PREVIEW FORMULA 1 2010: Red Bull Racing
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Alaturi de Brawn GP, Red Bull Racing a fost una dintre marile surprize ale sezonului 2009 al Formulei 1. Dupa ce cu un an in urma se plasase in mod rusinos in spatele "surorii" mai mici de la Toro Rosso, Red Bull Racing a profitat la maxim de schimbarea radicala a regulamentului tehnic si a luptat constant pentru victorii, in ciuda faptului ca nu a dezvoltat de la inceput un dublu-deflector.
In acest context, austriecii au un singur obiectiv pentru sezonul care va incepe peste mai putin de doua saptamani: titlul mondial.
PILOTI
Red Bull Racing a fost una dintre primele echipe care au confirmat linia de piloti pentru sezonul 2010. In timp ce rivalii au asteptat chiar si incheierea sezonului pentru a-si clarifica situatia, echipa patronata de Dietrich Mateschitz a anuntat inca din luna iulie ca Mark Webber si Sebastian Vettel vor ramane coechipieri pentru cel putin inca un an.
Crescut si, ulterior, pierdut de BMW, Vettel a devenit rapid liderul echipei Red Bull dupa o scurta perioada petrecuta la Toro Rosso, pentru care a si obtinut o victorie de senzatie pe ploaie in 2008 pe circuitul de la Monza. Calitatile de care a dat dovada l-au propulsat in lupta pentru titlul mondial, insa cele patru victorii obtinute anul trecut nu reprezinta o consolare pentru germanul in varsta de numai 22 de ani. La fel ca si regretatul Ayrton Senna, Vettel sustine ca singurul sau obiectiv este cucerirea titlului mondial si ca locul 2 este rezervat invinsilor.
De cealalta parte, Mark Webber a trecut cu bine de accidentul de bicicleta suferit in noiembrie 2008 si, chiar daca nu s-a ridicat la inaltimea coechipierului sau, a obtinut in Germania prima victorie din cariera.
Australianul este constient ca, si din cauza varstei sale (va implini 34 de ani in luna august), 2010 ar putea fi ultimul sau sezon in Formula 1 in cazul in care nu se va mentine in apropierea lui Vettel, iar acest lucru poate reprezenta o motivatie suficienta pentru a obtine rezultate satisfacatoare.MONOPOST
Red Bull Racing a stiut cum sa pastreze misterul asupra monopostului sau pentru 2010, fiind utima dintre echipele cu pretentii care si-a prezentat arma de atac. Noul RB6 a fost unul dintre cele mai asteptate monoposturi pentru 2010, in contextul in care aproape toate celelalte echipe au preluat, mai mult sau mai putin, diferite concepte introduse in premiera de echipa cu sediul la Milton Keynes, cum ar fi carcasa lunga de motor sau nasul foarte inalt.
Asa cum era de asteptat, noutatile de design ale lui RB6 nu sunt la fel de radicale precum cele din 2009, ca urmare a faptului ca regulamentul tehnic nu s-a schimbat atat de dramatic. La fel ca in ultimii ani, monopostul a fost desenat de Adrian Newey, britanicul in varsta de 50 de ani fiind considerat drept cel mai bun designer din Formula 1.
REZULTATE TESTE
Red Bull nu a participat la prima sesiune de teste din aceasta iarna, iar in cea de la Jerez din prima jumatate a lunii februarie s-a lovit de cateva probleme tehnice: o scurgere de ulei si defectiunile la pompa de alimentare cu combstibil au insemnat cateva ore pretioase pierdute, cu atat mai mult cu cat ploaia a bulversat programul tuturor echipelor. Ulterior, echipa a fost scutita de defectiuni tehnice majore si, chiar daca rezultatele nu au fost dintre cele mai bune, Red Bull este considerata drept una dintre marile favorite in lupta pentru titlul mondial in sezonul 2010.
DIVERSE:
- Christian Horner este unul dintre cei mai tineri si mai promitatori sefi de echipa din Formula 1.
Are numai 36 de ani, fiind cu doar doi ani mai mare decat Webber, insa reprezinta una dintre verigile puternice ale echipei, alaturi de Adrian Newey sau Sebastian Vettel. Nu si-a criticat niciodata pilotii in fata presei, considerand ca este bine sa isi "spele rufele in familie" atunci cand este nemultumit de prestatia acestora pe circuit.- Patronul Dietrich Mateschitz continua sa ramana in afara luminilor puternice ale reflectoarelor. Chiar daca in 2009 a detinut 20% dintre echipele prezente pe grila de start, magnatul austriac a iesit rareori la rampa, iar atunci cand a facut-o a dat intotdeauna declaratii pertinente. In aceasta categorie intra si ultima sa afirmatie, potrivit careia titlul mondial este singura optiune pentru Red Bull in 2010.
- Red Bull este una dintre primele si putinele echipe care au dezvoltat programe speciale pentru descoperirea tinerelor talente din sporturile cu motor, pe care ulterior le-a promovat la Scuderia Toro Rosso pentru a capata experienta in Formula 1. Sebastien Buemi si Jaime Alguersuari sunt doar doua exemple care evidentiaza faptul ca Mateschitz priveste cu seriozitate spre un viitor cat mai lung in cea mai importanta competitie a sporturilor cu motor din lume.
Comentarii (2)