PREVIEW FORMULA 1 2010: Renault F1 Team
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Renault F1 Team a trecut prin transformari majore in pauza competitionala, atat din punct de vedere al conducerii tehnice, cat si al liniei de piloti. Confruntata cu numeroase probleme financiare din cauza crizei economice, constructorul francez a fost tentat sa calce pe urmele celor de la Honda, BMW si Toyota si sa se retraga din competitie la finalul sezonului precedent.
In cele din urma, francezii au ales compromisul de a vide 75% din actiuni companiei Genii Capital conduse de omul de afaceri luxemburghez Gerard Lopez. Chiar daca nu mai este proprietarul de drept al echipei, echipa si-a pastrat numele Renault si, implicit, castigurile de imagine din aceasta tranzactie.
PILOTI
Decizia de a vinde pachetul majoritar de actiuni a venit si ca urmare a plecarii lui Fernando Alonso la Scuderia Ferrari. Dublul campion mondial a lasat inevitabil un mare gol in echipa franceza, prin prisma experientei acestuia si a capacitatii sale de a dezvolta un monopost competitiv.
Rezultatele modeste din ultimii ani l-au determinat insa pe Alonso sa caute gloria din 2005 si 2006 la Ferrari, in timp ce Renault a incercat sa acopere golul ramas prin aducerea lui Robert Kubica.
Privit ca unul dintre cei mai talentati piloti din Formula 1, polonezul va avea oportunitatea de fi liderul unei echipe care spera sa inregistreze progreseze sub conducerea lui Lopez.Cu toate acestea, alegerea lui Vitaly Petrov in postura de coechipier a lasat un gust amar pentru fanii echipei franceze, intrucat rusul a obtinut acest job doar datorita aportului sau financiar in cadrul team-ului, evaluat de presa internationala la 15 milioane de euro.
MONOPOST
Retragerea bancii olandeze ING din toate activitatile de sponsorizare din Formula 1 si imposibilitatea de a aduce un nou sponsor principal la echipa a determinat Renault sa revina la culorile traditionale utilizate in anii '70 si '80, galben si negru. Fanii echipei franceze au fost incantati de paleta de culori aleasa, care revigoreaza aspectul estic dupa trei ani.
REZULTATE TESTE
Renault a reprezentat una dintre dezamagirile sezonului precedent, terminand sezonul doar pe locul 8. Echipa a mizat pe o revenire in acest an, insa rezultatele obtinute in teste nu par sa confirme un reviriment pentru francezi. De altfel, echipa a lasat senzatia ca va reusi cu usurinta sa fie mai buna decat noile echipe, insa lupta in plutonul de mijloc se anunta mai dificila ca oricand dupa ce Force India a dat semne ca progrese evidente.
DIVERSE
- Renault a fost la un pas sa fie eliminata din competitie in urma scandalului Crashgate de anul trecut. FIA a decis in cele din urma sa acorde o eliminare pe doi ani cu suspendare.
- Scandalul Crashgate a produs un adevarat cutremur in conducerea tehnica a echipei. Seful Flavio Briatore si seful departamentului de inginerie Pat Symonds au parasit echipa in urma implicarii in accidentul deliberat provocat de Nelson Piquet Jr in Marele Premiu al statului Singapore din 2008.
- Renault a pierdut doi dintre cei mai importanti sponsori in urma scandalului Crashgate, ING si Mutua Madrilena reziliind pe loc contractele cu echipa franceza. Pentru 2010 echipa nu va beneficia de un sponsor principal, partenerii fiind compania petroliera Total, producatorul elvetian de ceasuri TW Steel si brandul rus Lada.
Comentarii (3)