PREVIEW Monte Carlo: Cine va fi noul print de Monaco?
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Considerat in unanimitate drept perla coroanei in Formula 1, Marele Premiu al statului Monaco este genul contradictoriu de eveniment. Chiar daca spectacolul lipseste cu desavarsire din cauza imposibilitatii de a efectua depasiri, Monaco ramane una dintre cele mai importante curse din calendar, o eventuala absenta fiind practic de neconceput pentru prestigiul Formulei 1.
Acesta este si motivul pentru care o victorie in Principat valoreaza mai mult decat oricare alta in campionat, indiferent de echipa sau de nationalitatea pilotului care o obtine.
McLaren se prezinta cel mai bine la ora desfasurarii acestui Grand Prix: Jenson Button este lider in clasamentul pilotilor cu 70 de puncte, in timp ce echipa este pe prima treapta a podiumului in ierarhia constructorilor cu 119 puncte.
FORMA ECHIPELOR
Dupa update-urile semnificative de la Marele Premiu al Spaniei, echipele vor concura in mare parte cu aceleasi monoposturi ca si la Barcelona. Singura modificare majora consta in eliminarea noului sistem de ventilatie, intrucat eficienta acestuia pe circuitul stradal lent de la Monaco este minima. Ferrari a confirmat deja acest lucru, in timp ce celelalte echipe prefera sa nu divulge inca informatii in acest sens. Cert este insa ca Mercedes GP va mentine pe monopost noua configuratie a a carcasei de motor, in timp ce cateva echipe vor introduce update-uri nesemnificative.
CIRCUITUL DE LA MONACO
Circuitul de la Monte Carlo este unul dintre cele mai solicitante din punct de vedere fizic pentru piloti, succesiunea de viraje lente si barierele de protectie montate la numai cativa centimetri de circuit nelasand practic loc pentru erori. Pe de alta parte, aparitia celor trei noi echipe in competitie va crea numeroase probleme pentru pilotii de top atat in calificari, cat si in cursa.
In acest sens, sansele de aparitie a unor accidente in lant sunt ridicate, acesta fiind practic singurul element care ar putea aduce spectacol in conditiile in care depasirile sunt cvasi-imposibile.Iata un tur virtual de pista pe circuitul de la Monaco:
VREMEA
Dupa toate probabilitatile, ploaia nu-si va face aparitia in Marele Premiu al statului Monaco. Sansele de ploaie variaza de la 30% pentru antrenamentele de joi pana la 20% pentru calificari si 10% pentru cursa. In ceea ce priveste temperaturile, acestea nu vor depasi 18-20 de grade, ceea ce ar putea reprezenta o provocare pentru incalzirea pneurilor medium.
DATE CIRCUIT
Lungime tur |
3340 m |
Tururi parcurse |
78 |
Distanta totala |
260.52 km |
REZULTATE IN ULTIMII 5 ANI
Sezon | Castigator |
2005 | Kimi Raikkonen (McLaren) |
2006 | Fernando Alonso (Renault) |
2007 | Fernando Alonso (McLaren) |
2008 | Felipe Massa (Ferrari) |
2009 | Jenson Button (Brawn GP) |
Patru piloti au reusit sa-si adjudece victoria la Monaco in ultimii 5 ani, iar cel mai titrat dintre acestia este Fernando Alonso cu doua reusite. Iata cum se prezinta situatia castigatorilor de la Monte Carlo in perioada 2005-2009:
STATISTICI PENTRU MARELE PREMIU AL STATULUI MONACO
- Red Bull a plecat din pole position in toate cursele din acest sezon: Sebastian Vettel de trei ori, iar Mark Webber de doua ori. Ultima echipa care a obtinut 6 pole position-uri consecutive a fost Ferrari in 2006-2007
- Webber este singurul pilot care a castigat o cursa in 2010 dupa ce a plecat din pole position
- Ferrari nu a mai obtinut niciun pole position de la Marele Premiu al Braziliei din 2008
- Ferrari nu a mai castigat cursa de la Monaco din 2001 (Michael Schumacher)
- Ferrari a stabilit cel mai bun timp in cursa in 5 dintre ultimele 6 curse desfasurate in Principat
- In ultimii 10 ani, numai 5 dintre pilotii care au plecat din pole position au castigat cursa, in ciuda sanselor minime de depasire
- McLaren a castigat 5 dintre 10 10 Mari Premii ale statului Monaco
- Jenson Button, Mark Webber si Felipe Massa sunt singurii piloti care au castigat puncte in toate cursele din acest sezon
- Vitantonio Liuzzi aniverseaza in acest weekend cel de-al 5-lea Mare Premiu in Formula 1
PROGRAM
In mod traditional, primele doua sesiuni de antrenamente libere de la Monaco vor avea loc joi, in timp ce vineri pilotii vor avea ocazia sa se relaxeze in perspectiva calificarilor si a cursei de duminica.
Iata programul complet al Marelui Premiu al statului Monaco, cu mentiunea ca acesta este afisat pentru fusul orar al Romaniei:
Eveniment | Ziua | Ora |
Antrenamente libere 1 |
joi, 13 mai 2010 |
11:00 |
Antrenamente libere 2 |
joi, 13 mai 2010 | 15:00 |
Antrenamente libere 3 |
sambata, 15 mai 2010 |
12:00 |
Calificari | sambata, 15 mai 2010 | 15:00 |
Cursa | duminica, 16 mai 2010 |
15:00 |
Nu stiu cate sanse are, chiar daca vorbim de Monaco, si aici masina inseamna mult.
Anul trecut Braun GP erau inbatabili aici cu o masina foarte buna si stabila pe viraje. Deci mecanica isi spune cuvantul.
Janne Palomäki
KIMI NEEDED TRUST
Andrea Stella misses the Finn's straightforwardness
Andrea Stella has seen the gestures of three different world champions. First he worked with Michael Schumacher. After that Kimi Räikkönen listened to Stella's orders and now Fernando Alonso has to follow the Italian's will.
Stella doesn't give a dominating image of himself. On the contrary, the man who talks quietly is one of the most liked persons on the paddock. The 39-year old race engineer had to adjust his style heavily between Schumi and Räikkönen.
- Kimi wanted as little information as possible. He only wanted to hear the most essential and the style had to be simple. You couldn't mix it with any feelings, Stella remembers in El Pais -magazine's interview.
- Schumacher again loved to analyse everything. He wanted to know why something had happened or what was behind each mistake.
Stella is the person who's voice you hear guiding in the television, Alonso at the moment. Last year he still had the communication connection with Räikkönen.
- I had to convey confidence to Kimi: the feeling that I trusted him completely.
Stella is an engineer specialised in airplanes so it's only natural that he is an expert in aerodynamics. In his current position he also has to take responsibility for the strategic aspect of races.
- In my work I try to offer the driver the best possibilities to bring out his own skills, Stella says to the Spanish paper.
Every now and then he gets to hear anger. The top professionals aren't always the most grateful workmates.
- Shut up , I don't want to hear anything about it, Alonso shouted in front of the whole tv-audience when Stella warned him that Lewis Hamilton is getting closer in Australia GP.
Apropo francezii prognozeaza o zi ploioasa pantru sambata !