PREVIEW F1 2012: Mercedes - Atac la elită pentru clasări pe podium
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Când vrei să te implici mai mult în Formula 1, însă partenerii de la McLaren refuză să-ţi sporească influenţa în echipă, începi să cauţi alternative.
Retragerea Honda şi titlurile mondiale cucerite de echipa de la Brackley sub numele Brawn GP au reprezentat ocazia ideală pentru constructorul german, care sprijiniţi de arabii de la Aabar au achiziţionat team-ul lui Ross Brawn.
Toţi erau conştienţi că misiunea de a lupta pentru titlurile mondiale în 2010 va fi dificilă, însă nimeni nu se aştepta ca Mercedes să nu urce nici măcar o dată pe podium în 2011.
Va fi anul 2012 la fel sau Mercedes AMG va începe drumul lung spre progres cu un parcurs regulat?
OBIECTIVE GENERALE
Mercedes a terminat sezonul precedent pe un solitar loc patru şi nu a reuşit să pună probleme echipelor de top, însă nici nu a fost deranjată de Renault sau alte echipe ale plutonului de mijloc.
După investiţiile realizate de germani în ultimii doi ani, aceştia aşteaptă inevitabil şi apariţia rezultatelor. Conştienţi că nu vor putea lupta pentru titlul mondial într-un timp atât de scurt, oficialii Mercedes AMG aşteaptă clasări cu regularitate pe podiumul de premiere şi, eventual, primele semne că echipa poate câştiga curse.
Nu va fi deloc uşor, însă germanii au de partea lor avantajul că Ferrari încă se adaptează la monopostul radical pregătit pentru 2012 şi, cel puţin în prima parte a anului, ar putea pune sub presiune echipa de la Maranello. Dacă va reuşi însă să se implice în lupta cu Red Bull Racing şi McLaren rămâne de văzut, însă în prezent este greu de crezut că Mercedes AMG poate emite pretenţii la victorii.
MONOPOSTUL W03
Mercedes a adoptat o strategie complet diferită de rivali, fiind singura echipă tradiţională care a lansat noul monopost abia la a doua sesiune de teste din această vară.
Germanii au acordat astfel mai multă atenţie produsului finit, iar rezultatele au fost încurajatoare: chiar dacă a avut mai puţin timp la dispoziţie, echipa a fost mulţumită de rezultatele testele, care au fost mai bune decât cele realizate în aceeaşi perioadă a anului trecut. Noul monopost W03 include celebrul nas coborât şi este în primul rând opera şefului Ross Brawn, unul dintre cei mai apreciaţi tehnicieni din lumea Formulei 1.
În plus, optimismul cu privire la noul monopost este generat şi de consolidarea puternică a echipei tehnice prin recrutarea lui Aldo Costa şi Geoff Willis, primul dintre ei fost director tehnic al Scuderiei Ferrari.
LINIA DE PILOŢI: MICHAEL SCHUMACHER ŞI NICO ROSBERG
Michael Schumacher se află în faţa celui de-al treilea sezon de la revenirea spectaculoasă în Formula 1 şi speră să obţină rezultate mai bune.
Septuplul campion mondial nu a reuşit încă să termine pe podiumul de premiere, chiar dacă a fost foarte aproape în cursă din Canada de anul trecut. Totuşi, mai important este că germanul a fost învins de coechipierul său Nico Rosberg, singurul cu care îşi poate măsura calităţile de la egal la egal, în special în privinţa performanţelor din calificări.Nu puţini sunt cei care consideră că rezultatele modeste ale germanului au drept cauză şi lipsa de determinare de a obţine performanţe după o carieră în care a obţinut şapte titluri mondiale, însă germanul a demonstrat în repetate rânduri că pilotează cu plăcere chiar şi la 42 de ani.
Între timp, Rosberg a reuşit să facă faţă presiunii de a-l avea drept coechipier pe cel mai titrat pilot din istoria Formulei 1 şi nu a ezitat să-şi demonstreze talentul. Chiar şi aşa, germanului îi lipseşte o clasare pe podium după cele trei realizate în 2010, însă speră ca în acest an să recupereze terenul pierdut, pentru a nu regreta decizia de a semna un contract pe termen lung cu echipa.
PUNCTE FORTE | PUNCTE SLABE |
Recrutările realizate în conducerea tehnică, printre care Aldo Costa şi Geoff Willis | Dificultatea de a realiza rapid un monopost competitiv |
Linia puternică de piloţi, aflată deja la al treilea sezon împreună |
Acesta este al saptelea episod al serialului Preview F1 2012, care va include prezentări zilnice ale fiecărei echipe participante şi a schimbărilor de regulament tehnic, urmând să se încheie cu o avancronică generală a sezonului 2012.
Episodele anteriore: Caterham, Williams, Toro Rosso, Sauber, Force India si Lotus.
Comentarii (1)