PREVIEW F1 2011: Toro Rosso: Zbaterea in mediocritate

De Daniel Popescu
Publicat Vineri, 18.02.2011
Toro Rosso incearca de mai multi ani sa iasa din mediocritate, insa a doua echipa a grupului Red Bull are sanse minime sa inregistreze progrese majore in 2011.

Ascensiunea fuliminanta a echipei Red Bull Racing din ultimele doua sezoane a coincis cu un regres pentru Scuderia Toro Rosso, cea de-a doua echipa detinuta in Formula 1 de producatorul austriac de bauturi energizante.

Chiar daca poate invoca drept scuza dorinta de a promova tinrele talente spre lumea Formulei 1, Toro Rosso a fost anul trecut cea mai slaba dintre echipele traditionale, reusind sa se claseze doar in fata celor trei noi team-uri care au debutat in competitie.

Premisele nu sunt imbucuratoare nici in perspectiva sezonului viitor, mai ales ca Red Bull isi concentreaza intreaga atentie spre echipa care spera sa-si pastreze titlurile mondiale cucerite anul trecut.

OBIECTIVE GENERALE

La lansarea noului monopost STR6, directorul tehnic Giorgio Ascanelli a dezvaluit si obiectivul echipei pentru 2011: clasarea pe locul opt in clasamentul constructorilor. La prima vedere pare un obiectiv nesemnificativ, intrucat vorbim despre un progres de un singur loc comparativ cu sezonul precedent.

Totusi, lupta pentru aceasta pozitie se anunta mult mai dificila decat in 2010, ca urmare a faptului ca Sauber isi propune de asemenea sa progreseze, in timp ce Lotus detine un pachet tehnic competitiv cu ajutorul caruia intentioneaza sa castige puncte cu regularitate. Putinele atuuri ale echipei sunt motoarele furnizate de Ferrari si linia de piloti, care a capatat experienta comparativ cu anul trecut.

MONOPOSTUL STR6

Pentru al doilea an consecutiv, Toro Rosso a fost nevoita sa-si construiasca singura monopostul de Formula 1, fara sprijinul din trecut al celor de la Red Bull Technology. Botezat STR6, noul monopost include un nas inaltat tipic pentru 2011, insa nu prezinta alte carateristici inedite.

Pentru constructia monopostului, echipa a utilizat un tunel de vant si tehnologia computerizata Computational Fluid Dynamics (CFD), insa experienta inginerilor in aceste domenii este limitata, tocmai pentru ca echipa s-a bazat pana in 2009 inclusiv pe sasiul furnizat de Red Bull.

Acesta este un motiv suplimentar de ingrijorare pentru Toro Rosso in perspectiva unui sezon 2011 care se anunta dificil.

LINIA DE PILOTI: SEBASTIEN BUEMI SI JAIME ALGUERSUARI

Unul dintre putinele aspecte pozitive pentru Toro Rosso in perspectiva sezonului 2011 este mentinerea liniei de piloti. Chiar daca nu au reusit sa obtina rezultate rasunatoare, Jaime Alguersuari si Sebastien Buemi au demonstrat ca-si merita locul in Formula 1, iar acum pot spera intr-o imbunatatire a rezultatelor daterota experientei acumulate. Alguersuari a reusit anul trecut sa iasa in evidenta in urma unor dueluri cu mult mai titratul Michael Schumacher, fiind considerat in anumite cercuri mai bun decat elvetianul cu care imaprte garajul.

In plus, ambii piloti sunt obligati sa obtina rezultate in prima parte a sezonului, intrucat Daniel Ricciardo a fost numit pilot de rezerva si asteapta orice oportunitate pentru a participa in curse. Australianul a impresionat in testele efectuate la finalul anului trecut in Abu Dhabi si se speculeaza ca l-ar putea inlocui pe Buemi sau Alguersuari la jumatatea sezonului.

PUNCTE FORTE

  • continuarea parteneriatului cu Ferrari pentru furnizarea motoarelor;
  • Alguersuari si Buemi au capatat experienta dupa primul sezon petrecut impreuna in Formula 1.

PUNCTE SLABE

  • Toro Rosso nu are experienta in dezvoltarea monoposturilor, dupa ce pana in 2009 s-a bazat pe sasiul furnizat de Red Bull;
  • monopostul STR6 nu aduce nimic spectaculos la capitolul design;
  • patronul Dietrich Mateschitz isi concentreaza intreaga atentie spre Red Bull Racing, care trebuie sa-si apere cele doua titluri mondiale cucerite anul trecut.

În cadrul serialului PREVIEW F1 2011 aţi putut citi anterior şi profilele echipelor Virgin Racing, Hispania Racing,si Team Lotus, iar luni veţi avea ocazia să faceţi cunoştinţă cu Sauber.

Comentarii (1)

  • str6
    e evident ca daca unul din ceo 2 titulari nu presteaza corespunzator, va fi inlocuit de ricciardo mai ales ca acesta din urma a obtinut la abu dhabi timpi similari cu cei ai lui vettel si el era la prima iesire in acea masina, deci are mult potential . in schimb, masina toro rosso de anu asta cred ca o sa fie o surpriza la performanta datorita podelei duble...deocamdata au ocupat pozitii bune in teste, ramane sa vedem daca o sa le confirme si in curse
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru