Sistemul standard ECU, dezvoltat integral de McLaren până în sezonul precedent, a devenit mult mai complex prin prisma apariţiei unei turbine pentru motor şi a două sisteme de recuperare a energiei.
Noul sistem a dat deja numeroase bătăi de cap pentru ingineri în cele trei sesiuni de teste, iar echipele nu au avut suficient timp pentru a înţelege modul în care funcţionează acesta. Din acest motiv, oficialii companiei Magneti Marelli, unul dintre cei mai importanţi furnizori de electronică din Marele Circ, consideră că toţi cei 22 de piloţi ar putea abandona în cursa de debut din Australia.
"Anul trecut a existat o singură unitate realizată de McLaren, dar acum sistemul ECU controlează doar o parte, iar provocarea este să operezi motorul, turbina şi sistemele de recuperare a energiei precum o orchestră. Va fi nevoie de încă două-trei luni pentru identificarea soluţiilor potrivite. A fost o misiune cu adevărat imposibilă pe parcursul celor 12 zile de teste din iarnă. La Melbourne, se poate întâmpla ca niciun monopost să nu vadă linia de sosire, pentru că fiecare echipă a experimentat probleme serioase în teste", a precizat Roberto Dalla, şeful diviziei de Formula 1 a celor de la Magneti Marelli.
Într-o astfel de situaţie, niciunul dintre piloţi nu ar câştiga puncte decât dacă ar parcurge cel puţin 90% din distanţa cursei.
Via GMM
Aaaa, pai stati, dar n-au exersat in simulator? Pai nu sunt simulatoarele atat de importante? Unde sunt baietii aia cu simulatorul? De ce nu rezolva problema in simulator? :)) Ochelaristii aia de la automatica nu au inventat nici un joculet care sa ofere solutii pentru electronica? Ce trist!