PREVIEW FORMULA 1 2010: Scuderia Toro Rosso

De Daniel Popescu
Publicat Vineri, 05.03.2010
Toro Rosso vrea sa faca uitat sezonul precedent si sa lupte in plutonul de mijloc incepand din 2010.

Toro Rosso a avut parte de un parcurs dezamagitor in sezonul precedent. Chiar daca s-a clasat in puncte in primele doua etape ale anului, echipa s-a stins ulterior si a cazut chiar si in urma rivalilor traditionali de la Force India, terminand sezonul pe ultimul loc cu numai 8 puncte.

La fel ca si in ultimii ani, cea de-a doua echipa a concernului Red Bull mizeaza pe un progres semnificativ in sezonul ce urmeaza, insa de data aceasta italienii au mai multe motive sa fie optimisti decat in trecut.

PILOTI

Scuderia Toro Rosso si-a castigat reputatia de echipa ce mizeaza pe piloti foarte tineri proveniti din cadrul programului de dezvoltare pentru juniori al celor de la Red Bull. De altfel, oficialii echipei nu au ascuns ca principalul obiectiv este cresterea pilotilor pentru sora mai mare de la Red Bull Racing, iar sezonul 2010 dovedeste din plin acest lucru: Sebastien Buemi si Jaime Alguersuari provin amandoi din programul Red Bull Junior.

Buemi este deja la al doilea sezon in Formula 1 si este considerat neoficial pilotul principal al echipei.

Elvetianul a demonstrat ca este talentat, iar un monopost competitiv l-ar putea ajuta sa termine mai des in puncte. De cealalta parte, Jaime Alguersuari a devenit anul trecut cel mai tanar pilot din istoria Formulei 1 dupa ce l-a inlocuit pe Sebastien Bourdais. Privit cu reprosuri pentru lipsa sa de experienta, spaniolul a aratat sporadic ca este capabil sa piloteze bine, insa 2010 ar putea fi ultima sa sansa de a demonstra ca isi merita locul pe grila de start.

MONOPOST

Inca de la infiintare, Toro Rosso a utilizat sasiul oferit de Red Bull Racing, astfel ca echipa a trebuit sa gestioneze doar amplasarea motorului si a cutiei de viteze. Lucrurile s-au schimbat dramatic in acest an, intrucat noul regulament tehnic interzice astfel de practici, motiv pentru care Toro Rosso a fost nevoita sa-si construiasca integral noul monopost STR5.

Chiar si in aceste conditii, asemanarile cu monopostul Red Bull de anul trecut sunt destul de evidente, insa eforturile echipei au fost semnificative in contextul in care Toro Rosso a angajat cateva sute de mecanici si ingineri.

REZULTATE TESTE

Toro Rosso a debutat cu dreptul in testele din aceasta iarna, reusind sa obtina rezultate bune si chiar sa ocupe primul loc intr-una dintre zile.

In plus, echipa a demonstrat o fiabilitate buna in primele sesiuni, insa spre finalul pregatirilor au aparut si primele semne de intrebare. Nu este insa exclus ca echipa sa fi mizat pe o tactica de simulare a curselor in testele de la Barcelona, fapt ce ar putea explica timpii mai putin reprezentati.

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru