pentru un anumit grad de negative camber (unghiul dintre planul rotii si asfalt). Deci niciodata nu ai camber neutru. Dar daca Mercedes vine cu negative camber in viraje si camber neutru pe liniile drepte, va castiga un timp pe tur considerabil.

    Deci @Radu, pneurile se vor uza mai putin daca vor avea camber neutru pe liniile drepte.

    Daca despre asta e vorba, nu are treaba cu apasarea aerodinamica.
    5 2
  • Indiferent daca sistemul va fi interzis sau nu, inovastia celor de la Mercedes este deja recunoscuta de ingineri ca ceva de geniu! Si exact asta se asteapta de la Formula 1: inovatii geniale si autodepasire inginereasca.

    Daca totusi rezultatele vor fi convingatoare la sfarsitul testarilor si Mercedes vor avea la indemana acest nou sistem de directie, va fi probabil din nou anul Mercedes. Cum a explicat un internaut, foarte simplu: "I do believe showing it this early Is intentional. All the other teams now have to redesign and crash test a new chassis that accommodates a moving steering rack adding weight to the car, redesign the front suspension geometry to optimise the system, redesign the rear suspension to balance the front.....and pray to god your aero concept still works!.....and you’ve got to design a 2021 car at the same time"
    10 1
  • https://twitter.com/i/status/1230797209983123456
    7 2
  • bustugol
    Eu cred ca geniul e Hamilton. Cred ca pilotul i-a intrebat daca regulamentar e posibil sa schimbe aspecte ale setarilor pe pista. Va mai amintiti ca atunci cand Hamilton era la Mclaren avea o gaura in monopost pe care, tot asa, in viraje sau pe liniile drepte, nu-mi amintesc exact, o astupa cu piciorul?
    6 5
  • Da, atunci era McLaren masina sita. Acum e Mercedes cu mansa de avion.
    2 2
  • Salut la toata lumea,
    Nu am comentat nimic pana acum,dar ma minunez pe zi ce trece de atatia experti,care mai de care,de ce nu va angajeaza Fierrrariii ca ingineri,poate mai castiga si ei ceva,ca nu de alta dar de la bijuteria pe roti Ferrari 2002 nimic inovator,sigur vor urla si tipa la FIA ca ce fac Mercedes ca e neregulamentar.

    P.S. : Abia astept sa comenteze marele inginer si strateg Costel ,care in afara sa jigneasca echipele si mai ales pilotii , abereaza si sa chinuie sa para elevat cu cuvinte lese cu grija din DEX , mai bine ar invata sa foloseasca punct si virgula,ca sa inteleaga mai toti de pe aici ce vrea sa spuna.
    4 7
  • alese
    1 4
  • Cum vă spuneam, v-o spun și timpii pe tur obținuți până azi, o spune și Mattia Binotto: rivalii Ferrari sunt mult mai rapizi. O soluție rămasă pentru italieni ar mai fi trimiterea unei drone MQ-9 Reader cu care să benocleze ochii în garajul Mercedes și să distrugă planurile/proiectele ingenioase ale nemtilor. Dar și celelalte echipe îmi lasă senzația că îi face mujdei/pastă de tomate. Oare să treacă Ferrari printr-o perioadă modestă asemeni celei prin care a trecut McLaren în anii precedenți?
    2 2
  • The Dot
    Sa nu ne apucam sa plangem pe umarul Ferrari, sunt doar niste teste. Speed trap-ul arata Ferrari cu cel putin 15km/h mai mult decat urmatorii si urmatorii nu sunt Mercedes
    2 0
  • Vettel 329.1kph
    Stroll 320.3
    Gio 317.1
    Ocon 316.6
    Kvyat 316.4
    Grosjean 315.7
    Bottas 314.5
    Latifi 313.0
    Sainz 312.1
    Ver 311.8
    2 0
  • ture parcurse in primele 3 zile....

    Mercedes 494
    Red Bull 470
    McLaren 423
    Alfa Romeo 423
    AlphaTauri 383
    Renault 378
    Racing Point 369
    Ferrari 353
    Williams 324
    Haas 313
    1 0
  • @The Dot, @VitelCabrat, am observat ceva la noi românii (de râsul lumii): dacă am juca fotbal cu cea mai bună echipă din Europa și ne-ar bate cu 0-10 tot ne-am îmbăta și am arunca în aer artificii de bucurie zicând că echipa noastră a scris istorie în lumea fotbalului. Așa și voi cu Ferrari-ul și neamțul vostru Vettel: vă bucurați de top speed-ul lui indiferent că e mai lent cu peste 2.5sec/tur față de Mercedes. Așa că hai să fim realiști... "Vrei să cunoști lumea? Privește-o de aproape. Vrei să-ți placă. Privește-o de departe"- I.L.Caragiale
    5 2
  • The Dot
    Daca si eu sunt fan Ferrari/Vettel.....;)
    Ne auzim in mai putin de o luna, si vedem atunci cat din alea doua secunde jumate mai raman in Australia.
    1 0
  • FURACIUNI pe FATA...daca venea Ferrari cu ceva asemanator era interzis imediat...anul trecut au blocat Ferrari la faza cu uleiul la motor
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru