PREVIEW FORMULA 1 2010: Strategiile de cursa in absenta realimentarilor
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Cea mai importanta schimbare de regulament pentru sezonul 2010 al Formulei 1 este interzicerea realimentarilor cu combustibil in timpul curselor. Acest lucru va avea o importanta majora asupra strategiilor de cursa si a comportamentului monoposturilor pe parcursul unui weekend.
CALIFICARI FARA STRATEGII
Primul impact va fi asupra calificarilor, intrucat pilotii vor utiliza cat mai putina benzina pentru a stabili un timp cat mai competitiv. Acest lucru va conduce la o configuratie a grilei de start strict pe baza performantei monopostului si a calitatilor pilotului.
STRATEGIILE DE CURSA
Cea mai semnificativa schimbare se va vedea insa la nivelul strategiilor de cursa. Pilotii de pe primele 10 pozitii ale grilei de start vor incepe cursa cu aceleasi tipuri de pneuri ca in ultima parte a calificarilor, ceea ce inseamna ca degradarea acestora va fi mai rapida decat a celorlalti piloti.
In acest sens, se anticipeaza ca prima oprire la boxe pentru schimbarea cauciucurilor va avea loc dupa numai 10-15 tururi, iar in primul stint pilotii vor incerca sa lupte pentru pozitii.
Cu cat schimbul de pneuri este mai rapid, cu atat pilotul va beneficia de cauciuri mai performante pentru restul cursei, insa reversul medaliei este dat de faptul ca riscul ca acesta sa se deterioreze inainte de final este mai mare.Intr-o astfel de situatie, pilotii vor fi nevoiti sa gestioneze pneurile cu atentie in special in ultimele 10-15 tururi, iar altii s-ar putea confrunta si cu probleme in mentinerea consumului de carburant la un nivel cat mai eficient. O a doua oprire la boxe pentru un nou set de pneuri ar putea fi decisiva pentru stabilirea rezultatului final al unei curse.
EFICIENTIZAREA SCHIMBULUI DE PNEURI
Tot ca urmare a interzicerii realimentarilor, opririle la boxe vor fi mult mai scurte decat in sezoanele precedente si vor dura aproximativ 3 secunde. Daca pana acum mecanicii puteau schimba linistiti pneyurile pentru ca realimentarea cu combustibil dura cel putin 6-7 secunde, lucrurile se vor schimba dramatic in 2010.
Presiunea pe umerii mecanicilor va fi semnificativ mai mare si va conduce inevitabil si la aparitia unor greseli, care vor condimenta spectacolul.
Cele mai multe echipe au optat deja pentru imbunatatirea sistemelor de scoatere si prindere a pneurilor, cu scopul de a optimiza schimbul de cauciucuri in timpul curselor.
Nu vor mai combinatii de strategii, monoposturi mai usoare sau grele din cauza combustibilului.
Pun pariu ca in 2011 o sa avem iar realimentari.